فراز کمالوند؛

لیگ برتر امسال جنگ نابرابر است

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم با بیان اینکه لیگ برتر امسال جنگ نابرابر است گفت: در لیگ برتر بازیکن ۱۳ میلیارد تومانی داریم و با این وضعیت بقیه تیم‌ها قابلیت رقابت با آن‌ها را ندارند.

تیم‌های استان بوشهر در لیگ برتر وضعیتی مشابه دارندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فراز کمالوند در نشست خبری پس از دیدار پارس جنوبی جم مقابل شاهین شهرداری بوشهر بیان کرد: دو تیم شاهین و پارس از یک استان هستند و آرزویم این است در لیگ برتر بمانند. دو تیم شرایط مشابه یکدیگر دارند و با چوب دستی به مصاف مسلسل می‌رویم.

او افزود: تا الان هفت سال است که در لیگ برتر مربیگری می‌کنم و هیچ وقت تیم‌های من از رتبه‌های هفتم و هشتم پایین‌تر نیامده‌اند. سه چهار تیم بالای جدول را ببینید که چگونه برای لیگ این فصل آماده شده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: در تراکتورسازی، صنعت نفت و هر جایی که بودم وضعیت ما این‌طور نبود، اما آنقدر که لیگ این فصل نابرابر است، ما توانایی رقابت نداریم. وقتی بازیکن ۱۳ میلیاردی در لیگ برتر داریم، ما باید چه کا ر کنیم. امیدوارم مسئولان بوشهری هم به فکر باشند.

کمالوند تصریح کرد: مردم بوشهر و شهر جم خونگرم و فوتبال دوست هستند و حق‌شان این نیست. چطور برای تیم‌های وزارت ورزش و جوانان که پرسپولیس و استقلال باشند، ۱۵۰، ۱۶۰ میلیارد هزینه می‌کنند و هر چقدر می‌خواهند می‌گیرند، اما برای ما نه. برنامه فوتبال برتر نشان می‌داد که یکی از بازیکن‌های آن‌ها ۵۵۰ هزار دلار گرفته است، اما بابک حاتمی دفاع راست ما ۱۴۰ میلیون تومان، دفاع چپ ما ۲۵۰ میلیون تومان و سایر بازیکنان ما هم  مبالغی نزدیک به این رقم گرفته‌اند.

او ادامه داد: دو بازیکن خارجی هم داریم که نمی‌دانیم قرارداد آن‌ها را می‌توانیم بدهیم یا نه. این چه انصافی است؟ اگر قانون کمک نکردن دولت به فوتبال است، خب برای همه این‌طور باشد. یک بام و دو هوا که نمی‌شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۵ تیم دارد و فقط مشکل تیم‌های نفتی هستند؟ تیم شاهین بوشهر چه گناهی کرده است؟

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم در مورد بازی با شاهین گفت: الان از من می‌خواهید که درباره بازی صحبت کنم، اما چه چیزی باید بگویم؟ آنقدر فکر ما مشغول بود که نمی‌توانستیم بازی با شاهین را آنالیز کنیم. وقتی بازیکنانم مشکل دارند، باید فکر بلیت و هتل و... باشیم، چقدر وقت داریم به فوتبال فکر کنیم؟ الان فکر کنم تا درباره بازی چه چیزی بگویم؟ چیزی نداریم که بگوییم وقتی این همه مشکل داریم.

کمالوند تاکید کرد:بعد تیم‌های دیگر ۶۰۰ هزار دلار به بازیکن خارجی می‌دهند که بودجه دو سه سال تیم‌های ماست. چرا در اصفهان اوضاع تیم‌ها بهتر است، اما اینجا این‌طور نیست؟ ما و مردم بوشهر چه گناهی کرده‌ایم؟ آیا این عدالت اجتماعی است؟ این چه وضعیتی است. ما حالا بگوییم بازی خوب بود، دقایقی ما خوب بودیم و دقایقی تیم شاهین و بازی مساوی شد. آخرش که چی؟ شما رسانه‌ها هم باید به این مسائل بپردازید. چه فایده این همه در مورد بازی صحبت کنیم و آخرش هم هیچی.

او در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران که گفت قانونی وضع شده که مربیان درباره مسائل غیر فنی صحبت نکنند و خبرنگاران هم حق پرسش سؤالات این چنینی را ندارند، گفت: چه کسی این قانون را گذاشته است؟ ما کجا باید صحبت کنیم؟ راجع‌به داوری چیزی نگوییم، راجع‌به فدراسیون نگوییم، درباره گرانی بنزین نگوییم، درباره درد جامعه نگوییم و بدبختی مردم را نگوییم. پس کجا باید صحبت کنیم؟

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم یادآور شد: من از سطح پایین جامعه آمدم و بچه پولدار هم نبودم. روی پای خودم هم ایستادم. من درد این جامعه را می‌فهمم و از مردم هستم. می‌دانم با بنزین سه هزار تومانی چه دردی روی دوش جامعه است.

کمالوند افزود:کجا بازیکن ۱۴۰ میلیون تومانی است که ما داریم؟ بابک حاتمی بازیکن پرسپولیس و سایپا بوده است. نمی‌خواستم کنفرانس به این سمت برود، اما این‌ها را گفتم درد‌های ما را بدانید.

او بیان کرد:به ما در شهر جم می‌گویند که چرا تیم را برای تمرینات به جم نمی‌آورید؟ تیم را به جم بیاوریم چه کار کنیم وقتی غذا را روی ما قطع می‌کنند؟ وقتی جایی برای اسکان نداریم، تیم را کجا بیاوریم؟ الان چند ماه است که ما در این تیم کار می‌کنیم، اما آیا برای من خانه‌ای تهیه شده است؟ بازیکنان ما کجا باید بمانند. غذای بی‌کیفیت به ما می‌دادند. قرار شد از جای دیگری تهیه کنند که آنقدر دور بود وقتی غذا به بازیکنان می‌رسید، سرد شده بود. با این شرایطی کجا باید تمرین کنیم؟ مگر تهران چه چیزی دارد که بخواهیم آنجا باشیم و تیم را به تهران نیاوریم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: نمایندگان محترم مجلس که در آستانه انتخابات تریبون دست‌تان می‌گیرید و دنبال رأی جمع کردن هستید، مصوبه شما در مجلس هشتم به فوتبال این مملکت آتش زد. پول را از فوتبال گرفتید و به ورزشکار ندادید، که بدهید سه چهار هزار میلیارد دزدی کنند و ببرند. به ما تیم‌های نفتی می‌گویند، اما آقای زنگنه پول نمی‌دهد. البته آقای زنگنه باید چه کار کند، وقتی این مصوبه مجلس است؟ همین مصوبه و قانون هم یک بام و دو هواست.

کمالوند تصریح کرد: چطور یک تیم بازیکن ۶۰۰ هزار دلاری بیاورد و ما پول نداشته باشیم؟! به چه کسی این درد را بگوییم، در حالی که این همه فشار روی ماست. زیر این فشار استخوان‌های ما خُرد شده است. اگر بخواهید هم نمی‌توانم صحبت فنی کنم، چون صحبت فنی ندارم. من مربی هستم که هیچ وقت تیم‌هایم را رها نمی‌کنم تا بروم. می‌توانید کارنامه من را ببینید که هر کجا که بودم، دو سال کار کردم و این‌طور نیست از زیر فشار فرار کنم.

او گفت:در آبادان، کرمانشاه، تبریز، اهواز و هر کجایی که بودم مشکلات داشتیم و کنار تیم‌ها بودم، اما دیگر چقدر تحمل کنیم؟ آیا این وضعیت انصاف است؟ ما در لیگ‌مان تیم‌هایی داریم که با پرواز اختصاصی به این شهر و آن شهر می‌روند، اما ما صبح روزی که باید برویم، نمی‌دانیم باید چه کار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم تأکید کرد: ما دو بازیکن خارجی داریم که یکی از آن‌ها کاخاشویلی است که دو بازی غایب بوده و پوست ما کنده شده است. این بازیکن هم زیر ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد دارد. بازیکن خارجی این است که کیفیت هم دارد، نه بازیکنی که یک میلیون دلار پول می‌گیرد. بازیکنی که یک میلیون دلار پول بگیرد، باید ۴۰ گل بزند.

کمالوند عنوان کرد: فوتبال ما اسیر دست چه کسانی شده است که دلالان هر کاری می‌خواهند می‌کنند. به قول پروین اعتصامی «نبض تهی دست نگیرد فقیر، درد فقیر‌ای پسرم بی دواست». درد ما فقیر‌ها بی‌دواست. البته که در این مدت آقایان موسوی، مرادی و سرپرست تیم آقای چراغی زحمت بسیار کشیدند تا تیم همینجا باشد و باید از آن‌ها تشکر کنم.

او در مورد اینکه چرا کمتر از بازیکنان بومی در ترکیب تیمش استفاده می‌کند، افزود: سؤال بسیار خوبی بود. اول فصل به ما گفتند نسبت به پارسال ۴۰ درصد کاهش بودجه داریم. همه می‌دانید سال قبل تیم چه وضعیتی داشت. من سر حرف بودم. گفتم بازیکن جوان می‌آورم و هشت بازیکن از لیگ یک آوردم، اما در بحث بومی، من با سه چهار بازیکن خودم حرف زدم. ابراهیم صالحی گفت از سال‌های قبل هنوز طلب دارم کجا بیایم؟! خود من با او سه چهار ساعت حرف زدم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم گفت: در شهرستان جم هم ما هنوز بازیکنی که در سطح لیگ برتر باشد، خیلی نداریم. لیگ برتر سخت است برای اینکه جوان داخل زمین بگذاریم. من جوان‌های زیادی را بازی دادم، اما باید بسترش مهیا باشد. یکسری چیز‌ها زشت است بگویم. بگویم ما به سوپر مارکت پول آب معدنی بدهکاریم زشت است. الان برگشتیم به حرف اول من، اختلاف طبقاتی در فوتبال مثل جامعه است. یکسری بالا هستند و یکسری پایین، اما من خودم هم علاقه‌مندم تا از بازیکنان جوان استفاده کنم. باید شرایط فراهم باشد و فعلاً آن شرایط را نداریم.

انتهای پیام/م

 تیم‌های استان بوشهر در لیگ برتر وضعیتی مشابه دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.