در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین اخبار از افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹

نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی در کمیته دستمزد درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق کارگران در سال آینده توضیحاتی داد.

حداقل حقوق کارگران بر اساس سبد معیشت واقعی تعیین نمی‌شود/با تورم ۱۵۰ درصدی در حوزه مسکن رو به رو هستیمفرامرز توفیقی نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان برگزاری جلسه تعیین دستمزد گفت: از زمان افزایش قیمت بنزین برگزاری جلسات کمیته دستمزد با مشکل رو به رو شد و بیش از ۴ هفته است که کمیته دستمزد برگزار نشده است.

وی افزود: در آخرین جلسه کمیته نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده وزارت اقتصاد و دارایی مدارکی را ارائه کردند و قرار بود ما آن‌ها را بررسی و نظرات خود را در مورد حقوق سال آینده مطرح کنیم.

نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد گفت: در ابتدا برای تعیین میزان حقوق کارگران باید عوامل موثر در سبد معیشت خانواده‌ها بررسی شود.

توفیقی بیان کرد: واقعیت این است که دیگر نمی‌توان سبد معیشت خانواده‌ها را از روی خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها تعیین کنیم، در حال حاضر علاوه بر تورم عجیبی و غریبی که در بخش مواد غذایی داریم با تورم عجیب‌تر در حوزه مسکن، حمل و نقل و بهداشت و درمان روبه رو هستیم که باید تمام این موارد بررسی شود.

توفیقی ادامه داد:دیگر نمی‌توانیم مانند سال‌های گذشته فقط تاثیر سبد مواد غذایی را در معیشت خانواده‌ها بسنجیم و بعد از یک محاسبه ساده میزان حقوق کارگران را تعیین کنیم.


بیشتر بخوانید:رقم سبد معیشت کارگران در سال ۹۹ چقدر خواهد بود؟


وی ادامه داد: در حال حاضر با تورم واقعی ۵۰ درصد در حوزه خوراکی ها، تورم ۱۵۰ درصدی در حوزه مسکن، تورم ۴۲ درصدی در حمل و نقل، تورم ۱۸ درصدی در ارتباطات و تورم ۳۸ درصدی در حوزه بهداشت و درمان داریم که باید تمام این موارد محاسبه و تاثیر آن‌ها در معیشت خانواده‌ها در نظر گرفته شود تا بتوانیم به یک رقم واقعی دست پیدا کنیم.

نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی در کمیته دستمزد گفت: اگر بخوانیم فقط تاثیر تورم سبد خوراکی‌ها را در معیشت خانواده‌ها بررسی کنیم مانند سال‌های گذشته در پایان سال قیمت گوشت، مرغ و برنج را پایین می‌آوریم و بعد یک جمع و تفریق ساده به یک تورم پایین و شیک می‌رسیم و در واقعیت بر سر اعداد وارقام کلاه گذاشته ایم.

توفیقی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم هرگز بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار اجرا نمی‌شود و حداقل حقوق بر اساس سبد معیشت واقعی تعیین نمی‌شود، اما لازم است یک بار میزان واقعی سبد معیشت را اعلام کنیم.

وی افزود: هفته گذشته نماینده کارگری در وزارت کار حاضر و تقاضای جلسه شورای عالی کار را دادند، زیرا در قانون آمده است که هرماه یک بار باید جلسات شورای عالی کار برگزار شود، اما از ابتدای سال فقط ۳ جلسه شورای عالی کار برگزار شده است که هر سه جلسه هم به درخواست نماینده کارگری بوده.

نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی کشور در کمیته دستمزد کشور درباره برنامه ریزی برای خانه دار شدن کارگران در جلسات شورای عالی کار گفت: اگر به نظرات نمایندگان کارگری توجه و فکر شود حتما طرح خانه دار کردن کارگران عملی می‌شود و حتی موجب اشتغال زایی هم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا این دوست عزیز که میگه فرق زیاد بین رسمی و شرکتی و کار هم نمیکنن کاملا درسته و اگه حقوق زیاد بشه قدرت خرید کارگر هم زیاد میشه این پول بهره چرخه ی مملکت بر میگرده
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
چرا حقوق کارگران را بیشترنمیکنند ازدولت محترم تقاظا دارم به کارگران زحمتکش رسیدگی کنند چون زندگیه کارگرشده جهنم متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۳۹ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
من کنتور نویس ابم ۳۶۰۰ میگیرم ناراضیم
Iran (Islamic Republic of)
دهه شصتی
۱۲:۳۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
لطفا بدقت بخوانید
من شرکتی ام و همکار کناریم در همان اتاق کارمند رسمی دولت
اختلاف حقوق من وایشان نزدیک به 3 میلیون تومان هست
هر دو در یک حوزه یکسان کار میکنیم
ایشان تمامی کار ها را به من محول کرده اند
سرکار، بیشتر وقت خود را یا با گشت و گذار اینترنت و یا خرید وفروش مغازه بیرون می گذرانند.
خسته شدم از این وضعیت خسته شدم از تبعیض وبی عدالتی
چرا صدای ما رو کسی نمیشنود؟؟؟؟؟
من کارگر با عضویت شرکتی (فوق لیسانس) هم در این جامعه با همین مسادل و مشکلات دارم زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
پیمان رستمی
۲۰:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تو این شرایط که مردم دیگه توان خرید کالا های زندگی خودنیستن و زندگی سخت میگذرد من یک کارگر شرکت هستم که ماهی یک ملیونو پانصد هزار حقوق پایمه شما بگین چطور میشه با این پول زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
باسلام

ماکه دبیرهنرستانهای غیرانتفاعی دراصفهان هستم ودستمزدمن به صورت ساعتی پرداخت می شودکه به ازای هشت سال کلاس درروزصدهزارتومان دریافت می کنم وروزهای تعطیل هم حقوقی ندارم وبیمه هم نیستم اگردولت آقای روحانی برای معلمان هنرستانهای غیرانتفاعی فکری بکندازاوتشکرمی کنیم حداقل دولت باتصویب یک قانون مارابیمه کندکه حق بیمه کمتری پرداخت کنیم وبتوانیم بازنشسته شویم چون بااین شرایط مادبیران مدارس غیرانتفاعی باشرایط بسیارسختی امرارمعاش می کنیم وحتی بیمه هم نداریم وامنیت شغلی هم که اصلانداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تورو حضرت عباس خجالت نمیکشید
Iran (Islamic Republic of)
کارگر حداقلی بگیره اعماق خط فقر
۲۲:۵۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
من همه کامنتها رو خوندم ،خداروشکر همه راضی هستن از حقوق و وضعیت زندگیشون ،به جز یه عده کثیر انگشت شمار که جزو همون اخلالگران و اشوبگران دوهفته پیش هستن خداروشکر همه چی خوبه همه چی گل و بلبله ،ماهی یکو هشتصد میگیرم ششصدو هفتاد میدم قسط بچم دو سالشه خونه ندارم چهارصد تومن با هزار خفت میدم اجاره یه اتاق قبوض هم که حداقل صد تومن حساب کنم و خیلی خرجای دیگه هنوز کلی پول میمونه که یک زندگی لاکچری و راحت رو داشته باشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
حقوق که کم هست کارفرما هم که اضافه کاری وتعطیل کاری میکشه ولی آخر ماه که فیش حقوقتو نگاه میکنی میبینی نه اضافه کاری داری نه تعطیل کاری.دیگه باید خدارو بیخیال شد و خودمون اقدام کنیم حضرت علی میگه اگه کسی ببینه حقش تباه میشه و هیچ دفاعی نمیکنه از جمع مسلمین خارجه.
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۵:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
من بهترین کارو کردم کارگری کردن رو تحریم کردم میشینم تو خونه با نون خشک بسازم بهتر از این خفته که برای روزی ۵۰ تومن کار کنم کرایه ماشینو ازش دربیاریم دیگه تقریبا هیجی نمیمونه همون بهتر که نرم سر کار خدا خودش به داد مردم برسه به خدا بمیریم از این وضعیت زندگی خیلی بهتره دردمون رو به کی بگیم با مدرک کارشناسی ارشد کارگری میکنیم اونم نیست اگه هست اینحوری جمع کنین شما هم بهتره این خبرگزاری ها هم اگر عرضه داشتن کاری کنن که خودشون رو پلمپ نمی‌کردن بی خیال بابا دردتون رو توی دلتون بزارین به اینا نگین
Iran (Islamic Republic of)
شیرین مهری هستم ششما که
۱۴:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
بی پولی کارگر برای شما ها فرقی نداره هر حرفی که میزنید همه دورغ هست شما ها دل برای این مردم نسوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اقایان بااین همه منابع معادن وبا اینهمه نفت بخدا این حق مردم نیست اینجوری زندگی کنن مگه از کشورهای دیگر چه کم داریم مگه میشه بعد چهل سال کار دوباره در بازنشتگی هم کار کنی باحقوق 1700 میشه زندگی کرد صحبت چند ساله که همسان سازی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۰۹:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام. شرکت های سهامی عام و بانک ها و موسسات چرا نیروی شرکتی داشته باشه که زیر نظر پیمانکار اداره بشوند و حقوق آنها را نصف کمتر بدهند. آیا کارگزینی این نهاد های فوق الذکر واقعا از اداره نیروی شرکتی عاجزند. وزارت محترم اطلاعات و سازمان بازرسی نظر بفرمایید آیا این پیمانکاران نفوط و ریشه در خود این بانک‌ها و موسسات دارند یا نه یا اصلا مگه قرار شده مثلا یه بانک کلا کارش تعطیل کنه که قرارداد 6 ماهه با نیرو می بنده یا در حقیقت دور زدن جهت پایمال کردن حق مردم هست.
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۹:۱۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام ینده به عنوان یک کارفرما
اگر دولت باز حقوق کارگران راافزایش دهد
چون با مشکلات بسیار یادی دربخش تولید مواجه هستم
نیمی ازکارگران رااخراج میکنم.
باتشکر
کمی هم به فکر کارفرماها باشید ماهم مثل شماهستیم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۲۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
همین شما کارفرماهای مرفه نمی گذارین دولت حقوق کارگر بیچاره را زیاد کند بشین توی ماشین شاسی بلند ۲میلیاردی برو خونه ۱۰ میلیاردی خودت
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحسین زندی
۱۷:۵۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
شما کارفرما ها با زندگی لاکچری پورشه سوار هر گوهی میخواهید میخورید در لوایح واگذاری ها خون مردم را مکیدید چطور بانک پنج میلیون وام هیجده درصد به من نمیدهد اما توی بی همکس بانگ را یک جا وام دارید برید گمشید هر گوهی میخواهید بخورید .ارثیه پدرته یه طوری میگه اخراج میکنم هر غلطی میخوای بکن
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۲:۴۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
چرا باید کارگاه و تولیدی شما با خون امثال من بچرخد چرا و تاکی دستتان در جیب ما و زن بچەمان است تاکی از خون ما میخورید. بە جای اینکە کارگران را اخراج کنید در کارگاهتان را گل بگیرید تا روزیتان کمتر بە خون امثال ما آلودە شود. چرا باید ما هزینە جاە طلبی های کارفرما و کارگاههایتان را بدهیم ببندید و گل بگیرید کە مثل ما نباشد و روزی زن و بچەمان را نخورید و بە خاطرش سرمان منت نگذارید...
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۹:۲۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
جناب کارفرما شما همون بهتره که همه کارگرا رو اخراج کنی و تشریف ببرین با سود های بانکی سپرده هاتون زندگی کنید. ایا خود شما با حقوق 1700 تومنی میتونی سوار شاسی بلند بشی و فرزندانتون در مدارس غیر انتفاعی و دانشگاه های ازاد با شهریه های کلان درس بخونن و تعطیلات عید و اخر هفته ها به مسافرت های خارج از کشور و داخلی تشریف ببرین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه دلشون زندگی میخواد نه مدیرعاملان شرکتها. اخر سال با کلی منت عیدی و سنوات میدین اونم اگه دلتون به رحم بیاد پرداخت میکنید. لطفا پیامهای مارو به مسئولین برسونید که از صبح تا شب کار کردن با حقوق 15 درصد افزایشی فقط نون خشک میتوان سر سفره گذاشت. نه میشه خونه خرید نه بچه راهی مدرسه کرد و نه اصلا زنگی کرد. جناب کارفرمای محترم یه نگاه به زندگی خودتون و خانوادتون بندازید لطفا و با زندگی کارگر ها مقایسه کنید. کارفرما بودن فقط یه عنوان هس تو اساس نامه شرکت ولی با وجود کارگر این عنوان پایدار میمونه. ممنون میشم از مسئولین محترم این مطالب رو حتما به گوش مسئولین برسونن. الان دیگه همه کارگران کمرشون شکسته و شرمنده زن و بچه هاشون هستن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام عجیجایی من خواسته هاتونو یکی یکی بگین مسئولین بتونن عمل کنن چقدر ماخوشبختیم با تشکر از مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۳:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام من الان 42 ساله هستم ویک پسر 12ودختر 10 ساله دارم، 24 ساله کارگر هستم وبیمه تامین اجتماعی دارم. الان چند ساله با این دستمزد وهزینه های سر سام آور در تامین احتیاجات حداقلی زندگی دچار مشکلم، واین میدونم اکثر قشر کارگر شرایط من رو دارن ولی مدتی دیگه تحمل این شرایط وشرمندگی بیشتر پیش همسر بچه ها برام سخته مدتی به این فکرم به زندگیم خاتمه بدم تا با مستمری بیمه وکم شدن هزینه یکنفر هم بچه هام تقریبا راحت تر باشند وهم من از این شرمساری خلاص بشم.
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۵:۱۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
هیعی
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۲:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام دختر وبسرجوانی دارم قادرنیستم لباس گرم تهیه کنم گارگرساده هستم بیمارم تکلیف من وبچه هام چیه نون شب ندارم به خدا بدهکرم به سه تابانک صدای من به گوش محبوبان برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
چقدر سرکارگر کلاه میزارید
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۲۲:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
یکی هم پیدا بشه به داد بخش خصوصی فرودگاه شیراز برسه که ظلم بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
۱ و ۲۰۰ حقوق میدین با منت حالا ۱۵ درصد هم میخواین افزایش بدین ؟ نخواستیم . اون دنیا نمیگذریم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مهدوی
۲۱:۴۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام به اون خدا بزرگ قسم حداقل حقوق یک کارگر بایستی 4500باشه تازه بتونه خودشو بچرخونه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باسلام شوهرم بازنشسته یارانه معیشتی به تعلق نگرفته حتی بچه های من که دوتا دختردارم نه خونه دارن نه ماشین حقوق کمی می گیرن به انهاهم ندادنما باید دردمان رابه کی بگیم بعضی خانواده دوتا ماشین دوتا خونه دارن به انها دادن واقعا عادلانه نیس
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام ،درد ما اینه اخر ماه سال قیمت ها رو ارزون میکنن بعد میگن براساس همین ماه تصمیم بگیرین،بعد من الان حقوقم با بیمه همه چی میشه یک و هشتصد،هفتصدوپنجاه تومن ماهانه قسط میدم،چهارصد تومن هزینه بنزین و روغن ماشینم هر ماه،صدتومن با نامزدم میرم دور میزنم،بعد ماشینم هر ماه اندازه دویصت سیصد خرج میزاره دستم اینم از شانس ما با چندرقاز که میمونه یکم خرید جهیزیه میکنم ،هنوز عروسی نکرده اینجورم عروسی کنم خرج خونه چجوری بدم،من نمیدونم اونا که اون بالان رحم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام منم یک معلمم حقوقم ماهانه ۲۱۰۰۰۰۰ دو و صد هست سی سالمه و مجردم ...باورتون میشه اصلا نه کفشی نه لباسی نه ماشینی هیییچی نمیشه بخرم همون ۱۰ روز اول تموم میشه خدا به داد متاهل ها برسه والله.....تازه طرح رتبه بندی هم یک ریال به حقوق ما اضافه نکر دن همش تو تلویزیون تبلیغ میکنن طرح مسکن فرهنگیان هم ک بدتر
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبرفرخی
۱۹:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من یک مستمر بگیر هستم بیحقوق 650000هزار حرف دلمان رابه چه کسی بگویهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بزارید به درد خودمون بمیریم از شما ها هیچ خیری به ما نمیرسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تا كي تحمل چرا به داد مردم نميرسيد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مرتضی
۱۸:۳۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
شرکت ها قراردادهاشون رو ساعتی میبندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
به داد ملت برسین با ۲میلیون حقوق با این وضعیت چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۷:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با عرض خسته نباشید به تمام مسئولین.جوری برای حقوق کارگران تصمیم بگیرید که در آخرت شرمنده ی آنها و خانواده ایشان نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
پیگیر همسان سازی حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی باشین
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۵:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باسلام
هرسال آخر سالی میان دوتا جلسه میزارن خبر از دل کارگر ندارند خبر از شرمندگی پدرها در خانواده ندارن بس اینا نمیتونن تصمیم گیرنده هوبی باشن
الا برکت ا.....
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۳:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
واقعااآاآاا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
واقعیت اینه من در 30 سال عمر که خدا به من داده. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خب بقیش؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۳۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بقیه اش یادت رفته ازشرمندگی پیش خانواده وبچه که پول بخولدوبگی ندارم یازانه بنزین هم ندلدن به قشرکارگران
Germany
مردم بی دادرس
۱۵:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
شرکتهای خصوصی که حقوق تامین اجتماعی نمیدن بچه من ساعت۸صبح تا۷شب میره سرکارماهیانه۱۱۰۰هزارمیگیره به کی پناه ببریم خدامیدانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۴۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
معوقات شرکتهای خصوصی که هی میگن خصوصی کنید رابدین ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ما این افزایش حقوق سالیانه رو نمی خواهیم در عوض قیمتها کنترل شود و درج قیمت ثبت شود تا چنانچه شخصی کالا یا خدماتی را افزایش داد اولین بار جریمه نقدی دومین بار لغو امتیاز فعالیت و سومین بار زندانی شود تد حساب کار بیاد دستش ضمنا تعرفه صادرات در ایران را متناسب با قیمتهای سطح منطقه افزایش دهید که کالای ایرانی به غارت نرود .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خنده دار این است که همیشه "سنگ افزایش حقوق را برای کارگران و کارمندان" به سینه می کوبند ولی همیشه با رعایت قانون فاصله طبقاتی ایجاد شده بین اقشار حقوق بگیر با آنهائی که حقوق های نجومی بگیر هستند هرگز شکاف های عمیق بوجود آمده بین کارگران و کارمندان با عده ای که نجومی بگیر هستند هیچ تفاوتی نمیکند یعنی در هر وضعیتی که افزایشها اعمال میشود فاصله بین عرش تا فرش حفظ شده است و تغییر خاصی و تغییر محسوسی دیده نمیشود منظور اینکه همیشه در تعریف معادله محاسباتی افزایش حقوق کسیکه نجومی بگیر بود هم شامل افزایشها میشود و کسیکه در کف جدول قرار داشت نیز مشمول افزایشها میشود اما این کجا؟ و آن کجا؟ همیشه این افزایش حقوقها برای کارمند و کارگر انگار نه انگار محسوب میشود و فقط منتش بر سرش میماند که حقوقتان این مقدار افزایش پیدا کرد همین و بس معلوم نیست که مجهول X گمشده کجاست که هر چه هر سال افزایش داده میشود چرا؟ قله های نجومی حقوق ها خرد و شکسته نمیشود تا چاله های کارمندان و کارگران پر شود؟!! راستی چرا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من نیروی قراردادیسال 91 آموزش وپرورش هستم سنوات سال ما تو این سالها پرداخت نشده و هرچه که به اداره واستان مراجعه کردیم که چرا پیمان یا رسمی نمی شویم می‌گویند باید از وزارت نامه بیاد جالبه از وزارت بازدید کننده داشتیم این موضوع رو مطرح کردیم در جواب من گفت ن دعا کنید که از کسوکار خودشون به این ارتقاء نیاز داشته باشد که برا شما هم خوب شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با افزایش 100 در صدی هم مشکل کارگران حل نمیشود تورم 400 درصدی رو پیگیر باشین ... پایه حقوق که تصویب میکنید بر چه اساسی است
Iran (Islamic Republic of)
Value
۱۴:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
توی این سال ها نه تنها دولت کمک نکرده که معیشت مردم بهتر بشه بلکه با تصمیمات کورکورانه که توسط یک عده نابلد گرفت شده به زندگی مردم ضربه شدید زده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام، حقوق کارگری کم و حق بیمه ها زیاد است ،هر چه حقوق بالا می رود بیمه حق بیمه ها را به شدت بالا می برد ،ما که با حقوق کم باید خودمان حق بیمه را هم بدهیم چکار کنیم ،کارفرما ها هم از پس حق بیمه بر نمی آیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مگه کارگران، حق حقوقی دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۴:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مگه کارگران، حق حقوقی دارن؟ ببخشید، یادم رفت که در ایرانم!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۴:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من پیشنهادم اینه که شما که حقوقها را نمیتونید زیاد کنید حداقل تعداد روزهای ماه را پانزده روز کنید و اینجوری حقوق به آخر ماه میرسه با تشکر
Germany
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سال ۹۴ که من ایران بودم حقوقم یک و دویست بود
یعنی ۴۰۰ دلار
الان این کارگر بدبخت دو میلیون حقوق می گیره
یعنی کمتر از ۱۳۰ دلار
واسه همین سفره مردم کوچک میشه
با یه میلیون میشد صد کیلو مرغ خرید
الان با یه میلیون میشه کمتر از ده کیلو مرغ خرید .
ظلم به مردم داره میشه !
دست روی دست گذاشتن و حرف زدن چیزی درست نمیشه!
به داد مردم برسید
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
متاسفم ک بگم کارگرای زیادی ۱ میلیون و ۱۰۰ میگیرن و بازنشسته ها ۱ و۵۰۰ میگیرن حتی به ۲ میلیونم نمی رسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مرغ کیلویی 12.5 هست و یک میلیون میشه 80 کیلو نه 10 کیلو
Germany
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
پول کارگر باید اندازه نهصد کیلو مرغ بشه
اندازه حقوق آلمان!
یا صد و هشتاد کیلو گوشت گوسفند
یا هزار و هشتصد کیلو پرتقال !
حقوق کارگر ساده توی آلمان ۱۸۰۰ یورو هست
با چهل ساعت کار در هفته !
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۳:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام شوهر من کارگر هست چهار سال هست ازدواج کردیم اجاره نشین هم هستیم. به خاطر این گرانی ها و اجاره بالا نصف ماه که میشه دستمون خالیه. خیلی هم دلمون بچه میخواد اما پول نداریم که بچه
بیاریم و بزرگ کنیم . به کی بگیم؟!! خدا به داد همه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام خدا به داد همه برسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام با حقوق بازنشستگی زندگی دمت گرم آقای نوبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مسئولین عزیز نظرات مردما مبینید؟شعار های سال 58-59یادتون نرفته که!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بعضی پیمانکاران شهرداری های مناطق کرمانشاه مبلغی رو از پول دستمزد کارگران بالا میکشن تورو خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۲۱:۰۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تا زمانیکه حقوق دست پیمانکار باشه هینجوره قطعا دولت هم میدونه ولی بنفع دولت نیست اگه بخواد پیمانکار نیرو انسانی حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
همه میدانند که اضافه کردن حقوق فریبی بیش نیست چون ده یا بیست درصد حقوق بالا می‌ره از آن ور تورم صد در صد بالا می‌ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مسولینی که حقوق کارگرها رو تعیین می کنند یک نگاه به حقوق خودشون بیاندازند بعد تصمیم بگیرند

خانم های کارگران دچار نگرانی و استرس شدید هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
به داد کارگر و بازنشسته برسین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من برای شوهرخواهرم کار میکنم به سختی حقوق ما رو میدن سه سال با یک میلیون پانصد و سه فرزند بدون بیمه .اگر همین هم نداشتم الان باید می گفتم بیکارم.چه اوضاع بدی.فاصله طبقاتی بیداد میکنه.کی به فکر کارگر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
هیچکس هرسال زندگی سختتر میشه حقوق کارگر و بازنشسته های تامین اجتماعی روز اول تموم میشه اجاره خونه قبض قسط
Iran (Islamic Republic of)
بريماني
۱۱:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من حساب کردم فقط براي تامين خورد و خوراک يک خانواده چهار نفره درماه 4.5 ميليون نيازه با حقوق 2 ميليون نميشه شکم زن وبچه سير کرد چه برسه به پوشاک و اجاره و قسط.
France
مهدی
۱۵:۵۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من با 1 میلیون دارم زندگی میکنم 2 میلیون که برای من عالیه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من خودم کارگری حقوق میگیرم اما در قسمت مالی مجموعه هستم ، شما فقط نباید افزایش حقوق کارگرد رو مد نظر قرار بدین چون احتمال تعدیل نیرو خیلی بالا میره چون واقعا دارم میبینم که باید بزور پول مواد رو جور کنیم بعدش حقوق بدیم دیگه سودی نمیمونه ازونور ارگان های مختلف مثل شهرداری و بیمه و مالیات... یادشون میوفته اینجا چند نفر دارن نون میخورن پس مجبوریم از حقوق بچها کم کنیم تا در اینجا بسته نشه . واقعا اگر بخوایم اینجوری هزینه بشه هیت مدیره تصمیم به بستن این مجموعه میکنه که ده خانوار دارن ازش نون میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مشکل فروش کارخونس ربطی نداره ک از حقوق کارگر کم کنین یا تعدیل کنین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
با این توضیحات نونی هم میمونه مگه؟
حقوق بچه ها چقدر هست مگه که از اون به شهرداری و اداره مالیاتو و...هم میدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حقوق کارمندان وزارت رفاه یا سازمان تامین اجتماعی چقدره؟؟؟؟ حقوق کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی چقدر؟؟؟ این عدالت نیست و فریادرسی ام نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
حقوق کارمندان بهزیستی کمترین حقوق در بین کارمندان دولته . چرا تبعیض؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نوشدارویی و بعد از...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خدا به داد کارگرا و بازنشسته ها برسه اکثرا حقوق زیر ۲ میلیونه بیشترین کار و زحمت و این قشر میکشن و جالبه ک حقوقشون کمترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من از شهرستان میام 60 لیتر بنزین که چیزی نیست تا مرکز شهر برسم........پول کارگریم هم که کمه دیکه چکار کنیممممممم
اجاره- پول بچه ها قسط ماشین .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
واقعاقابل بیان نیست باچه سختی زندگی میکنم خواهشابه دادمون برسین باحقوق زیردومیلیون چ کنیم نتونستم لباس زمستونه بگیرم برابچه هام وقتی به بچه هام نگاه میکنم
-
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
منم کارمندم و وضعم بهتر نیست. میدونم چی میگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
منم کارگر شهرداری کرمانشاه هستم به خدا حقوق سه ماهمونو ندادن.ولی رئیس روئسا خودشون آخر هر ماه حقوقشونو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باتوجه به قانون که افزایش حقوق نداریم و همیشه کمتر از تورم سال گذشته افزایش حقوق میدن دقیقا پولی معادل چندر غاز که اونم بادر نظر گرفتن تورم شدید سال بعد تبدیل به هیچ میشه.باور کنید خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اقا جون هر کی می پرستید این رسم گرانی سال به سال را ریشه کن کنید هر سال یه درصد نا چیز روی حقوق میکشن ارزش پول کم میشه دوباره سال بعد قیمت سوخت از قبمتهای جهانی کمتر میشه ودوباره افزایش قیمت سوخت و...
United Arab Emirates
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
1000 افزایش می دید باز هم وسط سال بنزین و یا چیز دیگی را تا 2 برابر افزایش قیمت می دهد و تورم به تابعیت از آن 3 برابر یا سیصد درصد افزایش پیدا می کند و نرخ پول ملی کاهش پیدا می کند و حکایت فلاکت روز افزون کارگر وکارمند تکرار می شود
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۱۰:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نفست از جای گرم در میاد!! هم اخراجی زیاد میشه هم استخدام نیست وهم از یک نفر بجای چند نفر استفاده میشه.ولمون کن تو رو خدا ما کارمند دولت نیستیم این یک میلیونو و پانصدهزار از هیچی بهتره.در ضمن خیلیها با بدبختی بیمه اختیاری میدن اگه حقوقها زیاد بشه اونا هم مجبورن بیمشونو قطع کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
الان کمترین حقوق باید 5 میلیون در بیاد
Norway
امید
۱۳:۰۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
عزیز شمااصلا صحبت نکنی نمیگن لالی خواهشا نمک رو زخم این جماعت نریز برو با همون یکو پنصدت عشق کن نظرم نده افرین پسر خوب
Spain
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
معلومه پشتت به جایی گرمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
شما مطمئنی یکو پونصد میگیری؟؟؟
اینجور حولو ولا برای شخصیه که زیر پنج ملیون حقوقش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با این تورم، حقوق کارگران کمتر از ۵ میلیون تومان یعنی زیر خط فقر یا بهتر بگویم حقوق بخور نمیر !
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
ازدم ماهی ۶میلیون بدن کارگران وکارمندان واین همع حسرر وکتاب ضرب وتق یی مضرب نکنن راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من بیکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
منم بیکارم 36سالمه هنوز صفر صفرم انگار تازه از خدمت سربازی اومدم همه مدارک هم دارم دیپلمه ولی همه جا پارتی بازی میشه . زیر دیپلم هم باشی با پارتی نونت تو روغنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من سه ساله حقوقم اضافه نشه هیچکی هم نیومد بگه خرت به چند خودمون هم که نمیتونیم چیزی بگیم سریع اخراج میشیم بخدا بهمین راحتیه ...... من با درامد سه سال پیش دارم زندگی میکنم
Iran (Islamic Republic of)
یادگارعرب
۰۴:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام منم یکی مثل این اشخاس که گلگی میکنن کاری بکنید که خداوند راضی باشه اگه راضی بشه مردمم راضی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
فقط برین بمیرین با اون ۱۵ درصد تون خجالت خوب چیزیه که شما ها نمیکشین با ۱۵۰۰ چیکار میشه کرد مسئول .......
آخرین اخبار