استقبال چین از افزایش کشورهای عضو اینستکس

پکن از پیوستن شش کشور جدید اروپایی به ساز و کار مالی ویژه (اینستکس) استقبال کرد.

استقبال چین از افزایش کشورهای عضو اینستکسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوا چونینگ، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین از پیوستن شش کشور جدید اروپایی به ساز و کار مالی ویژه (اینستکس) استقبال کرد.

جونینگ در این باره گفت: ما از این اقدام کشورهای اروپایی خرسندیم و از آن حمایت می کنیم. این اقدام اروپا تلاشی برای حمایت از برجام و در راستای حمایت از چندجانبه گرایی و نظم بین المللی است. این امر باعث افزایش همکاری های اروپا با ایران و نیز زنده ماندن برجام می شود.

به تازگی شش کشور اروپایی شامل بلژیک، فنلاند، دانمارک، هلند، سوئد و نروژ اعلام کردند به ساز وکار مالی ویژه اینستکس می پیوندند. اروپایی های وعده داده اند در مقابل پایبندی کامل ایران به برجام، از اینستکس برای داد و ستد مالی با ایران و دور زدن تحریم های نفتی آمریکا استفاده کنند. این در حالی است که این ساز و کار مالی بیشتر شبیه برنامه نفت در مقابل غذا است.

پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود مقامات اروپایی به واشنگتن اطمینان داده اند هیچ گامی جهت دور زدن تحریم های ایران انجام ندهند و اقدامات خود برای داد و ستد با تهران را با آمریکا هماهنگ کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار