کد خبر: ۷۱۶۱۷۸۱
گروه : همدان » همدان
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر : ۷۱۶۱۷۸۱
گروه : همدان » همدان

عضو شورای شهر همدان گفت: در معرفی حوزه گردشگری همدان ظرفیت فضای مجازی نادیده گرفته شده است.

بی توجهی به ظرفیت فضای مجازی در گردشگری همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین قراباغی  رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در جلسه کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین مقوله‌ها در تبلیغات و اطلاع رسانی است که متاسفانه کمبود این حوزه در حوزه گردشگری همدان کاملاً قابل احساس است.

او محتوا سازی برای فضای مجازی را نیز حائز اهمیت دانست و یادآور شد: باید در بخش گردشگری و جذب سرمایه گذار محتوا سازی درستی صورت پذیرد؛ تا بتوان مخاطب را جذب کرد.

قراباغی گفت: ظرفیت گردشگری و تاریخی همدان در زمینه برندسازی کم رنگ دیده شده که با تدوین برنامه‌هایی باید در این زمینه بهتر عمل کرد.

 رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اضافه کرد: همدان باید به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری و تاریخی در سطح جهان برسد و نباید در این زمینه تنها به شعار دادن بسنده کرد.

او  با اشاره به اجلاس‌های اخیر که در همدان برگزار شد، گفت: این اجلاس‌ها می‌تواند جایگاه واقعی همدان را در مجامع بین‌المللی حفظ کند و ما باید از این فرصت‌ها استفاده مناسبی را داشته باشیم.

قراباغی همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه خواهرخواندگی همدان در شهرداری همدان خبر داد و افزود: در حال حاضر خوانندگی همدان با اصفهان در شورای شهر اصفهان نیز مصوب شده و باید از این ظرفیت استفاده بهتری را ببریم.

عضو شورای شهر همدان اضافه کرد: خواهرخواندگی تبریز با همدان نیز در دستور کار کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا قرار گرفته و امیدواریم با این اقدامات در راستای معرفی ظرفیت گردشگری همدان گام‌های موثری را برداریم.

فعالیت در حوزه گردشگری یکپارچه و هماهنگ باشد

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به انتقادات در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری یادآور شد: در این زمینه اگر ضعفی وجود دارد همه ما مقصریم چرا که باید در این حوزه با همکاری و مشارکت هم وارد شویم.

حمید بادامی نجات نقش تبلیغات را در معرفی آثار تاریخی و گردشگری همدان موثر دانست و گفت: نباید در بخش تبلیغات تنها به هزینه‌های کلان نگاه کرد چرا که با ارائه راهکار‌هایی با هزینه‌های کم هم می‌توان تبلیغات بهتری داشت.

‌بادامی نجات ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را یکی از راه‌های موثر تبلیغاتی در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ظرفیت‌های خوبی است که ما از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم.

او با بیان اینکه همدان به برند سازی نیاز دارد، افزود: تمام اقداماتی که ارگان‌ها و سازمان‌ها در این راستا انجام داده‌اند اگر در کنار هم قرار گیرند و به صورت یکپارچه انجام شوند نتیجه بخش خواهند بود و برای این امر لازم است کمیته‌ای با حضور مسئولین مربوطه استان در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری تشکیل و نتیجه واحدی اخذ و اجرا شود.

بادامی نجات اظهار کرد: در صورت انجام کار‌ها به صورت هماهنگ می‌توان به نحو بهتری از هزینه‌ها بهره گرفت و از دوباره یا موازی کاری‌ها نیز جلوگیری کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همدان شهر گردشگری است، گفت: جایگاه همدان در حوزه گردشگری بسیار بالاست و نباید آن را با شهر‌های داخلی کشور مقایسه کرد.

علی خاکسار اضافه کرد: استان همدان در طی یک سال اخیر در حوزه محتواسازی گردشگری اقداماتی داشته که این محتوا با موضوعات تخصصی تهیه شده است.

وی اضافه کرد: برای معرفی همدان و جذب گردشگران از شهر‌های مختلف چندین هزار تصویر از همدان به شهر‌های مختلف کشور ارسال کرده‌ایم که در ادارات و سازمان‌ها نصب شده اند و این در معرفی همدان بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: مهر

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر