چرا هواداران استقلال، تیم استراماچونی را دوست دارند؟

این روزها در لیگ برتر، هواداران هیچ تیمی به اندازه هواداران استقلال، برای تماشای بازی بعدی تیمشان لحظه شماری نمی‌كنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استقلالی‌ها تیمی كه استراماچونی ساخته را دوست دارند و این بار مشتاق‌تر از همیشه، موفقیت تیم محبوبشان را در ادامه رقابت‌های فصل انتظار می‌كشند. استقلال استرا، زیباتر از بقیه تیم‌ها بازی می‌كند، بهترین خط حمله را دارد و همان‌طور كه سرمربی ایتالیایی این تیم بارها عنوان كرده، برایش برد پرگل از یك برد خفیف یك بر صفر ارزشمندتر است. سوای همه این ویژگی‌ها، استقلال جدید، شخصیت برنده بودن را بهتر از چند فصل اخیر، در خود تقویت كرده است. آیا این استقلال می‌تواند بعد از شش سال ناكامی، رویای هواداران آبی‌پوش را برای قهرمانی در لیگ برتر محقق كند؟

چرا هواداران استقلال، تیم استراماچونی را دوست دارند؟


بیشتربخوانید : استراماچونی در مورد وضعیت استقلال نسبت به پرسپولیس درست می‌گوید


شخصیت برنده بودن

لیگ برتر برای استقلال با شكست غافلگیركننده یك بر صفر مقابل ماشین‌سازی آغاز شد. آبی‌ها سپس دو بار در مصاف با فولاد و نفت مسجدسلیمان، بازی برده را با تساوی عوض كردند و در هفته چهارم هم شكست تلخ مقابل پرسپولیس از راه رسید. هفته پنجم هم در وقت‌های اضافی بود كه استقلال بازی برده را با تساوی عوض كرد. چنین شروع بدی در لیگ برتر، كمر هر تیم بزرگی را خم می‌كند، اما استراماچونی باور داشت روزهای خوب خیلی زود از راه خواهد رسید. تساوی 2 بر 2 مقابل ذوب آهن در هفته پنجم، آخرین نتیجه‌ای بود كه باعث دلخوری هواداران استقلال شد. تیم استراماچونی بعد از آن تساوی، به رده چهاردهم جدول سقوط كرد، اما حالا تیم سوم جدول است و شاید همین شنبه، با پیروزی مقابل سپاهان در اصفهان، به صدر جدول برود. در این بازه زمانی كه كه صعود 11 پله‌ای استقلال را در لیگ برتر شاهد بودیم، آبی‌ها شش بار در لیگ برتر و دو بار در جام حذفی به میدان رفتند و در هر هشت بازی برنده شدند. شخصیت برنده بودن، همان معیار و عامل مهمی است كه استقلال را به هدف‌های مهم بعدی‌اش می‌رساند.

خط حمله زهردار

تیمی كه تا هفته پنجم فقط 4 گل زده بود، حالا با فاصله، بهترین خط حمله لیگ است. در لیگی كه مجموع گل‌های زده پرسپولیس و تراكتورسازی 22 است و تیم‌های بالانشین شهرخودرو و سپاهان هم روی هم رفته 23 گل زده‌اند، استقلال با تفكرات تهاجمی استراماچونی به تنهایی 23 بار دروازه تیم‌های لیگ برتری را باز كرده است.

زدن 4 گل به پیكان، 4 گل به تراكتورسازی و 5 گل به صنعت نفت در لیگ نوزدهم فقط از پس تیم هجومی استقلال بر می‌آمد. آبی‌ها شش بار هم در جام حذفی گلزنی كردند تا نشان دهند، بهتر از هر تیم دیگری می‌توانند از خط دفاعی تیم‌های حریف عبور كنند. البته خوردن 10 گل در همین 11 هفته، در مقایسه با گل‌های خورده شهرخودرو (3 گل)، سپاهان (یك گل) و پرسپولیس (6 گل) كه جمعا به اندازه استقلال دروازه‌شان باز شده است، نشان می‌دهد تیم استراماچونی هنوز در خط دفاعی كار دارد. آبی‌ها در همین بازی آخر مقابل نساجی، موقعیت‌های گل زیادی به حریف خود دادند. با این حال مدل استقلال جدید، همین است؛ بازی پرگل ارجحیت دارد بر برد خفیف با كلین شیت.

پایان طلسم ۱۰۲هفته‌ای

در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر و حتی لیگ‌های قبلی، هرگز سابقه نداشته استقلال برای بیش از صدهفته متوالی در جدول رده‌بندی لیگ، از رقیب سنتی و دیرینه‌اش، پرسپولیس پایین‌تر باشد؛ طلسمی ملال‌آور كه نقطه شروعش درست از هفته بیست و نهم لیگ پانزدهم آغاز شد و تا همین سه روز پیش كه استقلال، نساجی را در مازندران شكست داد، ادامه داشت. این 1306 روز به هواداران استقلال واقعا سخت گذشت، چراكه پرسپولیس با بردن سه جام قهرمانی لیگ برتر، یك جام حذفی و سه سوپرجام، پرجام ترین سال‌های عمرش را سپری كرد.

با این حال استقلالی‌ها به روزهای خوش آینده امیدوارند. تیم استراماچونی با شش برد متوالی در لیگ برتر، 102 هفته بالانشینی پرسپولیس را متوقف کرد و با ادامه این روند، می‌تواند به شش سال دور ماندن از جام قهرمانی لیگ برتر هم پایان دهد. این همان هدف بزرگی است كه مرد ایتالیایی در سر دارد. سرمربی استقلال در مورد این‌كه استقلال با پیروزی مقابل نساجی، بالاتر از پرسپولیس در جدول رده‌بندی قرار گرفت، گفت: درباره پرسپولیس می‌دانم كه چه چالش‌هایی بین استقلال با این تیم در دربی‌ها وجود داشته است، اما ما استقلال هستیم و یكی از بهترین‌های آسیا. ما نمی‌توانیم به خاطر این‌كه بالاتر از پرسپولیس قرار گرفته‌ایم، خوشحال باشیم. هدف ما رسیدن به رتبه اول لیگ است. هدف فعلی‌مان نیز بازی مهم با سپاهان در اصفهان است. بازی حساس با سپاهان و بعد هم بازی با شهرخودرو، می‌تواند ماموریت‌های مهم بعدی استقلال در لیگ برتر باشد.

منبع: جام جم 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجام
۲۳:۱۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ممنون ازبچه های استقلال امیدواورم استراماچونی روهم مثل بقیه مربی های خارجی خراب نکننین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ان شالله جام قهرمانی لیگ برتر برای ماست
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۷:۲۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
جوونم استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
انشاالله قهرمانی آسیا با استراماچونی
آخرین اخبار