عضو دفتر سیاسی حماس: حمایت ایران از نیرو‌های مقاومت فلسطینی بدون چشمداشت است

«خلیل الحیه» در گفت‌وگو با المیادین با اشاره به حمایت ایران از گروه‌های مقاومت فلسطینی این حمایت را ستود.

عضو دفتر سیاسی حماس: حمایت ایران از نیرو‌های مقاومت فلسطینی بدون چشمداشت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره به تاخیر افتادن راهپیمایی‌های بازگشت برای سومین هفته متوالی گفت: راهپیمایی‌های بازگشت یک وضعیت میهنی است و تصمیم نیرو‌های مقاومت بر این است که راهپیمایی‌های بازگشت یک وضعیت میهنی، مقاومتی و مبارزه‌طلبانه مردمی و مسالمت‌آمیز باقی بماند. مدیریت این راهپیمایی‌ها به دست سران این راهپیمایی هاست. من از مسئولان راهپیمایی‌های بازگشت می‌خواهم هفته آینده راهپیمایی‌های بازگشت از سرگرفته شود.

وی درباره روابط حماس با ایران اعلام کرد: ایران با وجود آنکه ده‌ها سال از ما حمایت کرده است هیچگاه هیچ بهای سیاسی به خاطر این حمایت‌ها از ما مطالبه نکرده است.

وی ادامه داد: سخن از برقراری آتش بس طولانی مدت میان ما و اشغالگران سخنی غیرواقعی و صرفاً گمانه زنی است. رابطه میان ما با اشغالگران اسرائیلی رابطه مبارزه با هدف دفاع از ملت فلسطین است. نیرو‌های مقاومت و در رأس آن‌ها جنبش حماس به هیچ وجه نمی‌توانند به تعهدات اسرائیلی‌ها دل خوش کنند.

الحیه تاکید کرد: تکمیل قرارداد مبادله اسیران برای جنبش حماس از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما برای گفت‌وگو در خصوص مبادله اسیران آماده هستیم، اما اسرائیل در این زمینه جدیتی ندارد و هیچ مساله جدیدی در پرونده تبادل اسیران رخ نداده است.

خلیل الحیه افزود: اگر دشمن صهیونیستی به آتش‌بس پایبند نباشد نیرو‌های مقاومت آماده‌اند تا به اشغالگران پاسخ محکمی بدهند.

این عضو جنبش حماس گفت: من به همه دوستداران مقاومت این اطمینان خاطر را می‌دهم که روابط میان حماس و جهاد اسلامی عمیق‌تر و استوارتر از هر زمان دیگری است و ما از تفاهم کامل با یکدیگر برخورداریم. آنچه ما را با جهاد اسلامی پیوند می‌دهد دین، عقیده و میهن است. نوار غزه با بحران بهداشتی و درمانی کشنده دست به گریبان است.

خلیل الحیه تاکید کرد: ما و گروه‌های مقاومت فلسطین هوادار هیچ جنگی نیستیم و جنگی را هم آغاز نمی‌کنیم بلکه به تجاوزگری‌ها پاسخ می‌دهیم. ما با هرگونه تجاوزگری اسرائیل به کشور‌های عربی مخالف هستیم. چنانچه جنگی فراگیر علیه اشغالگران آغاز شود همه نیرو‌های مقاومت در منطقه باید در این نبرد مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار