شهردار گیان:

اجرای طرح بازآفرینی نخستین بار در شهر گیان نهاوند

شهردار گیان گفت: طرح بازآفرینی نخستین بار در شهر گیان نهاوند اجرا می‌شود.

اجرای طرح بازآفرینی برای اولین بار در شهر گیان نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی جلالی، شهردار گیان گفت: نگاه فعلی به ساختار فیزیکی و نقشه‌ای گیان به شکلی است که اگر طرح بازآفرینی در آن اجرا نشود تبدیل بافت‌های فرسوده آن به نوساز با کندی انجام می‌شود.

او افزود: برای اینکه سیمای شهر گیان همچنان بین روستا و شهربودن باقی نماند اجرای (طرح بازآفرینی) یک نیازجدی محسوب می‌شود.

شهردار گیان ادامه داد: گیان نخستین شهر در استان همدان است که ازیک سال ونیم گذشته به همت شهرداری وشورای اسلامی شهر گیان بطورمستمربا حضور درجلسات استانی و تهیه نقشه‌های مختلف پیگیر تصویب طرح بازآفرینی بوده است که خوشبختانه اکنون در مراحل پایانی این موضوع مهم است.

جلالی بیان کرد: براساس این طرح با توجه به اینکه گیان روی گسل زلزله هست ۷۰ درصد ساختمان‌های شهر گیان به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده است که بودجه واعتبارات خوبی برای اعطای تسهیلات برای نوسازی  این بافت‌ها به مالکان این ملک‌ها تخصیص داده خواهدشد.

او اضافه کرد: براساس طرح مذکورگیان به سه حوزه کاری تفسیم شده که درهربخش محدوده‌های تجاری، مسکونی وخدماتی بصورت مستقل تعریف شده است که با اعتبارات ویژه امکاناتی دراین بخش‌ها مستقرخواهد شد.

شهردار گیان گفت: اجرای طرح بازآفرینی موجب می‌شود که چهره شهر  تغییرات اساسی داشته باشد.

انتهای پیام/ب

طرح بازآفرینی نخستین بار در شهر گیان نهاوند اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.