یک مسئول حوزه مرتبط با خدمات ایکس‌ری گفت: ما یک دستگاه پرتونگاری یا کمک بازرسی ایکس ری ساخته‌ایم که از امنیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است و در هر مکانی می‌تواند مستقر شود.

کریمان / دستگاه کمک‌ بازرسی ایکس‌رییک مسئول حوزه مرتبط با خدمات ایکس‌ری حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ اظهار کرد: ما یک دستگاه پرتونگاری یا کمک بازرسی ایکس ری که می‌تواند در مبادی ورود و خروج کشور نصب شود ساخته‌ایم که هم از لحاظ گمرکی و هم از لحاظ سیستم قاچاق کالا و ارز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

او بیان کرد: کارکرد این دستگاه به گونه‌ای است زمانی که کالایی وارد کشور می‌شود طی فرآیندی بعد از اسکن انجام شده، با توجه به برنامه‌های داده شده بر روی دستگاه و مطابق با جنس بارنامه، از طریق بردهای آشکارساز و آنالیز آنها، تصویر به صورت واضح مشخص می‌شود.

این مسئول حوزه مرتبط با خدمات ایکس‌ری گفت: با توجه به وجود ۱۵۰ گمرک در کشور، تنها ۱۵ گمرک به این سیستم مجهز هستند و تنها مشکلی که در حال حاضر وجود دارد کم‌لطفی مسئولان است که با بی‌توجهی به ما، این سیستم را از خارج تهیه می‌کنند. درخواست‌هایی برای نمونه‌های چینی این دستگاه داده شده است.


بیشتر بخوانید: ساخت اولین پهپاد خورشیدی ایرانی با ۸ ساعت پرواز در آسمان


او ادامه داد: ما با توجه به قدرت تولید اعلام کردیم که اگر به توان شرکت‌های داخلی ارزش و اهمیت بیشتری داده شود، سالانه می‌توانیم ۶ عدد از این دستگاه‌ها آماده کنیم و تحویل دهیم.

این مسئول حوزه مرتبط با خدمات ایکس‌ری افزود: این دستگاه در هر مکانی می‌تواند مستقر شود و ما توانستیم ۹۰ درصد این سیستم را کاملاً بومی‌سازی کنیم و از موارد مهم و ارزشمند این دستگاه این است که از سیستم امنیت بالایی برخوردار است.

این مسئول حوزه مرتبط با خدمات ایکس‌ری گفت: تمام خواسته ما این است که به توان شرکت‌های داخلی اهمیت بیشتری داده و حمایت شود تا ما بتوانیم محصولات با کیفیتی را عرضه کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار