رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد؛

دومین کالای صادراتی ایران فرش دست باف است/پویایی صنعت فرش قم باوجود مشکلات تحریم حفظ شده است

دست پاک گفت:۲۰ درصد از صادرات فرش ایران به فرش دست‌باف اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، شانزدهمین نمایشگاه فرش قم طی آیینی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران و جمعی از فعالان و صادرکنندگان فرش دستباف در محل نمایشگاه دائمی استان گشایش یافت.

در این نمایشگاه قالیبافان استان تولیدات و محصولات فرش ابریشم و کرک خود را ارائه کردند.

فرشته دست‌پاک ادامه داد: با هدف حمایت از فرش دست‌باف مجموعه دستگاه قضایی و اجرایی اقدامات مناسبی را در خصوص برخورد با مشابه سازی این هنر ایرانی انجام داده‌اند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در جلسه کارگروه فرش قم که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه فرش دست‌باف دومین کالای صادراتی کشور به شمار می‌رود، گفت: ۲۰ درصد از صادرات فرش ایران به فرش دست‌باف اختصاص دارد.

محمود سیجانی با اشاره به مزیت شانزدهمین نمایشگاه فرش استان قم، تصریح کرد: نمایشگاه فرش قم یکی از مهم‌ترین نمایشگاه این صنعت در سطح کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه گفت: با وجود تمام مشکلات ایجاد شده در سال‌های بعد از تحریم، صنعت فرش استان پویایی و بالندگی خود را حفظ و تقویت کرده است.

او با بیان اینکه نمایشگاه فرش استان قم به دلیل ظرفیت‌های بزرگی که در آن شکل‌گرفته قابل رقابت با نمایشگاه فرش دستباف استان تهران است، افزود: استقبال تجار و فعالان صنعت فرش داخلی و خارجی برای حضور و برپایی غرفه در نمایشگاه فرش دستباف قم قابل توجه و امید بخش است.

در حاشیه گشایش این نمایشگاه اعضای اتحادیه فرش دستباف قم در دیدار با مسئولان استان و رئیس مرکز ملی فرش ایران به بیان مشکلات خود در زمینه تولید و صادرات فرش پرداختند.

شانزدهمین نمایشگاه فرش قم تا ۱۶ آذرماه ۹۸ در انتهای خیابان امام موسی صدر (خاکفرج) محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای عموم است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.