گزارش/

برنامه های روز دانشجو در دانشگاه های کشور/ از بلیت رایگان سینما تا حضور مسئولان بین دانشجویان

فردا به مناسبت روز دانشجو برنامه‌های مختلفی در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود .

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، روز دانشجو به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران قربانی شدند، گرامی داشته می‌شود.

در این روز دانشگاه‌های کشور مراسمات مختلفی برگزار می‌کنند که در ادامه به بیان مراسم‌های دانشگاه‌های مختلف کشور برای روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۸ در دانشگاه‌ها می‌پردازیم.

حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

یک تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سعید نمکی وزیر بهداشت برای برگزاری مراسم روز دانشجو در ۱۹ آذرماه دعوت به عمل آورد. انجمن اسلامی ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است جزئیات مراسم بزرگداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) با حضور وزیر بهداشت را اعلام کرده است.

این مراسم همراه با برنامه‌های متنوع از جمله پرسش و پاسخ با مسئولین، تئاتر دانشجویی، سخنرانی وزیر بهداشت و موسیقی زنده اعلام شده است. مراسم بزرگداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) از سوی این تشکل دانشجویی سه‌شنبه ۱۹ آذرماه در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

قالیباف ۱۶ آذر به دانشگاه علامه طباطبایی می‌رود

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در نظر دارد به مناسبت روز دانشجو برنامه خود تحت عنوان «همایش دوباره لبخند» را با حضور دکتر محمدباقر قالیباف برگزار کند. این مراسم روز شنبه ۱۶ آذر از ساعت ۱۲ الی ۱۷ در دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران به دانشگاه تربیت مدرس می‌رود

فرمانده سپاه پاسداران به مناسبت روز دانشجو به دانشگاه تربیت مدرس می‌رود و با موضوع نقش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در حل مسائل کشور به سخنرانی می‌پردازد. مقصود فراستخواه جامعه‌شناس و استاد برنامه‌ریزی توسعه آموزشی و همچنین محمود صادقی حقوقدان و نماینده‌ی مجلس دهم به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان پیشرو دانشگاه تربیت مدرس به مناسبت ۱۶ آذر در این دانشگاه سخنرانی می‌کند.


بیشتر بخوانید: ثبت نام دکتری ۹۹ تمدید نمی‌شود


این ویژه برنامه روز شنبه ساعت ۱۶ در سالن جابر ابن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود. همچنین ۱۸ آذر ماه سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و محمد جواد نیک منش رئیس سازمان بسیج دانشجویی با موضوع نقش دانشجوی تحصیلات تکمیلی در حل مسائل کشور به سخنرانی خواهند پرداخت.


بیشتر بخوانید: رونمایی از کتب دهگانه انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های کشور


 

رحیم پور ازغدی ۱۶ آذر در دانشگاه خواجه‌نصیر سخنرانی می‌کند

رحیم پور ازغدی به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در روز دانشجو در این دانشگاه سخنرانی می‌کند. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر به مناسبت روز دانشجو برنامه‌ای را با موضوع «انقلاب، اقتصاد، مردم» برگزار می‌کند. این برنامه شنبه ۱۶ آذر ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار می‌شود.

حضور رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران در روز دانشجو

مدیر کل فرهنگی دانشگاه تهران از احتمال حضور ابراهیم رئیسی به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

محمد علی زارع با اشاره به برنامه‌های ۱۶ آذر دانشگاه تهران گفت: تاکنون بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه برای حضور در مراسم ۱۶ آذر دانشگاه تهران دعوت کرده است البته اطلاع ندارم که تاکنون این دعوت قطعی شده است یا خیر.

رئیس جمهور روز دانشجو به کدام دانشگاه می‌رود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: اسامی ۳ دانشگاه برای برنامه ۱۶ آذر و رفتن رئیس جمهور به آن‌ها شنیده شده است.

حجت الاسلام مصطفی رستمی درباره اینکه رئیس جمهور روز دانشجو در کدام دانشگاه حضور خواهد داشت، گفت: اطلاعی ندارم، ولی شایعاتی در این خصوص شنیده ام که ممکن است در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و یا یکی از دانشگاه‌ها در مشهد مقدس به دلیل سالگرد تاسیس دانشگاه مذکور حضور یابد.

بازدید رایگان دانشجویان از برج میلاد همزمان با روز دانشجو

مدیر عامل برج میلاد اعلام کرد: همزمان با روز ۱۶ اذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز دانشجو ثبت شده است، بخش گردشگری این مجموعه تسهیلاتی را برای بازدید این قشر فرهیخته در نظر گرفته است. بر این اساس تمامی دانشجویانی که علاقه‌مند به بازدید از ششمین برج مخابراتی دنیا هستند، می‌توانند در روز ۱۶ آذر با در دست داشتن کارت دانشجویی، از ساعت ۹ الی ۱۲ از برج میلاد به عنوان شاهکار مهندسی ساز ایرانی بازدید کنند.

برگزاری ۱۴ ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران، با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: به مناسبت ۱۶ آذر یا روز دانشجو، ۱۴ برنامه توسط کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی در این دانشگاه برگزار می‌شود. بنا به دعوت ۴ تشکل بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و جنبش عدالت خواه دانشگاه تهران، حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه روز شنبه، ۱۶ آذر به دانشگاه تهران می‌آید.

حضور زیبا کلام در دانشگاه آزاد

به مناسبت روز دانشجو سعید زیبا کلام روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در نشستی با موضوع استکبار داخلی و جنبش دانشجویی حضور یافت.

بلیت نیم‌بها در سینما‌های کشور به مناسبت روز دانشجو

سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد: طبق تصمیم شورا، روز ۱۶ آذر تمام سینما‌های کشور بلیت نیم‌بها به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

برنامه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، جشن روز دانشجو در هیچ دانشکده‌ای به طور مجزا برگزار نشده و صرفا به طور متمرکز در دانشگاه پزشکی برگزار خواهد شد. این برنامه روز شنبه ۱۶ آذر ماه ساعت ۱۰ صبح در ساختمان زرگنده، سالن اجتماعات شهید احدی برپا خواهد شد.

برنامه وزارت علوم برای روز دانشجو

مراسم گرامیداشت یاد و خاطهر شهداری دانشجو با حضور دانشجویان و جمعی از مسئولین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مزار شهداری گرانقدر مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و آذر شریعت رضوی در شهر ری امام زاده عبد الله برگزار می‌شود.

دعوت انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا از وزیر اقتصاد

همزمان با بزرگداشت روز دانشجو فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در دانشگاه الزهرا سخنرانی می‌کند.

مچنین آقایان یاسر جبراییلی، مهرداد بذرپاش و مصطفی کواکبیان نیز به درخواست بسیج دانشجویی به این دانشگاه دعوت شده اند. همچنین قرار است مناظره‌ای با موضوع جایگاه دانشجویان در تحولات سیاسی توسط مجمع اسلامی دانشگاه برگزار شود.

انتهای پیام/

صفر تا صد برنامه‌های دانشگاه‌های برای بزرگداشت روز دانشجو

برچسب ها: روز دانشجو ، 16 آذر 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فتاح
۰۷:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
امروز که وفاته چه جوری سینمابازه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
فقط تهرانه،بقیه شهرستانا دانشجو ندارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
لطف کنید جریمه های دیرکرد وام دانشجویی را حذف کنید من مشکل پرداخت دارم کلی جریمه پام زدن اخه یک دانشجو چقدر درآمد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
دانشگاه ما که اصلا هیچ وقت اهمیتی برای این روز قائل نبوده هیچ وقت هم از این کارا برامون نکردن
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۴:۰۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
دانشگاه ما به دلیل نبود بودجه برنامه ای اجرا نکرد
سراسری هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۴۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
بلیط سینما وقتی که ما سر کلاسیم و میان ترم داریم چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
ببخشید ولی تمام این جشن ها ساعتش ساعتیه که اکثرا بچه ها کلاس دارن تازه فصل امتحانات میان ترم هم هست باید یه جوری این جشن ها برگزار میشد که بچه ها بتونند شرکت کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۲:۲۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
روز دانشجو فقط هفته اول مهر!
با رتبه 1 کنکور رفتم دانشگاه علامه.
با اینکه خوابگاه هم گرفته بودم تا یک هفته تو پارک خوابیدم. چون بیشتر از ظرفیت خوابگاه دانشجو گرفته بودند. اونوقت معنی علم و دانش جوی رو تو این کشور درک کردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
اینا که برنامه هایی برای دانشگاه های استان تهرانه پس بقیه چی
آخرین اخبار