طرح‌های اشتغالزایی با هدف توانمند کردن مددجویان و محرومان با شتاب بیشتری اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: با کمک راهبران شغلی، طرح‌های اشتغالزایی با هدف توانمند کردن مددجویان و محرومان تا پایان سال به نحو چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: طرح‌های موفق اشتغالزایی با هدف ارتقاء سطح اقتصادی خانوار‌ها و توانمند کردن نیازمندان، محرومان و مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی- امدادی علاوه بر حمایت‌های تسهیلاتی و مشاوره‌ای، با نقش‌آفرینی و حضور گسترده راهبران شغلی تا پایان سال با شتاب بیشتری اجرا می‌شود.

او، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ارزان به مددجویان برای ایجاد شغل از برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی است، افزود: در ۷‌ماه امسال ۵۰۶ نفر از مددجویان از سوی ۸ نفر از راهبران شغلی شناسایی‌شده و در حال انجام اجرای طرح اشتغال هستند که این تعداد تا پایان سال به نحو چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، از همکاری کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان برای ارائه آموزش‌های شغلی و مهارتی به مددجویان خبر داد و گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان می‌توانند به صورت رایگان از این آموزش‌ها برخوردار شده و سپس برای ایجاد کسب و کار مورد نظر خود اقدام کنند.

عباس اهرابی، به بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و افزود: توانمندسازی مددجویان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این نهاد است، بنابراین برای تحقق این هدف از تمام راهکار‌ها بهره خواهیم گرفت.

او، با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی استان وجود دارد، تصریح کرد: برای ارتقاء سطح اقتصادی زندگی مددجویان روستایی می‌توان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع‌دستی طرح‌های اشتغالزایی را اجرا کرد.

 

 

انتهای پیام/ م.ع

اجرای طرح‌های اشتغالزایی با هدف توانمند کردن مددجویان و محرومان

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.