سرهنگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل نوپا درست نیست

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی بانکی به مشاغل نوپا درست نیست و ممکن است فرد را به یک بدهکار تبدیل کند.

پرداخت تسهیلات بانکی به مشاغل نوپا درست نیسترحیم سرهنگی مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارائه تسهیلات به کارآفرین‌ها و حمایت از آن‌ها گفت: فردی که قصد کارآفرینی دارد در ابتدا نیاز به دریافت تسهیلات ندارد بلکه به سرمایه گذاری نیاز دارد، زیرا شروع کارآفرینی با ریسک مواجه و ممکن است کار موافق و نا موفق باشد و اگر تسهیلات را به طرحی که دارای ریسک است پرداخت شود، فرد دریافت کنند در آینده به یک بدهکار تبدیل شود.

وی افزود: اگر فردی ایده کارافرینی دارد در ابتدا باید به دنبال پیدا کردن سرمایه گذار باشد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جایی باید تسهیلات پرداخت شود که فرد بتواند سرمایه درگردش را تامین کند و تصمیم داشته باشد کار خود را توسعه دهد به همین دلیل پرداخت تسهیلات بانکی به کسب و کار‌های نوپا مناسب نیست.

سرهنگی ادامه داد: البته در نظام بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات به کارآفرینان مشکلات وجود دارد بانک‌ها گزینه‌های زیادی برای پرداخت تسهیلات به مشاغل ندارند و فقط وثیقه ملکی را قبول دارند.

وی ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند وثایقی مانند کالا‌های تولیدی را به عنوان گزینه‌های جدید برای پرداخت تسهیلات از کارآفرینان قبول کنند که این کار باعث افزایش سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی می‌شود.


بیشتربخوانید: مصوبه وزارت کار برای حمایت از کارآفرینان در سال رونق تولید


مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لازم است دولت‌ها از صندوق‌های سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار