۳۶۰۰ متهم در رزمایش ذوالفقار جنوب کرمان دستگیر شدند

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان، سه هزار و ۶۰۰ متهم که جرائم مختلفی مرتکب شده بودند در رزمایش ذوالفقار جنوب استان دستگیر شدند.

۳۶۰۰ متهم در رزمایش ذوالفقار جنوب کرمان دستگیر شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فرمانده انتظامی استان کرمان روز پنجشنبه در محل ستاد فرماندهی انتظامی جیرفت با بیان اینکه نخستین کمیسیون برگزاری عملیات ذوالفقار، مهرماه امسال تشکیل شد افزود: همچنین چندین جلسه کارشناسی در مناطق مختلف جنوب استان برگزار و اهداف متعددی برنامه‌ریزی و با پشتیبانی اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی نسبت به شناسایی مناطق آلوده اقدام شد.

سردار عبدالرضا ناظری با بیان اینکه مجرمان فراری و مخلان نظم و امنیت مردم، قبل از آغاز عملیات شناسایی شدند اظهار داشت: با همکاری خوب دستگاه قضایی در صدور احکام و دستورات مساعد قضایی، همه نیرو‌ها برای انجام عملیات آماده شدند.

او ادامه داد: صبح روز دوشنبه عملیات ذوالفقار با رمز یارسول‌الله با توان عملیاتی مناسبی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان آغاز شد.

سردار ناظری تصریح کرد: عملیات دستگیری مجرمانی که شناسایی شده بودند، عوامل راه‌اندازی اماکن فساد و مراکز خرید و فروش مواد مخدر و سارقان و اشرار مسلح با اقدام غافلگیرانه آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: در این عملیات، بیش از تصور ما سلاح و مهمات از متهمان کشف شد، سلاح‌هایی که با آن‌ها ارتکاب جرم می‌شد.

او ادامه داد: در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، بیش از سه تن انواع مواد مخدر کشف و تعداد ۸۵ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند.

سردار ناظری گفت: در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ۱۸۰ مکان خرده‌فروشی مواد مخدر مورد پاکسازی قرار گرفت و همچنین ۲۷۲ منطقه روستایی و ۴۶۰ محله شهری پاکسازی شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه یک هزار و ۱۲۰ متهم فراری در این طرح دستگیر شدند افزود: ۲۹ نفر از قاتلان فراری که با دلایل واهی خود اقدام به قتل مسلحانه کرده بودند نیز دستگیر شدند.

او اظهار داشت: ۲۱ نفر از سارقان مسلح و ۳۰ سارق زورگیر و به عنفی که امنیت منطقه را خدشه‌دار کرده بودند مورد ضربه قرار گرفته و دستگیر شدند.

سردار ناظری عنوان کرد: ۶۵۰ مورد کشفیات اموال سرقتی ماحصل این رزمایش بود و در برخورد با قاچاقچیان سوخت نیز قریب به ۴۰۰ هزار لیتر سوخت که به شکل ماهرانه‌ای با بارنامه‌های جعلی از مبادی رسمی سوختگیری کرده بودند توقیف شدند.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از کارگاه‌های ساخت مشروبات الکلی مورد ضربه پلیس قرار گرفت اظهار داشت: ۱۳۳ نفر در حوزه قاچاق کالا و سوخت دستگیر شدند و تعداد زیادی از مجرمان فراری این بخش نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: پلیس راهور نیز در حوزه ترافیک، بیش از یازده هزار اِعمال قانون و توقیف یکهزار و ۳۰۰ خودرو و موتورسیکلت متخلف را در کارنامه خود به ثبت رساند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار