دبیر همایش گره طلایی عنوان کرد؛

فرش قم یک برند جهانی معرفی شود/برگزاری پنجمین همایش گره طلایی در قم

رشتی زاده گفت:این همایش گامی در مسیر حمایت از بافندگان فرش و معرفی هرچه بیشتر فرش قم به عنوان یک برند جهانی است.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدرضا رشتی زاده دبیر همایش گره طلایی امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری پنجمین همایش گره طلایی گفت: این همایش گامی در مسیر حمایت از بافندگان فرش و معرفی هرچه بیشتر فرش قم به عنوان یک برند جهانی است.

دبیر همایش گره طلایی همچنین از برپایی نمایشگاه فرش دستباف قم خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه از 13 تا 17 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش 16 آذر ماه در تالار مرکزی شهر برگزار خواهد شد،یادآورشد: از بخش های مهم این همایش تجلیل از 7 برگزیده عرصه فرش دستباف است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 360 واحد تولیدی، 100 واحد طراحی فرش و 250 هزار بافنده در قم اشاره کرد و افزود: در استان قم برای 12 هزار نفر کارت بافندگی صادر شده است و البته به نظر می رسد حدود 50 تا 60 هزار نفر نیز خارج از قم ولی برای استان قم بافندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه ضروری است درباره مالکیت و نقش فرش چاره اندیشی شده و در این زمینه ثبت ایده صورت گیرد،عنوان کرد: امیدواریم که با برگزاری این همایش بتوانیم گامی در مسیر معرفی هرچه بهتر فرش دستباف قم برداریم.

رشتی زاده با اشاره به اینکه فرش قم از نظر کیفیت، تکنیک در رنگ و... پیشرفت های بسیار خوبی داشته ولی اطلاع رسانی در این حوزه ضعیف بوده و فرش قم به ارزش واقعی خود دست نیافته است.

دبیر همایش گره طلایی با اشاره به اینکه تولید در فرش کاهش چشمگیری یافته و بر اساس میزان سفارشات صورت می گیرد، تصریح کرد: می توانیم برای فرش قیمت گذاری ثابتی داشته باشیم ولی برای تحقق این مهم نیازمند حمایت دولت هستیم.

انتهای پیام/ح

پنجمین همایش گره طلایی در قم برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار