تاکید استاندار خراسان شمالی بر جذب تسهیلات سفر ریاست جمهوری تا پایان امسال

استاندار خراسان شمالی گفت: یکی از ملاک‌های مدیریتی جذب این تسهیلات برای توسعه استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی در نشست بررسی مصوبات و تفاهم نامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان، اظهار داشت: در این سفر تلاش شد حجم ریالی و ارزی ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای حوزه سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی تعریف شود و در بخش پروژه‌های عمرانی نیز افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم.

شجاعی گفت: روند پیگیری مصوبات سفر در استان به خوبی پیش نرفته است و تلاش می‌کنیم با برگزاری هفته‌ای یکبار این نشست تا پایان سال مبلغ قابل توجهی از این تسهیلات به نتیجه برسد که پیش بینی بنده ۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل دارای تعهد در سفر ریاست جمهوری به حوزه سرمایه گذاری ورود جدی داشته باشند و کار‌ها و امور اجرایی روزانه خود را گزارش ندهند.

او افزود: بار‌ها اعلام کرده ام برای مصوبات باید برنامه زمان بندی تعیین کرد و شرح وظایف تک تک دستگاه‌ها مشخص باشد.
شجاعی تاکید کرد: بانک کشاورزی یک بانک تخصصی است که ارزیابی‌ها از عملکرد این بانک روانسازی تسهیلات امور تخصصی خود است چرا که ۴۳ درصد جمعیت استان روستانشین هستند و کشاورزی نقطه قوت توسعه استان است و اگر نتوانیم اعتبارات این بخش را جذب کنیم یعنی کاری انجام نشده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: از جلسه آینده نحوه گزارشات مصوبات سفر ریاست جمهوری باید در دو بخش کار‌های انجام شده و مشکلات و موانع کار‌های انجام نشده باشد تا از مرکز پیگیری کنیم چرا که پیگیری این مصوبات جایگاه حقوقی دارد.

محمدعلی شجاعی با تاکید بر اینکه بانک‌ها از سقف اختیارات استانی خود برای پیشبرد کار‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: مصوبات سفر در بخش خصوصی گسترده است و به یک بخش خاص محدود نیست و برای پیگیری، جذب و پرداخت این تسهیلات باید مشخص شود مزیت هر بانک برای کدام طرح بیشتر است.

او ادامه داد: طرح ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی یکی از نیاز‌های شهرستان راز و جرگلان است و فرماندار باید با نگاه ویژه این موضوع را پیگیری کند و در خصوص جذب سرمایه گذار حوزه بهداشت و درمان نیز که تولید این دارو موجب حل یکی از معضلات این حوزه در کشور می‌شود هر چه سریع‌تر پرونده به مرکز ارسال و کار پیگیری شود.

انتهای پیام/ه

استاندار خراسان شمالی بر جذب تسهیلات سفر ریاست جمهوری تا پایان امسال تاکید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.