رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خبرداد؛

فعالیت ۳۵۰ معلم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی/ دایر بودن ۴۳ کلاس درس برای دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: از فعالیت ۳۵۰ معلم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان و دایر بودن ۴۳ کلاس درس برای دانش آموزان استثنایی در مناطق محروم استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی متقیان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: یکی از نیازمندی‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، سمعک است که در این زمینه با کمک خیران، در چند سال گذشته، ۵۰۰ دانش آموز از این وسیله بهره‌مند شده اند.

متقیان، تامین هزینه‌های آمد و شد به مدرسه را از دیگر نیاز‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد و افزود: ۶۰ درصد از دانش آموزان جامعه هدف از روستا‌های اطراف هستند

او گفت: آموزش و پرورش ماهانه ۸۰۰ میلیون ریال برای سرویس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه هزینه می‌کند، اما همچنان در این زمینه نیازمند کمک هستیم.

او اظهار کرد: ۴۳ کلاس خاص در مدارس روستایی استان تشکیل شده است و معلمان باتخصص و مهارت آموزش به دانش آموزان استثنایی، در روستا‌ها حضور می‌یابند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با بیان اینکه ۳ درصد از دانش آموزان خراسان شمالی زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی هستند، گفت: در استان چهار هزار دانش آموز با نیاز ویژه مشغول به تحصیل هستند که هزار و ۳۸۷ نفر در ۵۹ مدرسه استثنایی و مابقی در مدارس عادی در کلاس درس حاضر می‌شوند.

او با اشاره به اجرای طرح سنجش گفت: امسال، قریب به اتفاق دانش آموزان کلاس‌اولی استان سنجش شده اند.

متقیان اظهار داشت: بر اساس نتایج این طرح، ۱۱۵ نفر مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شدند که این افراد برای درمان ارجاع داده شدند، ۳۰۰ نفر نیز نیازمند به استفاده از عینک و ۳۰ نفر نیاز به سمعک تشخیص داده شدند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با اشاره به افزایش دانش آموزان طیف اوتیسم، گفت: با شناسایی ۱۴ نفر با طیف اوتیسم در امسال، شمار این دانش آموزان در استان به ۴۰ نفر رسیده است.

گفتنی است به عنوان نخستین قدم برای ساخت مرکز اوتیسم خراسان شمالی، زمینی با گستره هفت هزار مترمربع توسط خیران تأمین و ساخت آن وارد مرحله اجرایی شد.

انتهای پیام/ ر


فعالیت ۳۵۰ معلم در حوزه آموزش و پرورش استثنایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.