اعلام آمادگی مشهد برای برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای جهان

در نشست سفرای جدید ایران در ۲۸ کشور، این کلانشهر به عنوان میزبان شهرداران جهان پیشنهاد شد.

اعلام آمادگی مشهد برای برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای جهانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین دهقانی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست سفرای جدید ایران در ۲۸ کشور که در مشهد برگزار شد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های مشهد در حوزه‌های گوناگون که در کشور کم‌نظیر است، حضور ۲۸ سفیر و سرکنسول جدید ایران در کشور‌های مختلف در این کلانشهر قبل از آغاز مأموریت خود، می‌تواند آغازی برای همکاری در زمینه نشست شهرداران جهان در مشهد باشد.

او تصریح کرد: سفرا و سرکنسول‌های ایران در چارچوب درخواست‌ های شهردار مشهد برای کمک به برقراری ارتباط میان شهر‌های کشور‌های محل مأموریت خود با این کلانشهر برای توسعه زیارت و بازاریابی، تلاش کنند.

غلامعباس ارباب خالص سفیر جدید ایران در ترکمنستان و سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در شمال شرق کشور نیز در این نشست، گفت: با اعلام آمادگی شهردار مشهد و همکاری سفرا و سرکنسول‌های ایران، نشست شهرداران شهر‌های جهان در مشهد برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: با برگزاری این نشست ظرفیت‌  های شهر مشهد معرفی و زمینه همکاری‌ های بیشتر فراهم می‌ شود.

محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: این شهر با توجه به وجود بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر که بیش از چهار میلیون نفر آنان زائران خارجی هستند، ظرفیت‌های بسیار برای سرمایه‌گذاری دارد.

 او ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه دیپلماسی شهری با سایر کلانشهر‌های جهان به ویژه کشور‌های همسایه انجام شده است و با توجه به نوع مراودات شهر مشهد و جایگاه این کلانشهر به ویژه در چند سال اخیر در میان برخی کشور‌ها می‌توان از ظرفیت‌های سفرا و سرکنسول‌های ایران در بازاریابی و توسعه امر زیارت و اقتصاد مشهد استفاده کرد.

شهردار مشهد گفت: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در شرایط کنونی توجه به دیپلماسی شهری به منظور توسعه فرهنگی و ایجاد رونق اقتصادی و سرمایه گذاری است بنابراین آمادگی برگزاری اجلاس شهرداران جهان را در مشهد داریم.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.