فرهادی در جمع خبرنگاران:

هیئت اجرایی مشترک خبرگان رهبری و مجلس تشکیل می‌شود/ ثبت نام ۱۱ زن در انتخابات

فرماندار تهران گفت: تا ظهر امروز ۵۹ نفر در این سایت ثبت نام شان قطعی شده است که ۱۱ نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.

هیئت اجرایی مشترک خبرگان رهبری و مجلس تشکیل می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی فرهادی فرماندار تهران در جمع خبرنگاران و درباره نخستین روز ثبت نام یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز ۸ صبح با دستور وزیر کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد، گفت: در برخی استان‌ها از جمله تهران، در کنار انتخاب مجلس شورای اسلامی، پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

او افزود: در حوزه انتخابیه فرمانداری تهران ۳۰ کرسی نماینده و چهار نفر نیز کرسی اقلیت‌های مذهبی از ۵ کرسی کشور انجام خواهد گرفت؛ امروز توافق اولیه برای تشکیل هیئت‌های اجراییه انتخابات تهران و همچنین اقلیت‌های دینی در فرمانداری انجام گرفته است.

فرهادی در ادامه اظهار کرد: فردا هیئت اجرایی مشترک خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد که شامل حوزه تهران، ری و اسلام‌شهر، شمیرانات و پردیس خواهد بود.

فرماندار تهران با اشاره به ثبت نام داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با همکاری مصلای تهران که در کنار فرمانداری تهران قرار دارد، سایت ثبت نام راه اندازی شد که به عقیده من سایت مصلی مناسب بوده است؛ زیرا تاکنون به این صورت در تهران ثبت نام نداشته‌ایم؛ امسال ثبت نام به صورت روان و بسیار راحت با کاربران زیادی که از طریق حوزه سیاسی فرمانداری تهران و حوزه فنی تدارک دیده شدند انجام گرفت.

او با بیان اینکه تا ظهر امروز ۵۹ نفر در این سایت ثبت نام شان قطعی شده است که ۱۱ نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ۳۴ درصد این جمعیت از خانواده ایثارگران هستند، ۱۸ درصد آنها باز نشسته‌اند، ۳۲ درصد کارمند هستند و بقیه شامل سایر مشاغل می‌شود.

فرهادی با بیان این که تعدادی از داوطلبان حوزه تهران در سایت وزارت کشور ثبت نام می‌کنند، تصریح کرد: به طور کل ۲ سایت بیشتر برای ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران وجود ندارد، یا فرمانداری مرکزی حوزه انتخابی و یا وزارت کشور؛ ما پیش بینی می‌کنیم در این دوره بیش از ۳۰۰۰ نفر ثبت نامی خواهیم داشت که مقدمات کار آن‌ها فراهم شده است.

فرماندار تهران اضافه کرد: ثبت نام‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد گرفت و پرونده‌ها به مراکز چهارگانه ارسال می‌گردد؛ مرکز چهارگانه باید از روز هفدهم یعنی یک روز پس از پایان ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به استعلام‌ها جواب دهد که به مدت ۷ روز طول خواهد کشید.

او افزود: هیئت‌های اجرایی برای رسیدگی نهایی به پرونده‌ها با نظارت دائمی هیئت نظارت که از روز تشکیل این سایت آغاز به کار خواهند کرد.

فرهادی اضافه کرد: حداقل سن داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس یازدهم ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال با حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن در نظر گرفته شده است.

فرماندار تهران با اشاره به تاثیر سابقه ایثارگری توضیح داد: سابقه ایثارگری و یک دوره حضور در مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی بالاتر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار