زخمی شدن خلبان اف-۱۶ آمریکایی در کره جنوبی

یک خلبان جنگنده اف-۱۶ آمریکا به هنگام به زمین نشاندن هواپیمای خود در کره جنوبی زخمی شد.

زخمی شدن خلبان اف-۱۶ آمریکایی در کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک خلبان نیروی هوایی آمریکا به هنگام فرود در پایگاه هوایی این کشور در شهر کونسان کره جنوبی با جنگنده اف-۱۶ خود دچار حادثه شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از منابع نظامی این کشور این خبر را منتشر ساخت و نوشت حادثه در ساحل غربی کشور و در ساعت ۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی هنگامی که خلبان سعی کرد در زمان فرود روی باند اِجکت کند روی داد. خلبان در این حادثه دچار جراحاتی شد و به بیمارستان منتقل گشت.

هنوز دلایل این حادثه و ایردای که جنگنده اف-۱۶ در زمان وقوع حادثه داشت مشخص نیست. با آنکه هیچ تصادف و یا انفجاری در این پایگاه هوایی آمریکا گزارش نشده است، فرمانده بال هشتم جنگنده‌ها همه عملیات‌های پرواز نظامی و غیرنظامی کونسان را متوقف کرده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در ماه‌های گذشته جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا با حوادث متعددی در سراسر جهان روبرو شده‌اند. آخرین آن زمانی بود که یک اف-۱۶ آمریکا در ماه نوامبر (ماه گذشته) در پرواز آموزشی یک بمب مصنوعی بر منطقه آمورو ژاپن انداخت. در حادثه‌ای دیگر یک فروند اف‌-۱۶ که به شاخه چهل و نهم پایگاه هوایی هولمان در آمریکا اختصاص داشت در یک پرواز آموزشی سقوط کرد.

سقوط دیگر اف-۱۶ در ابتدای ماه اکتبر بود که خلبان آن توانست پیش از سقوط کامل در منطقه نزدیک پایگاه هوایی «اسپنگهلم» در آلمان خود را نجات دهد. اما مهم‌ترین سقوط اف-۱۶ به سال ۲۰۱۵ و یونان برمی‌گردد که یک فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی یونان در منطقه آلباسه اسپانیا سقوط کرد و ۱۱ کشته و ۲۱ زخمی برجا گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار