تامین یک سوم کالا‌های افغانستان از گمرک دوغارون

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: یک سوم کالا‌های مورد نیاز بازار افغانستان از گمرک دوغارون تامین می‌شود.

تامین یک سوم کالا‌های  افغانستان از گمرک دوغارونبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد کوه گرد مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با توجه به کیفیت و بازار پسندی محصولات ایرانی از طرف بازار افغانستان، هم اکنون یک سوم کالا‌های مورد نیاز این کشور از طریق مرز دوغارون تامین می‌شود.

او ادامه داد: بازار هرات دومین بازار افغانستان است که با مرز دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

 مدیرکل گمرک دوغارون  به واردات انواع کالا از افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: انواع دانه‌های روغنی و سنگ‌های ساختمانی از مهم ترین اقلام وارداتی به گمرک مرزی دوغارون است.
 
کوه گرد افزود: مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به سمت افغانستان شامل انواع مصالح ساختمانی و فرآورده‌های نفتی است.

او تصریح کرد: روزانه ۳۵۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می‌دهند و ۳۵۰ دستگاه کامیون خالی و ۱۲ دستگاه کامیون همراه با بار هم از افغانستان وارد گمرک دوغارون می‌شوند.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: گمرک مرزی دوغارون پل ارتباطی ایران با دیگر کشور‌های آسیای میانه است و نقش بسزایی در اشتغال زایی جوانان جویای کار  تایباد داشته است.

کوه گرد افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ شرکت حمل و نقل و تجاری در مرز دوغارون فعالیت دارند و ۱۰۰ درصد فعالیت‌های گمرکی در این گمرک مرزی بر اساس سامانه جامع امور گمرکی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

فاصله ۱۲۰ کیلومتری بازار هرات با مرز دوغارون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار