استاندار سیستان وبلوچستان:

پروژه راه آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به راه آهن چابهار- زاهدان اختصاص یافته و تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه راه آهن چابهار- زاهدان تا پایان سال۹۹ به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز در نشستی که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزارشد با بیان اینکه همه‌ی پروژه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر در چابهار جمع‌بندی و تعیین تکلیف می‌شود، اظهار داشت: با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به راه آهن چابهار- زاهدان اختصاص یافته و این پروژه از زاهدان تا چابهار تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر که با احتساب مسیر‌های متصل به ایستگاه‌ها ۶۲۸ کیلومتر می‌باشد که از شهر‌های چابهار، نیکشهر، ایرانشهر و خاش عبور می‌کند و به زاهدان می‌رسد.

موهبتی ادامه داد: شروع مسیر راه آهن از گیت شرقی بندر چابهار می‌باشد و همه شهر‌های مسیر را در بر می‌گیرد و بعد از اتصال، تا ایستگاه یونسی مشهد هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول دارد و در همه شهر‌های مسیر نیز ایستگاه خواهد داشت.

او افزود: سرعت پیش بینی شده برای حرکت قطار مسافربری روی این ریل؛ ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطار باربری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان بیان داشت: این پروژه دارای ۸ قطعه است و پیشرفت فیزیکی کل طرح ۴۱ درصد می‌باشد.

استاندار اضافه کرد: در حوزه زیر سازی پیشرفت فیزیکی کل مسیر ۵۶ درصد است و در قسمت جنوبی راه آهن یعنی از چابهار تا ایرانشهر ۷۴ درصد رشد و قطعات بین ایرانشهر تا زاهدان نیز ۲۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او گفت: در حال حاضر هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در این پروژه فعال هستند و تاکنون ۴۴ میلیون متر مکعب خاکبرداری انجام شده که با این رقم ۶۶ درصد خاکبرداری، ۶۰ درصد خاکریزی و ۵۱ درصد بتن ریزی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: در حال حاضر با نگاه ویژه مسئولین نظام با اجرای پروژه‌های گازرسانی، بازآفرینی شهری، ساماندهی حاشیه نشینی، ساخت مسکن روستایی و مسکن اجتماعی در شهرها، راهسازی و فرودگاه ها، استان در واقع تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده است.

او افزود: به نوبه خودم از همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی به ویژه شخص مقام معظم رهبری، دولت و همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که داوطلبانه و فعالانه در راستای توسعه و آبادانی و اشتغالزایی و امیدآفرینی کار‌هایی را در استان انجام میدهند تقدیر و تشکر می‌کنم.

موهبتی در پاسخ به سوال خبرنگاران از میزان گسترش بزرگراه‌ها در استان تصریح کرد: در حوزه راهسازی و بزرگراه ها، ۷۵ کیلومتر از بزرگراه‌های استان تا پایان سال آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار