وزارت اقتصاد افغانستان مطرح کرد:

کاهش ۴۶ درصدی کمک های جامعه جهانی به افغانستان/ غرب به تعهدات مالی خود عمل نکرده است

کمک های جامعه جهانی به افغانستان طی ۹ سال گذشته ۴۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۴۶ درصدی کمک های جامعه جهانی به افغانستان/ غرب به تعهدات مالی خود عمل نکرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت اقتصاد افغانستان اعلام کرد که طی ۹ سال گذشته، میزان کمک های جامعه جهانی به این کشور، کاهش چشمگیر ۴۶ درصدی داشته است.

وزارت اقتصاد افغانستان اعلام کرد: از سال ۲۰۱۰ تاکنون، میزان کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان از ۱۵٫۷ میلیارد دالر به ۸٫۴ میلیارد دالر رسیده که کاهش ۴۶ درصدی را نشان می دهد.

ناهید سرابی، معاون سیاسی وزارت اقتصاد افغانستان در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت: در سال ۲۰۱۶ در نشست بروکسل، ۲۹ کشور جهان متعهد به پرداخت کمک ۱۱ میلیارد دالری به افغانستان شدند اما تاکنون پنج میلیارد دالر از این وعده محقق شده است.

سرابی افزود: کمک های جامعه جهانی به افغانستان کاهش یافته است، اما دولت برنامه تقویت بخش خصوصی و اخذ وام را در دست اجرا دارد تا در کاهش کمک‌های جهانی مشکلی به وجود نیاید.

معاون سیاسی وزارت اقتصاد افغانستان اضافه کرد: درآمدهای افغانستان در سال ۲۰۱۰ حدود ۱.۳ میلیارد دالر بود اما در سال ۲۰۱۸ به ۲.۶ میلیارد دالر رسیده است.

به گفته وی، در سال ۲۰۱۰ هزینه های عمومی در کل ۱۷ میلیارد دالر مشخص شده بود اما این رقم در سال گذشته به ۱۱ میلیارد دالر رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار