ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به استان خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد:  از اوایل روز جمعه با ورود سامانه بارشی به استان، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران همراه با وزش باد شدید و رعد و برق ابتدا بر روی دریا و تداوم و تشدید بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. 

او مدت زمان فعالیت سامانه بارشی را به تدریج از روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه عنوان کرد و افزود: نوع مخاطره این سامانه بارش باران، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر این سامانه را در جمعه روی دریا و سواحل شمالی با بارش پراکنده باران همراه با وزش باد شدید و گاهی رعد و برق و در روزهای شنبه و یکشنبه در همه نقاط استان با بارش باران، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی ریزش تگرگ عنوان کرد.

شکوهی‌پور تصریح کرد: عصر جمعه تا اواخر روز یکشنبه به سبب وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای، دریا مواج و طوفانی است.

او افزود: روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به تشدید بارش‌ها در استان بوشهر و استان‌های هم‌جوار، آبگرفتگی شدید معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، کاهش دید و احتمال ریزش کوه در محورهای مواصلاتی  پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: توصیه می‌شود در این مدت از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای کوچک، تفریحی و مسافری اجتناب شود.

شکوهی‌پور خواستار پرهیز از صعود به ارتفاعات و اتراق در کنار رودخانه‌ها شد و گفت: اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و کنترل دما و رطوبت در واحدهای تولیدی کشاورزی و دامداری اندیشیده شود.

انتهای پیام/م

کد خبر 4788674
برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.