مشکل عجیب اتلتیکو مادرید در گلزنی

اتلتیکومادرید با وجود این که در چهار بازی ۶۷ بار به سمت دروازه حریفانش شوت کرد تنها توانست یک گل به ثمر برساند.

مشکل عجیب اتلتیکو مادرید در گلزنیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اتلتیکومادرید جمعه شب در دیدار برابر ویارئال بدون گل مساوی کرد. روخی بلانکو در این بازی ۱۸ ضربه به سمت دروازه زد، اما در گلزنی ناکام بود. این یک آمار عجیب است، اما به یک عادت در تیم تبدیل شده است. تیم مادریدی سه بازی در لالیگاست که تنها یک گل به ثمر رسانده است. این اتفاق برابر گرانادا رخ داد. بر این اساس در ۱۶ هفته تنها ۱۶ گل به ثمر رسانده است. این آمار خیلی ضعیفی است و بدترین هم محسوب می‌شود. اتلتیکو در ۸۳ فصل هرگز چنین آمار سیاهی را به ثبت نرسانده بود، حتی در سیاه‌ترین دوره‌هایش.

پیش از این بدترین آمار در فصل‌های ۰۶-۲۰۰۵ (سرمربی بیانچی) و ۸۲-۱۹۸۱ (کاریگا و گارسیا تراید) به ثبت رسیده بود و اتلتیکو در ۱۶ هفته تنها توانسته بود ۱۷ بار گلزنی کند. با این حال این تیم‌ها برای قرار گرفتن در بالاترین جایگاه نمی‌جنگیدند و در نهایت فصل را با رتبه‌های دهم و هشتم به پایان رساندند. شرایط کنونی اگر ادامه پیدا کند ممکن است باعث شود روخی بلانکو نتواند سهمیه بازی‌های اروپایی را کسب کند. اتلتیکو در حال حاضر در جایگاه ششم قرار دارد.

اتلتیکو پنج ساعت است که گلزنی نکرده است (دیدار برابر ویارئال، بارسا، یوونتوس و گرانادا). دیگو پابلو سیمئونه از سیستم‌های مختلفی بهره برده و از ترکیب‌ها و تعویض‌های متفاوتی استفاده کرده است با این حال نتایج مشابه بوده است. آمار شوت‌های این تیم به سمت دروازه ۶۷ ضربه در چهار بازی است. یک سال است که اتلتیکو از ضعف در خط حمله رنج می‌برد. بیشترین گل‌های این تیم را آنتوان گریزمان به ثمر می‌رساند (مهاجم فرانسوی اکنون بازیکن بارسلوناست). با وجود چنین شرایطی روخی بلانکو ۲۶ امتیاز یعنی تقریبا ۵۰ درصد امتیاز‌ها را به دست آورده است، اما با بهترین سال‌های دوران سیمئونه فاصله دارد. زمانی که اتلتیکو آخرین قهرمانی‌اش را در لالیگا جشن گرفت (۱۴-۲۰۱۳) تا پایان هفته شانزدهم توانسته بود ۴۳ گل به ثمر برساند. دیگو کاستا به تنهایی ۱۷ گل به ثمر رسانده بود. مهاجم اسپانیایی - برزیلی در این فصل تنها دو بار گلزنی کرده است.

سیمئونه و بازیکنان می‌دانند احتمالا دلیل ناکامی در گلزنی استرس باشد. درست است که تیم در هر بازی شوت‌های بیشتری می‌زند، اما نمی‌تواند در رسیدن به گل موفق باشد. با این حال روخی بلانکو چهارشنبه باید برابر لوکوموتیوو قرار بگیرد و امتحان نهایی‌اش است. اتلتیکو در این بازی به گل نیاز دارد، چون در صورت ناکامی در کسب پیروزی از لیگ قهرمانان اروپا باید خداحافظی کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار