التماس جانسون به ترامپ: لطفا از انتخابات ما دوری کن!

نخست‌وزیر انگلیس از رئیس‌جمهور آمریکا خواست دخالتی در انتخابات آینده انگلیس نداشته باشد و از آن دور بماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواست دخالتی در انتخابات آینده انگلیس نداشته باشد و از آن دور بماند.

جانسون گفته است بهترین گزینه این است که رئیس جمهور آمریکا هنگامی که هفته آینده برای شرکت در اجلاس ناتو به لندن سفر می‌کند، خود را درگیر انتخابات آتی انگلیس نکند.

او گفت: آنچه ما به طور سنتی به عنوان متحد و دوستان خوب انجام نمی‌دهیم این است که در کارزار‌های انتخاباتی یکدیگر درگیر نشویم [دخالت نکنیم].

جانسون افزود: بهترین (چیز) هنگامی که شما دوستان و متحدینی نزدیک مانند آمریکا و انگلیس دارید، این است که هیچ یک از طرف‌ها در انتخابات یکدیگر درگیر نشود.

رئیس جمهور آمریکا در ماه اکتبر با دخالت در مسائل انتخاباتی انگلیس گفته بود جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس برای این کشور «بسیار بد» خواهد بود بنابراین جانسون باید با نایجل فراژ، رهبر حزب برگزیت متحد شود.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب محافظه کار جانسون در انتخابات پیشرو در ۱۲ دسامبر از بخت تقریبا بالایی برخوردار است.

طبق تازه‌ترین نظرسنجی دلتاپول، حمایت از حزب محافظه کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور به ۴۳ درصد رسیده و این حزب همچنان در نظرسنجی‌ها از دیگر رقبای خود پیش است. حمایت از حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین نیز بدون تغییر در ۳۰ درصد باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۱:۵۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
کاش کسی در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کرد.
آخرین اخبار