رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد؛

افشای اطلاعات بیش از ۹۱ درصد شرکت های خصوصی

محمدی گفت: در سال ۹۷ تعداد ۹۱ درصد شرکت های بورسی و غیر بورسی به موقع و ۸ درصد با تاخیر، اطلاعات مالی خود را افشا کردند.

افشای اطلاعات بیش از ۹۱ درصد شرکت ها خصوصیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش روز حسابدار گفت: بیش از ۶۵۰ نهاد مالی و ۴۰۰ شرکتی که بورسی نیستند اما الزام به افشای صورت های مالی هستند. اطلاعاتی که تهیه و افشا می شوند در کدال ثبت می شود و عمپم مردم باشرایط برابر و مساوی حساب های مالی را می بینند نقش حسابدار را برجسته می کند. 
 
او ادامه داد: وقتی در طول سال ۴ بار صورت های مالی صورت می گیرد ما در دنیا بالاترین سطح افشا را داریم و برنامه امسال سازمان بورس این است کهخ کیفیت افشای اطلاعات را بالا ببریم که چرا تعداد افشاها کافی نیست.

محمدی تاکید کرد: در بین شرکت های بورسی و غیر بورسی درسال ۹۵ تعداد ۴۳ درصد به موقع و ۲۳ درصد با تاخیر اطلاعات خود را افشا و مابقی افشا نمی کردند. اما امسال تعداد ۹۱ درصد به موقع و ۸ درصد با تاخیر اطلاعات را افشا و تنها یک درصد افشا نمی کنند.

وی افزود: از دستگاهای کشور تقاضا داریم که به ما در افزایش کیفیت افشای اطلاعات مالی کمک رسانی کند. بحث مربوط به حاکمیت شرکت های بسیار مهم بود که سال گذشته بورس اعلام و الزام اجرای آن در سال ۹۸ را خواستار شد.
 
رئیس سازمان بورس گفت: سازمان بورس بر اجرای قانون حاکمیت شرکت ها بسیار مصر است و برای اینکه شرکت ها بی دلیل جریمه نشوند اصولی را با رعایت قوانین اجرا می کند.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار