شیراز میزبان اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نشست خبری مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با محوریت اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه سراسر کشور، صبح امروز برگزار شد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه دانشگاه در خط مقدم جهاد فرهنگی قرار دارد و در این به هم ریختگی که در نظام اجتماعی شاهد آن هستیم تمسک به قرآن برای داشتن سبک زندگی خدایی و آرام ضروری است، ابراز داشت: تأسیس رشته‌های علوم قرآنی در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد باب جدیدی برای فعالیت قرآنی است.

حجت الاسلام والمسلمین سجاد نیکخو ادامه داد: در سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه دانشجویان سراسر کشور ۵۰۰ هزار دانشجو شرکت کردند که اختتامیه این جشنواره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز به مدت سه روز از ۱۲ الی ۱۴ آذر برگزار می شود.

وی افزود: سطح بالای مشارکت دانشجویان در این جشنواره نشان دهنده پیوند عمیق جامعه دانشگاهی با قرآن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز با اشاره به پیشینه فرهنگی و معنوی شهر شیراز برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت ویژه دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد شیراز را فرصت مغتنمی عنوان کرد و از تمامی ارگان‌های حمایت‌کننده قدردانی کرد.

محمد کاظم کاوه پیشقدم در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اهمیت پژوهش‌های قرآنی گفت: در این مورد فعالیت‌های مختلفی در دانشگاه انجام می‌شود، دستگاه‌های فرهنگی موضوعات مورد نیاز به بررسی و تحقیق را به دانشگاه اعلام می‌کنند و دانشجویان مقطع ارشد و دکتری برای پایان‌نامه خود موضوعات را انتخاب و مورد مطالعه قرار می‌دهند، دستگاه‌های متولی نیز حمایت‌های مادی و غیرمادی برای دانشجویان در نظر می‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز یادآور شد: همه شرکت‌کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور هدایایی را دریافت و برگزیدگان ضمن کسب جوایز رتبه‌های برتر، مشمول تخفیف در شهریه هم می‌شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز گفت: شعار سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور «گام دوم انقلاب در پرتو قرآن کریم» است.

مریم زیبایی نژاد افزود: در این جشنواره دانشجویان در ۵ بخش به رقابت پرداختند که در اولین روز جشنواره برگزیدگان معرفی و شرکت‌کنندگان بخش آوایی شامل تواشیح، اذان، ترتیل، تحقیق و حفظ قرآن نیز به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس کانون‌های قرآن دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با اشاره به اینکه اولین دوره جشنواره قرآن و عترت ویژه دانشجویان سراسر کشور در سال ۷۲ آغاز شد، ابراز داشت: در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد بالغ بر ۲۰۰ هزار دانشجو شرکت کرده بودند که بالاترین آمار مربوط به دانشگاه آزاد شیراز بود.

عزتی خاطر نشان کرد: در جشنواره قرآن و عترت ویژه دانشجویان سراسر کشور، دانشجویان ادیان مختلف نیز شرکت کردند.

انتهای پیام/ت

برگزاری اختتامیه سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در شیراز

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار