مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استمرار کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی/ سامانه جدید بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود

ضیاییان گفت: تا ظهر روز دوشنبه در شهرهای صنعتی با افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم بود.

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضع آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه های هواشناسی تا ظهر روز دوشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، کرج، اراک و مشهد با افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم بود.

وی از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امشب از سمت غرب به کشور خبر داد و گفت: براین اساس روز دوشنبه مناطق غرب، جنوب غرب، شمال غرب، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و از ظهر فردا در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی سبب بارش باران و کاهش دما  و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

ضیاییان ادامه داد: از ظهر روز دوشنبه با نفوذ جریان های سرد شمالی در استان های ساحلی خزر ضمن کاهش دما، بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود. ضمن آنکه شدت بارش در این روز در استان های غربی کشور و سواحل غربی خزر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روند بارش باران همراه با وزش باد در برخی مناطق کشور ادامه دارد، بیان کرد: روز سه شنبه کاهش دما، بارش باران همراه با وزش باد در مناطق غرب، جنوب غرب، بخش هایی از جنوب و مرکز کشور و سواحل شمالی ادامه دارد و همواره در شمال غرب، شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.


بیشتر بخوانید: استمرار آلودگی هوا تا ظهر دوشنبه/ میزان آلایندگی به حداکثر می‌رسد


افزایش نسبی دما در استان های ساحلی خزر در روزهای آتی

وی از بارش پراکنده در نقاط شمال شرق و استان های واقع در زاگرس مرکزی طی روزهای آتی خبر داد و گفت: همچنین روز چهارشنبه برای استان های ساحلی خزر افزایش نسبی دما انتظار می رود.

به گفته ضیاییان، از روز پنج شنبه با ورود مجدد سامانه بارشی به کشور در مناطق شمال غرب، سواحل شمال شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز غربی، مرکزی و شرقی بارش برف و باران، وزش باد همراه با کاهش دما رخ خواهد داد.

مدیر کل مرکز پیش بینی و  هشدار سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه دمای تهران طی روز‌های آینده کاهش می‌یابد، تصریح کرد: بنابر آخرین نقشه ها روز دوشنبه  بیشینه دمای تهران ۱۳ درجه سانتی‌گراد و سه‌شنبه ۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار