کد خبر: ۷۱۶۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد خبر : ۷۱۶۴۰۳۰
دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کریمی گفت: قیمت‌های پایین و غیراصولی در طرح تن کیلومتر زمینه‌ساز افزایش نرخ کرایه‌ها در جا به جایی کالا‌ها شده است.

اجرای نادرست تن کیلومتر قیمت‌های حمل کالا را افزایش می‌دهداحمد کریمی دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره آخرین وضعیت اجرایی شدن تن کیلومتر گفت: متأسفانه بعد از گذشت چندین ماه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نتوانسته است نرخ ثابتی برای طرح تن کیلومتر داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در ابتدا اعلام شده بود که قیمت مصوب برای تن کیلومتر ۲هزار و ۷۶ تومان باشد، اما بعد از مطالعات مختلف اعلام کردند که این نرخ بالا است و ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات مرتبط شود.

کریمی افزود: در همان جلسه اعلام کردند که نرخ به هزار و ۷۶۰ تومان کاهش یابد، اما هنوز دو هفته بعد از تصویب این نرخ مجدداً اعلام کردند که نرخ کالا‌ها ممکن است تغییر کند بنابر این به هزار و ۴۰۰ ریال قیمت تن کیلومتر را رساندند.


بیشتر بخوانید:  ثبت سفارش های اشتباه برای لاستیک کامیون داران دردسرساز شد


دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور توضیح داد: متأسفانه با وجود آنکه نرخ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب شده، اما استان‌ها هنوز این نرخ را قبول ندارند و بر اساس همان نرخ‌های خودشان بر جا به جایی کالا‌ها اعمال می‌کنند.

او یادآور شد: متأسفانه به دلیل تورمی که ایجاد شده نرخ‌های حمل کالا توسط کامیون‌ها هنوز تغییری نکرده این در حالی است که ما با انبوهی از کامیون‌های فرسوده در کشور رو به رو هستیم.

کریمی با اشاره به اینکه نرخ‌های کامیون‌ها در یکی دو سال گذشته به شکل جهشی افزایش یافته است، گفت: بسیاری از کامیون‌داران با نرخ‌های حمل کالا‌ها قادر به نوسازی وسیله خود نیستند همین موضوع باعث شده که نرخ‌های موجود برای جا به جایی‌ها را قبول نداشته باشند.

دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور تأکید کرد: طرح تن کیلومتر به درستی و به لحاظ قانونی اجرا نشده که همین موضوع باعث می‌شود که نرخ حمل کالا در شهر‌های مختلف تغییر کند و به شکل غیرکارشناسانه‌ای در شهر‌های مختلف شاهد افزایش قیمت کالا باشیم.

او یادآور شد: طرح تن کیلومتر به لحاظ قانونی جایگاه درستی از لحاظ اجرایی شدن ندارد.

کریمی با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای باعث شده که همه معادلات بخش حمل‌ونقلی به هم بریزد و این حوزه با سرطانی کامیون‌های فرسوده مواجه شود.  

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر