کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکایی‌ها پنهانی در تدارک جنگ اقتصادی علیه انگلیس هستند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: مردم انگلیس شدیدا از اقدامات و سیاست‌های منفعت طلبانه دونالد ترامپ نگران و ناراحت هستند.

آمریکایی‌هادر خفا در حال اجرای یک جنگ اقتصادی علیه انگلیس هستند/ رئیس جمهور آمریکا؛ لمپن سیاسی در صحنه بین المللحسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تظاهرات مردم انگلیس علیه سیاست‌های ترامپ، گفت: انگیزه‌های مختلفی برای مخالفت با حضور ترامپ در انگلیس وجود دارد. نخست اینکه رئیس جمهور واشنگتن یکی از مجموعه‌های حاکمیتی را در اختیار دارد به نام ایالات متحده آمریکا که اروپا را رقیب اقتصادی خود می‌داند و معتقد است انگلیس باید از اتحادیه اروپا خارج شود، بنابراین مردم انگلیس از این بابت شدیدا نگران و ناراحت هستند.

او افزود: سیاست‌های اقتصادی آمریکا در انگلیس موجب بیکاری و تعرفه‌های واردات و صادرات بسیاری شده و عملا می توان گفت آمریکایی‌ها علیه انگلیس در خفا  در حال اجرای یک جنگ اقتصادی هستند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: ترامپ از ناتو به عنوان ابزاری برای سلطه خود استفاده می‌کند، اما هزینه‌های آن را باید کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس بدهد و این امر باعث فشار اقتصادی به مردم انگلیس می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه شخصیت ترامپ نزد مردم انگلیس بسیار منفور است، گفت: نحوه رفتار و اقدامات رئیس جمهور آمریکا  را  در صحنه بین الملل با عنوان لمپن سیاسی مطرح می کنند و انگلیسی‌ها با شخصیت لمپن‌ها سازگاری ندارند.

او افزود: اقشار مختلفی مانند مسلمانان، عرب‌ها و گروه‌های مختلف که در انگلیس زندگی می‌کنند، به دلیل اقدمات نژاد پرستانه آمریکا همواره در صدد تظاهرات علیه سیاست‌های ترامپ هستند، بنابراین تمام این مجموعه با هم جمع شدند و تبدیل به تظاهرات علیه ترامپ و اقدامات او در انگلیس هستند.

گفتنی است؛ شمار زیادی از مردم انگلیس سه شنبه شب با حضور در خیابان‌های لندن علیه دونالد ترامپ و سیاست‌های او تظاهرات بر پا کردند، این تظاهرات در حالی برپا شد که نشست ۲ روزه ناتو در پایتخت انگلیس از روز سه شنبه آغاز به کار کرد و تا چهارشنبه نیز ادامه داشت.

گفته می‌شود که حضور رئیس جمهور آمریکا در این نشست موجب برپایی تظاهرات در لندن شده و معترضان سیاست‌های او را مورد انتقاد قرار داده‌اند. هزاران تظاهرات کننده در میدان «ترافالگار» لندن حضور پیدا کردند و با حرکت به سمت اقامتگاه سلطنتی، علیه دونالد ترامپ تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکارد‌هایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها شعار‌هایی علیه ترامپ نوشته شده بود.

همچنین باید گفت که به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم دولت انگلیس برای واگذاری خدمات درمانی همگانی این کشور به آمریکا در جریان مذاکرات تجاری مخفیانه با واشنگتن منتشر شده است.


بیشتر بخوانید:مردم اروپا نسبت به شخصیت نا متعارف ترامپ خشمگین هستند 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار