رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

پژوهش مبنای هرگونه تحول است/ دبیر ستاد بزرگداشت هفته پژوهش تعیین شد

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم با تاکید بر اهمیت جایگاه پژوهش، این مهم را عامل تحول در آموزش و پرورش دانست.

پژوهش مبنای هرگونه تحول استبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس این ستاد و دیگر اعضای آن از سازمان پژوهش و همچنین نمایندگان دیگر بخش‌های حوزه ستادی وزارتخانه در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد که مهمترین مصوبه آن اعلام شعار امسال بود.

طبق اعلام ذوعلم شعار امسال «پژوهش، خلاقیت، زندگی» و به منظور جهت‌دهی و الهام بخشی در فرآیند امور نامگذاری شده است.

او تأکید کرد که باید امسال را به عنوان گام دومی برای اهتمام به امر پژوهش در وزارت آموزش و پرورش تلقی کرد و باید دانست که پژوهش مبنای هرگونه تحول است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم ادامه داد: قطعاً بدون شناخت مسیری که باید طی کنیم، تحول مطلوب اتفاق نمی‌افتد و همه شناخت‌ها معطوف به پژوهش است؛ وظیفه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و همه ارکان آن، این است که این مورد مهم را به دوش گرفته و انجام دهد.


بیشتر بخوانید: فاز مطالعاتی برنامه هفتم توسعه در آموزش و پرورش کلید خورد


تعیین محدوده بر پژوهش‌های در دست اجرا

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه باید به طور مشخص بگوییم که چه پژوهش‌هایی مدنظرمان نیست، توضیح داد: این مطالب مؤید آن است که باید محدوده‌ای مشخص کنیم به طور مثال پژوهش‌های ناظر بر توسعه مرز‌های دانشی یا مبانی فسلفی تربیت را حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و بقیه انجام می‌دهند، اما پژوهش‌های مد نظر ما پژوهش‌های ناظر بر آموزش و پرورش بوده که گسترده‌ترین دستگاه رسمی متولی تعلیم و تربیت است.

در بخشی از این نشست حکم دبیری ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش از سوی حجت الاسلام والمسلمین  ذوعلم به فرهاد کریمی رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اعطا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار