غلامی مطرح کرد؛

دانشجویان فعلی اعتقادی به کار تشکلاتی ندارند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه الزهرا (س)، به تشریح آفاتی که می‌تواند برای دانشجو خطرناک باشد، پرداخت.

غلامیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز (شنبه، ۱۶ آذر) مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه الزهرا (س) با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد.

علی غلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان یکی از مهمانان ویژه این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو، در آغاز مراسم، صراحت را بهترین زبان برای دانشجو بیان کرد و گفت: خط شکنی و آزاد اندیشی از وظایفی است که در کنار تحصیل برای دانشجو در نظر گرفته می‌شود.

غلامی در ادامه با اشاره به اقداماتی که دانشجویان در آستانه انقلاب و پس از انجام داده اند، تصریح کرد: دانشجویان فعلی می‌توانند بسیار بهتر از آنچه هستتد ظاهر شوند، تاریخ این را به خوبی نشان داده است.

دانشجو باید نگاه انتقادی داشته باشد

او در خصوص اینکه چرا دانشجویان آنچه باید باشند نیستند، تاکید کرد: دانشجویان فعلی اعتقادی به کار تشکیلاتی ندارند؛ دانشجو سرمایه ملی کشور است و می‌تواند جامعه را تکان دهد اما متاسفانه همه در جامعه انا رجل هستند. ما هم افزایی نداریم بنابراین نمی‌توانیم کار تشکیلاتی داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق سطحی شدن را یکی از آفاتی که گریبانگیر دانشجوست، اظهار کرد: دانشجو باید نگاه انتقادی و موشکافانه داشته باشد و ارتباط بین مسائل را دریابد. او باید نگاه سیاسی وسیعی داشته باشد و روحیه مطالبه گری را در خود پرورش دهد.

غلامی افزود: سطحی نشدن یعنی اینکه کسی جرئت نکند پایش را در دانشگاه بگذارد و این تنها با همان روحیه پرسشگری دانشجو میسر می‌شود. دانشجو باید آنقدر قدرت داشته باشد که کسی نتواند به انقلاب و کشور نگاه چپ بیاندازد. خصوصیت دانشجو تعمق و تفکر است و باید در خصوص هر آنچه می‌شنود تدقیق کند.

او محافظه کاری را آفت دیگری برای دانشجو بیان کرد و گفت: سومین آفتی که ممکن است دانشجو به آن دچار شود محافظه کاری یا همان در لفافه حرف زدن است. دانشجو باید صریح و از دل حرف بزند و شهامت و جسارت پرسش داشته باشد. البته صراحت نباید با تعصب اشتباه گرفته شود، در این صورت ممکن از دایره انصاف خارج شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه گفت: یکی دیگر از آفت‌هایی که گریبان دانشجو را می‌گیرد، تعصب و جوش و خروش غیرمنطقی و متعصبانه است. مطالبه باید منطقی و اقناعی باشد. کسی که می‌خواهد با تشر و قلدری حرفش را به کرسی بنشاند موفق نخواهد بود.

او در پایان تاکید کرد: وظیفه استادان این است که دانشجو را از هر نظر فردی باسواد بار بیاورد. استاد باید هم به جهت علمی و هم امیدوارانه دانشجو را تربیت کند. دانشجو باید به آینده امید داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار