اخبارحوادث هشتم آذرماه ۹۸؛

دستگیری ۷ نفر از لیدر‌ها و عاملان اصلی اغتشاشات آبان ماه اصفهان / انهدام باند سارقان میلیاردی آی سی یو در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز هشتم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز هشتم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری ۷ نفر از لیدر‌ها و عاملان اصلی اغتشاشات آبان ماه اصفهان

سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در ادامه شناسایی عناصر اصلی اغتشاش و اخلالگران نظم عمومی که با سوءاستفاده وموج سواری بر اعتراضات مردم در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین اقدام به تخریب و آتش زدن سازمان یافته اموال و اماکن عمومی و دولتی و تعرض به جان و مال مردم کردند،  در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی وپلیسی ۷ نفر دیگر از این افراد در مخفیگاه‌های خود شناسایی و دستگیر شدند.

او، تخریب و آتش زدن تعدادی بانک، ناوگان حمل و نقل شهری و پمپ بنزین، تخریب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و المان‌های شهری، مسدود کردن تعدادی از خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و تحریک مردم به تجمعات غیر قانونی و اقدامات هنجارشکنانه را از جمله اتهامات متهمان دستگیر شده عنوان کرد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس صراحتاً به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و تحریک مردم به منظور اخلال در نظم عمومی اقرار کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، با بیان اینکه دستگیر شدگان به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند گفت: تمامی عوامل اصلی مرتبط با اغتشاشات آبان ماه استان اصفهان و مزدوران ضد انقلاب خارج نشین زیر ذره بین و چتر اطلاعاتی پلیس قرار دارند و به زودی باقیمانده آن‌ها نیز دستگیر و به دست قانون سپرده شده و به سزای اعمال مجرمانه خود خواهند رسید.
 

انهدام باند سارقان میلیاردی آی سی یو در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت داخل خودرو در منطقه جنوب شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقاتی موفق شدند، ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آن‌ها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: دربازجوئی‌های تخصصی از سارقان مشخص شد این افراد، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آی سی یو خودرو در منطقه جنوب شهر اصفهان سرقت کرده اند.
سرهنگ ترکیان اضافه کرد:در این خصوص پرونده تشکیل و همه متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد: خودروی خود را به سیستم‌های ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری سارقان پراید سرقتی در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید بلافاصله ماموران کلانتری ۲۱ جهت بررسی موضوع به محل وقوع سرقت اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران در محل مالباخته به آنان مراجعه و اظهار داشت با همسرم در حال حرکت بودیم که ۶ نفر با یک دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه خودرو پیکان پلاک مخدوش جلوی خودروی ما را گرفتند و با تهدید قمه و ضرب و شتم کردن ما اقدام به سرقت خودروی پراید، ساعت مچی، دو دستگاه موبایل، طلاجات و مدارک داخل خودرو کرده و از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پس از شنیدن اظهارات مالباختگان و تنظیم گزارش و تشکیل پرونده مقدماتی به گشت زنی‌های هدفمند خود در سطح حوزه پرداختند که خودروی مورد نظر در اتوبان شرق نرسیده به سپاهانشهر به همراه خودروی پیکان در حال تردد شناسایی و توقیف شدند.

سرهنگ "خدادوست" تصریح کرد: در این راستا رانندگان هر دو خودرو دستگیر و با هماهنگی قضائی سایر متهمان پرونده نیز دستگیر و به همراه خودرو و اموال مسروقه به کلانتری منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد؛ وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و با عمل به هشدار‌های پلیس خطرات متوجه خود را از بین ببرند.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.