خطیب جمعه قم:

شورای نگهبان اجازه ورود نفوذی ها را ندهد/زمینه تشکیل مجلس انقلابی فراهم شود

آیت الله سعیدی گفت:شورای نگهبان جلوی ورود آن دسته از نمایندگان را که به نفع دشمنان عمل کردند را بگیرد.

شورای نگهبان اجازه ورود نفوذی ها را به مجلس ندهد/نگذاشت دشمنان به جایگاه معنوی قم خدشه وارد کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های امروز نماز جمعه که در مصلای قم برگزار شد، با بیان این که کسی که می‌خواهد یک ماموریت الهی را به انجام برساند نباید از غیرخدا بترسد اظهار کرد: کسانی که رسالت الهی را به دوش می‌کشند نباید از غیرخدا وحشت داشته باشند چرا که اگر برای انسان از غیر خدا ترس و وحشتی وجود داشته باشد در برابر فشار‌هایی که به او وارد می‌شود رنگ می‌بازد و مقاومتش می‌شکند و در نهایت منجر به تسلیم می‌شود که خود نوعی شرک است.

او با تاکید بر اینکه ایمان به خدا جزو نافذترین باورهاست که به عملکرد انسان جهت می‌دهد افزود: اعمال انسان بازتاب عقاید و باور‌های اوست و رفتار هرکسی با جهان‌بینی او ارتباط مستقیم دارد.

امام جمعه قم با اذعان به اینکه هرکاری باید از راه خود انجام شود گفت: این موجب می‌شود مردم به دردسر نیفتند و دشمن برای دست‌اندازی به کشور به طمع نیفتد.

او  با تاکید بر اینکه یکی از وظایف امام حسن عسکری (ع) مهیا کردن جامعه برای وضعیت پیش رو بود عنوان کرد: از طرفی ایشان باید شرایط عمومی جامعه زمان خود را اداره می‌کردند و از یک طرف دشمنان در کمین بودند ببینند بعد از امام حسن عسکری (ع) چه کسی به عنوان خلیفه الهی معرفی می‌شود تا ایشان را به قتل برسانند به همین جهت امام در شرایط سختی بودند و در شرایط تقیه با افرادی خاص ارتباط می‌گرفتند و فرزند خود را معرفی می‌کردند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به جایگاه والای حضرت معصومه (س) اظهار کرد: باید از ظرفیت وجود این بارگاه عظیم استفاده کرد و نگذاشت دشمنان به جایگاه معنوی، انقلابی و ارزشی این خطه مقدس خدشه وارد کنند.

او گفت: در اغتشاشات اخیر یکی از شهر‌های هدف دشمن قم بود که قمی‌ها اجازه ندادند هیچ اتفاقی در این شهر بیفتد.

امام جمعه قم با اشاره به روز دانشجو گفت: در روز ۱۶ آذر ماموران جلاد شاه برای خوش‌آمد اربابانشان دانشجویان را به گلوله بستند و هرسال ۱۶ آذرماه خاطره قتل این مظلومان را گرامی می‌دارند و علیه دشمنان این ملت فریاد برمی‌آورند.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در مدت باقیمانده براساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ‌شده رهبر معظم انقلاب در خصوص قانون جامع انتخابات به گونه‌ای عمل کنند و قانون‌گذاری کنند که اولا زمینه جلوی از فساد مالی، اخلاقی و سیاسی گرفته شود و زمینه تشکیل مجلسی انقلابی فراهم شود و از شورای نگهبان درخواست می‌شود با قاطعیت و براساس قانون جلوی ورود افراد دارای مشکل اخلاقی و زمینه‌ساز نفوذ دشمن را بگیرند.

او ادامه داد: مردم از شورای نگهبان انتظار دارند آن دسته از نمایندگان که با مواضع و عملکرد خود به نفع دشمنان انقلاب و فتنه‌گران روسیاه عمل کردند با ابزار‌های قانونی رد صلاحیت کنند.

امام جمعه قم گفت: نباید اجازه ورود این افراد به جایگاهی که کسانی، چون آیت‌الله مدرس به تکلیف الهی عمل کردند داده شود. کسانی که به نفع دشمن و علیه ملت پیمان‌ها، سند‌ها و معاهده‌های ننگین را حاضرند امضا کنند نباید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند.

او با بیان اینکه شورای نگهبان نشان داده است که به موجب قانون و برحسب تکلیف الهی با هیچ کس تعارف ندارد بیان کرد: ملت ما هم همواره از اقدامات سنجیده و قاطع و انقلابی شورای نگهبان در صیانت از نهاد‌های انقلابی پشتیبانی کرده و خواهد کرد.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: رای‌دهنده باید یا خودش اهل تشخیص باشد یا به افراد معتمد مراجعه کند چراکه رای شما آینده‌ساز خواهد بود و مجریان هم باید حافظ رای مردم که حق‌الناس است باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار