سرپرست وزارت خارجه افغانستان:

طالبان با 22 گروه تروریستی فعال در افغانستان ارتباط قوی دارد/ جنگ در افغانستان باید از طریق مذاکرات سیاسی پایان یابد

سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن تاکید بر اینکه جنگ این کشور باید از طریق سیاسی پایان یابد بیان داشت: طالبان هنوز هم با گروه های تروریستی ارتباط قوی دارد.

 

طالبان با 22 گروه تروریستی فعال در افغانستان ارتباط قوی دارد/ جنگ در افغانستان باید از طریق مذاکرات سیاسی پایان یابدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ادریس زمان، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در بیست و ششمین نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که طالبان هنوز هم ارتباطی قوی با گروه های تروریستی دارد.

وی با بیان اینکه گروه طالبان در صدر جدول گروه های هراس افکن در افغانستان قرار دارد بیان داشت: «طالبان شریک اصلی تمامی گروه های هراس افکن بین المللی است که حمله های تروریستی در افغانستان انجام می دهند.»

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان تاکید کرد: «هنوز هم همکاری و رابطه ای قوی میان طالبان، القاعده و حدود 21 گروه تروریستی دیگر در افغانستان وجود دارد.»

ادریس زمان بیان داشت: استخراج غیر قانونی معادن، کشت مواد مخدر و کمک های مالی از خارج از افغانستان، بخش عمده ای از درآمد طالبان را تشکیل می دهد.

به گفته وی، این در آمدها سبب شده است که این گروه با دیگر گروه‌های تروریستی ارتباط برقرار کند.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان  اضافه کرد: دیدگاه ما درباره روند صلح این است که جنگ در افغانستان باید از طریق مذاکرات سیاسی پایان یابد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.