کد خبر: ۷۱۶۱۰۸۹
گروه : کرمان » کرمان
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
کد خبر : ۷۱۶۱۰۸۹
گروه : کرمان » کرمان
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: روسا و کارشناسان سنجش و ارزشیابی ادارات کل استان‌ها و شهرستان‌ها و مناطق باید مروج گفتمان سنجش برای یادگیری باشند.

کارشناسان سنجش  مروج گفتمان سنجش برای یادگیری موثر باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان خسرو ساکی امروز در گردهمایی مسئولان و کارشناسان سنجش و ارزشیابی تحصیلی شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه همه جانبه و پایدار است، گفت: کشور‌هایی که به آموزش و پرورش خود غفلت کرده‌اند از کاروان پیشرفت و علم و دانش عقب مانده اند.

او با بیان اینکه رشد و تعالی ملت‌ها در گرو توجه ویژه به آموزش و پرورش آن است، افزود: مهمترین عنصر آموزش و پرورش معلم است؛ که به همه داشته‌ها روح و تاثیر می‌بخشد و اگر انگیزه و آموزش کافی نداشته باشد تمامی امکانات هدر خواهد رفت.

ساکی با بیان اینکه معلم است که به همه طرح‌ها و برنامه‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت تحرک و پویایی می‌دهد، اظهارداشت: اگر معلمانی خلاق و با انگیزه داشته باشیم، نظام آموزشی را با طرح‌ها و خلاقیت‌های خود پویا می‌کند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم به تعبیری یک کارگزار فکور است و یک کارمند سال نیست، عنوان کرد: معلم به معنای واقعی یک فرد فکور است که هر لحظه در برابر مشکلات تفکر، مطالعه و به تحقیق می‌پردازد تا راه حل آن را پیدا کند.

او با بیان اینکه یکی از اصول اولیه سنجش توجه به تفاوت‌های فردی دانش آموزان است، گفت: در آموزش و پرورش بعد از اعتقاد به تربیت پذیری انسان توجه به تفاوت‌های فردی لازم و ضروری است.

ساکی با بیان اینکه معلمان اثربخش باید اعتقاد داشته باشند که انسان تربیت پذیر است، بیان داشت: معلم اثربخش مدرس و محقق است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان باید در کنار تدریس برای یافتن راه حل‌های آموزش و پرورش به تحقیق هم بپردازند، ادامه داد: در اسناد بالادستی در تعلیم و تربیت پژوهش در عمل یکی از راهبرد‌های اصلی است که در دستور کار جدی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

او بسترسازی برای تربیت معلم پژوهشگر و فکور را در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: سنجش، ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی جزء لاینفک فرآیند یاددهی و یادگیری است.

ساکی با بیان اینکه در تمامی فرآیند یاددهی و یادگیری فرآیند سنجش و ارزشیابی وجود دارد، افزود: شروع و پایان فرایند یاددهی و یادگیری با سنجش و ارزشیابی است.

او با بیان اینکه در حین آموزش معلمان نباید از سنجش و ارزشیابی غفلت کنند، گفت: در وزارت آموزش و پرورش به دنبال توانمندسازی معلمان در زمینه سنجش و پایش ارزشیابی تحصیلی هستیم و یکی از این کار‌ها برگزاری جشنواره الگو‌های برتر در زمینه سنجش و ارزشیابی است.

ساکی بسترسازی برای تقویت و انگیزه معلمان برای پرداختن به موضوع سنجش و ارزشیابی در حین تدریس را جزء اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ارزشیابی مفید است که صحیح انجام شود و باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان و شناسایی نقاط کور معلم در محتوای آموزشی شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از بستر‌هایی که باعث توجه معلمان به ارزشیابی صحیح می‌باشد، جشنواره تجربیات برتر است، عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی این جشنواره هم اندیشی در زمینه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به عنوان جزئی از لاینفک فرایند یاددهی و یادگیری است.

او تقویت انگیزه معلمان برای ارتقای اهداف آموزشی و گردآوری تجربیات بومی معلمان در این زمینه را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: بر این باوریم که به اشتراک گذاشتن تجربیات معلمان در حوزه سنجش و ارزشیابی در آموزش و پرورش باعث رشد حرفه‌ای آنان می‌شود.

ساکی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های ارتقاء کیفیت آموزشی توجه به نقش سنجش و ارزشیابی در آموزش است، افزود: سنجش باید برای یادگیری باشد و خود سنجش فرصتی برای یادگیری خلاق است.

اوبا اشاره به اینکه اگر معلم بتواند دانش‌آموز را در فرصت خود مورد ارزشیابی قرار دهد و چنین فرصتی طراحی کند باعث یادگیری پایدار می‌شود، گفت: کارشناسان سنجش و ارزشیابی در استان ها، شهرستان‌ها و مناطق باید پرچمدار سنجش برای یادگیری و مروج سنجش برای یادگیری اثربخش باشند.

ساکی با بیان اینکه ارزشیابی مستمر و تکوینی باید جزو فعالیت‌های روزانه معلم باشد، افزود: امروزه در آموزش و پرورش به دنبال معلم پژوهنده و فکور هستیم، معلمی که بتواند علم خودش راتوسعه دهد، پویا، خلاق و پرسشگر باشد، در برابر نقاط ضعف دانش آموزان منفعل نباشد، احساس مسئولیت کند و معلم شاخص معلم پژوهنده است.
انتهای پیام/ح

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر