در ادامه اتهام‌زنی‌های واشنگتن به مسکو؛

آمریکا، روسیه را به سرنگونی پهپاد خود در لیبی متهم کرد

فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام)، پدافند هوایی روسیه را عامل سرنگونی پهپاد خود در نزدیکی پایتخت لیبی اعلام کرد.

آمریکا روسیه را متهم به سرنگونی پهپاد خود در لیبی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی نظامی نیرو‌های آمریکا در آفریقا (آفریکام) روز شنبه اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین این کشور توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در ماه نوامبر در نزدیکی طرابلس، پایتخت لیبی سرنگون شده است و  وی خواستار بازگرداندن لاشه این پهپاد شد.

ژنرال «استفان تاون» در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «اپراتور‌های سامانه‌های پدافند هوایی روسیه زمانیکه این پهپاد را هدف قرار دادند، نمی‌دانستند این یک پهپاد آمریکایی است و از راه دور کنترل می‌شود. اما قطعا آن‌ها اکنون مطلع هستند که این (پهپاد) متعلق به چه کشوری است و از بازگرداندن (لاشه) آن خودداری می‌کنند. آن‌ها می‌گویند از محل سقوط آن اطلاع ندارند، اما من این حرف‌ها باور ندارم».

بنا به گفته سرهنگ کریستوفر کارنز، سخنگوی فرماندهی نیرو‌های آمریکا در آفریقا، این هواپیمای بدون سرنشین ۲۱ نوامبر سرنگون شده است. سامانه‌های پدافندی روسیه این پهپاد را سرنگون کردند. 

وزارت دفاع و وزارت خارجه روسیه تاکنون به اتهامات مطرح‌شده از سوی فرماندهی آمریکا در آفریقا پاسخی نداده‌اند.

این در حالی است که نیرو‌های وابسته به خلیفه حفتر بعد از گذشت چند روز از ناپدید شدن یک فروند پهپاد نظامی آمریکا در آسمان طرابلس، فاش کردند این پهپاد به اشتباه هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

در ماه نوامبر وزارت دفاع آمریکا از قطع ارتباط ماهواره‌ای با پهپاد وابسته به ارتش این کشور که بر فراز آسمان لیبی در پرواز بود خبر داد. منابع آمریکایی احتمال می‌دادند به دلیل افزایش درگیری‌ها در لیبی میان نیرو‌های وابسته به خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی و نیرو‌های وابسته به حکومت وفاق ملی ممکن است پهپاد ساقط شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار