چین دیده‌بان حقوق‌بشر را تحریم کرد

وزارت امور خارجه چین از وضع تحریم علیه برخی نهاد‌های غیر دولتی در آمریکا به دلیل حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ خبر داد.

چین دیده بان حقوق بشر را برای حمایت از اعترضات هنک کنگ تحریم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد چین برخی از نهاد‌های غیردولتی آمریکا از جمله دیده‌بان حقوق‌بشر را به دلیل حمایت از اعتراضات هنگ کنگ تحریم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است این تحریم‌ها در اقدامی تلافی جویانه در مقابل تصویب لایحه‌ای در کنگره آمریکا در خصوص حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ وضع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد اخیرا آمریکا قانون دموکراسی و حقوق‌بشر در هنگ کنگ را به تصویب رساند و اعتراض چین نسبت به آن را نادیده گرفت. این نقض جدی قوانین بین‌المللی و اصول اساسی روابط بین‌الملل و همچنین دخالت در امور داخلی چین است. پکن پیشتر اعتراض خود به آمریکا را بر سر این موضوع اعلام کرده بود. این بار، چین تصمیم گرفته تحریم‌هایی را علیه چندین سازمان غیردولتی آمریکا از جمله دیده‌بان حقوق بشر و خانه آزادی اعمال کند.

وزارت خارجه چین همچنین از تعلیق بررسی بازدید کشتی‌های متعلق به نیروی دریایی آمریکا و هواپیما‌های این کشور به مناطق تحت حاکمیت پکن خبر داد.

هنگ کنگ تا سال ۱۹۹۷ تحت حاکمیت انگلیس بود، اما پس از این سال دوباره به حاکمیت چین درآمد. این کشور در امور داخلی مستقل است. سیاست چین درباره هنگ کنگ سیاست یک کشور دو سیستم است.

از پنج ماه پیش تاکنون پس از اعلام قانون استرداد مجرمان به چین، هنگ کنگ شاهد موجی از تظاهرات و اعتراضات گسترده بود. کشور‌های غربی بخصوص انگلیس با حمایت رسانه‌ای گسترده و مدیریت اعتراضات، چین را با چالش امنیتی مواجه کردند. با این حال، پکن اعلام کرده است هنگ کنگ بخشی از خاک چین باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار