شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن حداقل یک مهارت برای سربازان انجام نخواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار موسی کمالی، با اشاره به بازدید روز گذشته فرمانده قرارگاه مرکزی سربازان و نمایندگان شماری از دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو قرارگاه از مرکز آموزش شهید جوادنیا در قزوین اظهار کرد: در جریان این بازدید از شیوه آموزش در محیط کار واقعی که به شیوه استاد شاگردی معروف است رونمایی شد. در این شیوه سربازان در محیطی واقعی و شبیه به کارگاه و در حضور اساتید فن، مهارت‌های ویژه را فرا خواهند گرفت.

شرط جدید برای دریافت کارت پایان خدمت سربازی

کمالی با بیان اینکه در جریان این بازدید سربازان امدادگر گواهی مهارت خود را دریافت کردند، گفت: علاوه بر آن به طور کلی آموزش امور امدادی به سربازان از جمله مواردی است که جمعیت هلال احمر مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بنا داریم تا سال ۱۴۰۰ تمام سربازان این مهارت را آموخته باشند.

کمالی همچنین با بیان اینکه طبق چشم‌انداز‌های قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح، تا سال ۱۴۰۰ باید مهارت‌آموزی به تمام سربازان انجام شود، افزود: طبق چشم‌انداز‌های ما تا این سال هر سرباز که از نیرو‌های مسلح خارج می‌شود باید حداقل یک مهارت و گواهی‌نامه مهارتی داشته باشد. در همین راستا نیز روز گذشته فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان اعلام کرد که از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت بدون داشتن مهارت ممنوع می‌شود.

سخنگوی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیرو‌های مسلح با اشاره به فعالیت سامانه سرباز ماهر اظهار کرد: افراد دارای مهارت پیش از انجام خدمت سربازی می‌توانند با مراجعه به این سامانه و مشاهده لیست مهارت‌ها و فنون مورد نیاز نیرو‌های مسلح و کشور که بالغ بر ۵۰۰ مورد در تمام رشته‌ها است، مهارتی را فرا گرفته و در طول خدمت نیز در همین راستا به کار گرفته شده و یا آن را تکمیل کنند. از این رو توصیه ما به جوانان این است که اگر هنوز به سربازی اعزام نشده‌اند مهارت‌آموزی را جدی گرفته و یا اگر در حال گذراندن خدمت هستند، حتما حداقل یک مهارت را در خود تقویت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
خب از فردا همه با اشتیاق میرن به سربازی /:
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
خب از فردا همه با اشتیاق میرن به سربازی /:
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
با سلام و عذرخواهی
افرادی که پیامک کد رهگیری دریافت می نمایند باید 48 ساعت پس از دریافت به سایت حمایت معیشت دولت مراجعه نمایند.
بنده به اشتباه پیام دریافتی را خوانده و برعکس فکر میکردم فقط 48 ساعت برای ثبت اعتراض وقت هست.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۱۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد :
احسنت درود بر انسانیت و غیرت و شرافتتان و خداقوت دلاوران الهی بی زحمت بعدشم جذبشون کنید در سپاه و ارتش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کهن و متمدن و تمدن ساز مقتدر و قدرتمند باشکوه عدالت خواه عدالتگستر با عظمت و یا جذبشان کنید در پروژه های سازندگیتان بعدشم همگیشون رو متاهل کنید و کمک کنید به افزایش نسل چرا که فقط اونهایی می تونند در جامعه کار پیدا کنند که یا سرمایه دارند یا پارتی دارند بقیه ولمعتلند بی مایه هم فطیره خواهش از تون داریم سربازانی که آخر سربازیشون فرا می رسه باهاشون صحبت کنید بگید اونایی که پولدار و ثروتمند نیستند و پدر یا مادر ثروتمند هم ندارند و آشنا و پارتی هم ندارند کار و شغل درست و حسابی هم ندارن در جامعه بهترین گزینه اینکه جذب نظام مقدس سربازی بشن و بیخودی عمر و جوانیشون رو به حدر و الافی و بیکاری و بی عاری نگذرونن چرا که آخرش یا معتاد مواد مخدر و الکلی و بزهکار و اراذل و اوباش و یا خدای نکرد هرزه و غیره ... میشوند از شدت فقر و بیکاری یا اسکول دیوانه می شوند ، خواهشمندیم در حق فرزندان ایران عزیزمان پدری و برادری کنید خداوند جل جلاله خیرتان دهد در دنیا و آخرت که گره گشایی و دستگیری میکنید از ملت و امت مستضعفین و محرومان و بینوایان مملکت اسلامی قرآنی . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ اجْعَلْنا مِنْ خَیْرِ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدینَ بَیْنَ یَدَیْهِ .
لبیک یا رسول الله ص .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینم مثل همون مدرک های دانشگاهی هست. فوق لیسانس برق فرق پیچ گوشتی و انبردست رو نمیدونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
آره همونطوریه
آخرین اخبار