اشتغالزایی برای یکهزار و ۸۴۰ نفر در خوزستان با پذیرش دانشجو معلم

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان از اشتغالزایی و پذیرش یکهزار و ۸۴۰ دانشجو معلم در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن جرفی رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان، امروز چهارشنبه، ۱۳ آذرماه در آیین بزرگداشت روز دانشجو و جشن دانشجو معلمان نوورود دانشگاه فرهنگیان که در اهواز برگزار شد، گفت: دانشجو باید از بینش و تحلیل سیاسی قوی و مشارکت سیاسی سازنده برخوردار باشد، اما از سیاست بازی و افتادن در دام سیاسی و جناحی بپرهیزد. در محیط دانشگاه نقد منصفانه لازم است. ذهن و زبان دانشجو باید باز باشد، دانشجو باید نقد کند، اما نقدش منصفانه باشد و در عین حال، نقدپذیر باشد.

او با بیان اینکه امسال، استان خوزستان بالاترین ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در کشور را با پذیرش هزار و ۸۴۰ دانشجو معلم از آن خود کرد، بیان کرد: یعنی برای هزار و ۸۴۰ نفر در استان اشتغال ایجاد شد. پیش از این در دانشگاه فرهنگیان تنها برای ۴۰۰ دانشجو ظرفیت وجود داشت.

جرفی اظهار داشت: از دلایل جذب بیش از ظرفیت دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان، ایجاد اشتغال برای جوانان، جبران کمبود حدود ۱۷ هزار معلم در استان، بی‌نیاز کردن استان از جذب معلمان بی‌کیفیت و اجرا کردن دستور رهبر مبنی بر افزایش کمی و کیفی دانشجو معلم است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خوزستان در پایان با بیان اینکه اگر روند پذیرش دانشجو به اینگونه پیش رود تا سال ۱۴۰۱ کمبود معلم در استان وجود نخواهد داشت، ادامه داد: امسال با کمک استانداری، اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان توانستیم مرکز شماره ۲ حجاب، مرکز رفاهی امام سجاد (ع)، مرکز دخترانه بهبهان و مرکز شوش را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/گ

پذیرش دانشجو معلم در آموزش و پرورش

برچسب ها: اشتغال ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.