تقابل برایتون با لیورپول در روز‌های پایانی جهانبخش در جمع آبی ها/ شاگردان زیدان در اندیشه صدرنشینی

لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا امروز با برگزاری چند دیدار پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ معتبر فوتبال اروپا، امروز (شنبه) پیگیری می‌شود که مهمترین این مسابقات را بررسی می‌کنیم.

لیگ برتر انگلیس

لیورپول - برایتون (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

هفته چهاردهم مسابقات لیگ جزیره، امروز با شش دیدار آغاز می‌شود که در یکی از مهمترین بازی ها، لیورپول صدرنشین میزبان برایتون است. شاگردان یورگن کلوپ از ۱۳ بازی قبلی خود در مسابقات لیگ امسال، ۱۲ برد و یک تساوی کسب کرده اند و با ۳۷ امتیاز با اقتدار صدرنشین هستند آن‌ها می‌خواهند امسال بالاخره طلسم قهرمان نشدنشان در جزیره را بشکنند و به نظر می‌رسد کسی جلودار این تیم نیست.

در طرف مقابل مرغان دریایی با ۱۵ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارند. تیمی که این روز‌ها بدون هافبک ایرانی خود، علیرضا جهانبخش بازی می‌کند و این بازیکن تبدیل به یک بازیکن سکونشین شده است. گفته می‌شود، جهانبخش که سال گذشته گرانترین خرید تاریخ برایتون لقب گرفت، امسال در لیست فروش تیمش قرار گرفته و در زمستان به فروش خواهد رسید.

چهار دیدار آخر این ۲ تیم در لیگ برتر را لیورپول پیروز شده و بعید به نظر می‌رسد امشب هم اتفاقی جز این رخ دهد. هر چند آن‌ها فابینیو، ماتیپ و کلاین را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.

تقابل برایتون با لیورپول در روزهای آخر جهانبخش/نبرد رئال مادرید برای جا نماندن از بارسا

نیوکاسل - منچسترسیتی (ساعت ۱۶)

دیگر بازی مهم امروز لیگ جزیره در سنت جیمز پارک و بین تیم‌های نیوکاسل و منچسترسیتی برگزار می‌شود. سیتیزن‌ها پس از ۲ بازی پشت سر هم دشوار مقابل لیورپول (شکست سه بر یک) و چلسی (برد ۲ بر یک) به نیوکاسل آپون تاین سفر کرده اند. آن‌ها با ۲۸ امتیاز پس از لیورپول و لسترسیتی در رتبه سوم جدول جای دارند و برای جا نماندن از کورس قهرمانی، محکوم به پیروزی در این بازی هستند. گواردیولا در این بازی، زینچمکو، لاپورته، سانه و آگوئرو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در طرف مقابل شاگردان استیو بروس در رتبه چهاردهم جدول جای دارند. البته میانه‌های جدول لیگ انگلیس به شدت به هم نزدیک است و فاصله تیم‌های هفدهم تا پنجم فقط هفت امتیاز است به همین دلیل کلاغ‌ها با پیروزی در این دیدار می‌توانند تا رتبه ششم هم بالا بیایند.

تاتنهام - بورنموث (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

مورینیو در سومین تجربه مربیگری اش روی نیمکت تاتنهام، باید به مصاف بورنموث برود. او در دو بازی قبلی اش ابتدا وست هم را در لیگ برتر شکست داد و سپس در لیگ قهرمانان چهار بر دو المپیاکوس را برد و حال به دنبال سومین برد پیاپی اش است. او پس از بورنموث دیداری حساس با تیم سابقش منچستریونایتد دارد و می‌خواهد با برد به استقبال آن مسابقه حساس برود.

این ۲ تیم در جدول هم همسایه هستند. تاتنهام با ۱۷ امتیاز در رتبه دهم جای دارد و بورنموث با ۱۶ امتیاز یازدهم است.

چلسی - وست هم (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

شاگردان فرانک لمپارد پس از شکست مقابل منچسترسیتی حالا به وست هم رسیدند. آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا نیز مقابل والنسیا دو بر دو مساوی کردند و می‌خواهند در این بازی به روند پیروزی بازگردند. چلسی از سپتامبر ۲۰۰۲ تاکنون در خانه مقابل وست هم شکست نخورده اند و باید دید چکش‌ها می‌توانند این طلسم را بشکنند یا خیر.

وست هم هم مانند چلسی از شکست در یک بازی دشوار (مقابل تاتنهام) به این بازی رسیده اند. آن‌ها در هفت مسابقه آخر خود هیچ بردی کسب نکرده اند و پنج بار هم شکست خوردند. آخرین برد این تیم به برد مقابل منچستریونایتد در هفته ششم باز میگردد.

چلسی با ۲۶ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد و وست هم با ۱۳ امتیاز هفدهم است.

برنلی - کریستال پالاس (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

ساوتهمپتون - واتفورد (ساعت ۲۱)

لالیگای اسپانیا

دیپورتیو آلاوز - رئال مادرید (ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه)

رئال مادرید در هفته پانزدهم لالیگای اسپانیا مهمان آلاوز است. شاگردان زیدان هفته گذشته در لیگ قهرمانان، برتری دو گله مقابل پاری سن ژرمن را در ۲ دقیقه از دست دادند و با روحیه‌ای نه چندان مناسب گام به این دیدار می‌گذارند. آن‌ها رقابتی بسیار نزدیک با بارسلونا برای قهرمانی دارند و هر ۲ غول فوتبال اسپانیا هم اکنون ۲۸ امتیازی هستند و شانس نخست قهرمانی؛ البته تیم‌های سویای ۲۷ امتیازی و اتلتیکو ۲۵ امتیازی هم در تعقیب این دو تیمند.

تقابل برایتون با لیورپول در روزهای آخر جهانبخش/نبرد رئال مادرید برای جا نماندن از بارسا

رئال سوسیه داد - ایبار (ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه)

رئال بتیس - مایورکا (ساعت ۲۱)

والنسیا - ویارئال (ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه)

بوندس لیگای آلمان

بایرن مونیخ - بایر لورکوزن (ساعت ۲۱)

بایرن مونیخ از هفته سیزدهم رقابت‌های بوندس لیگای آلمان، در ورزشگاه آلیانز آرنای شهر مونیخ میزبان لورکوزن خواهد بود. بایرن از زمان اخراج نیکو کواچ و جانشینی موقت فلیک، تمام بازی‌های خودش را برده و نتایج بسیار خوبی هم در لیگ قهرمانان و هم در بوندس لیگای کسب کرده است تا مدیران این باشگاه، خیلی هم برای انتخاب سرمربی دائم و جدید عجله نکنند.

بایرن هم اکنون در رتبه چهاردم جدول بوندس لیگاست، اما اختلاف امتیازش با تیم صدرنشین یعنی مونشن گلادباخ تنها یک امتیاز است.

هرتابرلین - دورتموند (ساعت ۱۸)

هوفنهایم - فورتونا دوسلدوف (ساعت ۱۸)

پادربورن - لایپزیش (ساعت ۱۸)

کلن - آگزبورگ (ساعت ۱۸)

سری آ ایتالیا

برشا - آتالانتا (ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه)

جنوا - تورینو (ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه)

فیورنتینا - لچه (ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه)

لوشامپیونه فرانسه

استراسبورگ - لیون (ساعت ۲۰)

دیژون - لیل (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

مون پولیه - آمیان (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

نیس - آنژه (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

نیم - متز (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

رنس - بوردو (ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه)

انتهای پیام/

پیش بازی رقابت‌های لیگ‌های اروپایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.