رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست شورای شهر تهران مطرح کرد؛

دولت ریالی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت نکرده است

صدراعظم نوری گفت: هرچه از ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از ظرفیت استفاده شود فرسودگی و مخاطرات آن بیشتر می‌شود.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در انتقاد از عملکرد دولت در کمک به شهرداری تهران برای توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در شرایطی که شرایط هوای پایتخت در مرحله هشدار قرار گرفته است باید همه مسئولان از جمله دولت و مجلس تسهیلاتی را فراهم کنند تا عامل اصلی آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

صدراعظم نوری با تأکید بر این نکته که عامل اصلی آلودگی پایتخت خودروی شخصی و موتور دیزل است، افزود: در حال حاضر تعدادی از اتوبوس‌های پایتخت با سوخت CNG کار می‌کنند و به همین علت آلودگی هوا آن‌ها کمتر از موتور‌های دیزل است، اما باید بدانیم که ۴۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌های CNG فرسوده است و این آمار تا انتهای سال جاری به ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مخاطرات فعالیت اتوبوس های گاز سوز فرسوده، تصریح کرد: هنگامی که مخزن CNG فرسوده می‌شود هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد و شهرداری تهران نیز هزینه ۵۰ میلیون تومانی برای تعویض مخازن سوخت اتوبوس‌های CNG فرسوده را ندارد.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود با افزایش قیمت بنزین سهم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به شهرداری‌ها به ویژه شهرداری کلانشهری مانند تهران پرداخت شود تا از این محل ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو) گسترش پیدا کند.

صدر اعظم نوری افزود: هر چه قیمت بنزین افزایش پیدا کند استقبال مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود و نکته قابل تأمل این است که استفاده بیش از ظرفیت از ناوگان حمل و نقل عمومی باعث استهلاک بیشتر و کوتاه‌تر شدن عمر ناوگان می‌شود.


بیشتر بخوانید: ایرادات پلیس به طرح ترافیک جدید سطحی و غیرکارشناسی است/ لزوم تجهیز همه خودرو‌های دیزلی به فیلتر جذب دوده 


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که دولت جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیلات بدهد گفت: دولت در چند سال گذشته هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران تحویل نداده و این در حالی است که نیاز اتوبوسرانی تهران در حال حاضر ۲ تا ۳ هزار دستگاه اتوبوس است و در حوزه حمل ونقل ریلی نیز به چند هزار واگن احتیاج دارد.

او با تأکید بر این نکته که جامعه گنجایش بحران جدید ندارد گفت: زمانی که قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند و ما نتوانیم مردم را به وسیله حمل و نقل عمومی جابه‌جا کنیم سرگردانی مردم موجب نارضایتی و شدت یافتن اعتراض‌ها می‌شود.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار