بخش‌های متعددی از قانون جامع حمایت از معلولان بر زمین ماند

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با بیان اینکه بخش‌های متعددی از قانون جامع حمایت از معلولان بر زمین مانده، گفت : اگر این قانون به صورت کامل و جامع اجرا می‌شد امروز بسیاری از محرومیت‌هایی که معلولان با آن مواجه هستند، برداشته می‌شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فرزاد سهیلی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت : انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های متولی و اجرایی تلاش کنند تا همه جزییات این قانون به نحو مطلوب اجرا شود.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه نزدیک به سه هزار و ۹۰۰ دانش آموز در هفت گروه معلولیتی دارد، گفت : این دانش آموزان در ۷۰ مرکز، مدرسه و کلاس زیرپوشش هستند و از خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی بهره مندند.

این مسوُول گفت: امروز برای گرامیداشت روز جهانی معلولان گرد هم آمده ایم تا به جامعه یادآوری کنیم که معلولان ما دارای نیاز‌ها و خواسته‌هایی هستند.

سهیلی افزود: بهتر است به جای به کار بردن واژه «معلول» از «افراد دارای نیاز‌های ویژه» یاد کنیم که دارای نیاز‌ها و حقوقی در حوزه اشتغال، ازدواج، تحصیل و ... هستند که بخشی از آن مغفول مانده و امروز می‌خواهیم این نیاز‌ها را به آحاد جامعه یادآوری کنیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه افزود: درست است که معلولیت محدودیت را به دنبال دارد، ولی ما می‌خواهیم شرایطی در بدنه اجتماعی ایجاد شود تا معلولیتی که محدودیت به دنبال دارد به محرومیت و ناتوانی برای آنان منجر نشود.

 

 

انتهای پیام/د

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.