تشکیل کارگروه طرح احیاء معادن کوچک در گیلان

رئیس صمت گیلان گفت: تشکیل کارگروه طرح احیاء معادن کوچک، نقطه عطفی برای از سرگیری فعالیت‌های معدنی است.

تشکیل کارگروه طرح احیاء معادن کوچک در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: تشکیل کارگروه طرح احیاء معادن کوچک، نقطه عطفی برای از سرگیری فعالیت‌های معدنی گیلان است و در تلاشیم با فراهم شدن مقدمات کار در راستای تحقق این هدف گام‌های مثبتی برداشته شود.

او، با بیان اینکه برای افزایش فعالیت‌ها در حوزه معادن به تعامل و همراهی دستگاه‌های ذی ربط و برخی از نهاد‌ها نیازمند هستیم، افزود: اجرای دستورالعمل برای رفع مشکلات فعالیت‌های معدنی و عمرانی از موضوعاتی است که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، بازنگری مصوبه‌ای که صدور پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید را در استان‌های شمالی کشور ممنوع کرده است را ضروری دانست و گفت: اجرای طرح‌های عمرانی ارتباط تنگاتنگی با فعالیت‌های معدنی دارند بنابراین اجرای چنین مصوباتی می‌تواند در مسیر آبادانی گیلان مانع ایجاد کند.

فرهاد دلق‌پوش افزود: یکی از بستر‌های لازم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تسهیل در دستورالعمل‌ها و قوانینی است که در مسیر توسعه اختلال ایجاد می‌کنند.

او، از پرداخت تسهیلات بانکی برای فعال سازی معادن غیرفعال خبر داد و گفت: برای فعال‌سازی معادن غیرفعال موارد به کارگروه ملی احیاء معادن کوچک مقیاس اعلام و تسهیلات لازم به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، به وجود ۱۰۶ معدن در استان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد در حال حاضر ۴۰ معدن فعال و ۶۰ معدن دیگر غیرفعال هستند که برای ورود معادن غیرفعال به چرخه تولید و تأمین نیاز‌های استان گیلان راهکار‌ها و برنامه‌های مشخصی تدوین و طراحی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.