روحانی در صحن مجلس:

حقوق و مستمری کارکنان و بازنشستگان سال آینده ۱۵ درصد افزایش می‌یابد/ بودجه ۹۹ بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود

رئیس‌جمهور گفت: در سال آینده، حقوق و مستمری کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

امیدوارم مجلس یازدهم هم بتواند مانند مجلس های قبل اثرگذار باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حسن روحانی که به منظور ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در صحن علنی امروز مجلس حضور یافته بود ضمن قدردانی از نمایندگان و هیئت رئیسه پارلمان برای تعیین جلسه امروز گفت: همزمانی تقدیم لایحه بودجه را با ایام شعف ملت ایران و نمایندگان برای حضور در انتخابات یازدهمین دور از مجلس را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با حضور پرشور مردم، بهترین‌ها برای مجلس توسط ملت شریف انتخاب شوند.

او ادامه داد: امیدواریم مجلس یازدهم هم همانند مجالس گذشته بتواند مسیر و راه خود را که قرآن مشخص کرده، اجرا و عملیاتی کند. همه نمایندگان میراث دار شخصیت‌های مطرحی همچون شهید آیت الله مدرس، آیت الله هاشمی رفسنجانی، شهدا و اشخاصی هستند که در طول این ۱۰ دوره به مردم خدمت کرده‌اند.

روحانی تصریح کرد: سال گذشته در زمان ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس، ما در سخت‌ترین شرایط تحریم بودیم و وعده دادم که دولت همه توان خود را به کار خواهد گرفت تا در کنار ارکان دیگر نظام یعنی مجلس و مردم بتواند بودجه را محقق کرده و تا امروز هم که ۹ ماه از سال ۹۸ می‌گذرد، بودجه‌های جاری به موقع پرداخت شده و ۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه‌های عمرانی هم تخصیص یافته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح‌های مهم و اساسی مدنظر دولت افتتاح یا تا پایان سال افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان ما یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی فکر می‌کردند با تحریم‌های شدید نسبت به ملت ایران، ملت را از ساخت کشور ناتوان خواهند کرد و دولت را از اجرای قانون و تخصیص بودجه مصوب ناموفق می‌کنند، ناامید شده و خواهند شد.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد: بر اساس خواست ملت ایران و نمایندگان مجلس در طول ۹ ماه گذشته ما در اقتصاد کلان قدم‌های قابل ملاحظه‌ای برداشته‌ایم و علی رغم اینکه شرایط بودجه‌ای ما و اقتصاد به گونه‌ای بود که در سال گذشته تا اسفند شرایط نامساعدی از لحاظ اقتصادی وجود داشت، اما از اسفند به بعد اقتصاد مسیر درست خود را طی کرد و ما توانستیم در اردیبهشت امسال آثار آن را در شاخص‌های کلان اقتصادی مشاهده کنیم.

تورم ۵۲ درصدی به ۲۷ درصد رسیده است

او ادامه داد: تورم ۵۲ درصدی و نقطه به نقطه به ۲۷ درصد رسیده است و رشد اقتصادی که سال گذشته منفی بود امیدواریم و شاهد علائمی هستیم که اقتصاد منهای نفت مثبت شود و امسال به این هدف خواهیم رسید.

روحانی بیان کرد: شرایط ما و پیش بینی ما در سال آینده این است که با کمک یکدیگر بتوانیم این راه را ادامه دهیم، ما توانسته‌ایم در صنعت بورس رشد ۳.۷ درصدی، در تولید رشد ۱۴.۵ درصدی در ارزش و فروش داشته باشیم و این موضوع بدان معناست که رشد مثبتی در اقتصاد شروع شده است.

رئیس جمهور افزود: در تمام بخش‌هایی که در نطق سال گذشته خود به آنها اشاره کردم تلاش شده تا شرایط نسبتا مناسبی با وجود فشار تحریم‌ها به وجود بیاید و امروز شاهدیم با وجود آن که آغاز سال ۹۸ با رحمت باران‌های آسمانی و مشکلاتی برای مردم در ۲۱ استان آغاز شد، اما ثمرات آن بارندگی را در زندگی مردم امروز شاهد هستیم، دیروز بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی از برداشت‌های خوزستان آمار‌های خوشحال کننده‌ای را شاهد بودم و همه محصولات کشاورزی در این استان نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و شلتوک ۹۰۰ هزار تن و برنج سفید ۵۵۰ تن برداشت شد که این رقم نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس قوه مجریه گفت: البته این موضوع به اجرای طرح کانال کشی و زهکشی در استان خوزستان و ایلام هم بازمی‌گردد، ۳۰۰ هزار هکتار در این دو استان کانال کشی و زهکشی شده است و چند ماه پیش که در خوزستان حضور داشتم همه مردم خوشحال بودند، زیرا این آبیاری بر ارزش زمین‌های آ‌ن‌ها افزوده بود و ان شاءالله این طرح را در این ۲ استان ادامه و در مناطق گرمسیر هم قدم‌های بزرگی در این مورد برداشته‌ایم.

او با تأکید بر اینکه سد‌های فراوانی در ماه‌های گذشته در کشور افتتاح شده است، بیان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموعا ۳۵ سد افتتاح شده و این به معنای حرکت درست در اقتصاد کشور است، همچنین ۲۵ تصفیه خانه و ۶۲ تصفیه خانه فاضلاب در دولت‌های یازدهم و دوازدهم احداث شده که نشان می‌دهد قدم‌های ما در زمینه آب و برق درست بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه دشمنان ما ناموفق بوده و ملت استوار ما توانسته در این شرایط کشور را پیش ببرد، گفت: تقریبا در ماه‌های اخیر ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شده و معادل آن هم کنلگ زنی شده است و این یعنی همه استان‌ها در مسیر رشد اقتصادی قرار دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در زمینه آب و برق در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود، گفت: در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ توانستیم تولید خود را در پارس جنوبی نسبت به قطر افزایش دهیم، در سال ۹۲ تولید ما از این محل نسبت به قطر نصف بود، اما اکنون آن را افزایش داده‌ایم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: در بخش میادین نفتی کارون که روزی ۷۰ هزار بشکه تولید داشتیم اکنون به ۳۵۵ هزار بشکه نفت رسیده است یعنی تولید ما حدود ۷ برابر شده که این به معنای رشد و حرکت در بخش‌های مختلف اقتصاد است.

او اظهار کرد: در زمینه ارتباطات و گاز کشی به روستا‌ها حرکت دولت مثبت بوده و ما توانستیم تا مقداری کمبود‌ها در زمینه ساخت مسکن را بر اساس طرح وزارت راه و شهرسازی جبران کنیم.

روحانی گفت: وزارت راه و شهرسازی طرح ساخت ۱۸۰ هزار واحد را در طول دو هفته پیش آغاز کرده و به زودی آن را عملیاتی خواهد کرد، همچنین حدود ۱۰۷ هزار منزل مسکونی را در بخش زلزله زده احداث و ترمیم کرده‌ایم و حدود ۱۴۷ هزار واحد را در بخش سیل زده ترمیم و احداث کرده‌ایم.

رئیس جمهور تأکید کرد: حرکت ما در همه زمینه‌ها مثبت بوده و برعکس گمان آمریکا که با تحریم‌ها ما را دچار مشکل خواهد کرد، ما همچنان به پیش می‌رویم.

بودجه سال ۹۹ بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است 

رئیس جمهور افزود: در بودجه سال ۹۹ چند موضوع مهم حائز اهمیت است، در سال آینده مثل امسال بودجه ما بودجه ایستادگی و استقامت در برابر تحریم است و این بودجه به دنیا اعلام می‌کند که علی رغم تحریم ما کشور را اداره خواهیم کرد مخصوصا از لحاظ نفت و تقریبا بودجه سال ۹۹ با شرایطی که پیش بینی کرده‌ایم خیلی به نفت اتکا ندارد شما در جدول‌ها خواهید دید درآمدی که برای نفت خام و گاز در نظر گرفته شده با مقداری که در بودجه عمرانی پیش‌بینی کرده‌ایم اگر همه پیش‌بینی‌ها حاصل شود تقریبا نزدیک به هم است اگر همه آن پیش بینی‌ها حاصل نشود بودجه عمرانی ما جلو است به طوری که ۷۰ هزار میلیارد تومان برای سال آینده بودجه عمرانی اعتبار در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: اگر از ابتدای دولت در این ۶ سال به بودجه عمرانی نگاه کنیم می‌بینیم که از ۱۱ هزار بودجه عمرانی در سال ۹۱ به تدریج به ۷۰ هزار میلیارد ریال در سال آینده رسیده‌ایم که این موضوع به آن معناست که این بودجه در ۶ سال گذشته ۶ برابر شده است و همه طرح‌هایی که نیمه کاره است را اتمام و اجرایی خواهیم کرد.

روحانی بیان کرد: همه طرح‌های مهم کشور در سال آینده اجرا و عملیاتی خواهد شد ما طرح‌هایی که برای مناطق غرب و گرمسیری کشور در نظر داشته‌ایم ان‌شاءالله بخش اعظم آن پیاده شده و بخشی نیز باقی مانده که تا پایان دولت دوازدهم اجرایی می‌شود که به معنای تحول بزرگ در بخش کشاورزی است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: خودکفایی ما در انرژی غذایی در آغاز دولت دوازدهم ۵۷ درصد بود، اما امروز خودکفایی ما در این زمینه به بالای ۷۳ الی ۷۴ درصد رسیده و تا پایان سال آینده نیز پیش بینی می‌شود که خودکفایی ما در بخش انرژی مواد غذایی به ۸۲ درصد برسد که این امر به معنای یک تحول بزرگ در بخش کشاورزی و خودکفایی و خوداتکایی در بسیاری از محصولات است و این روند را در سال آینده ادامه می‌دهیم.

او گفت: قبل از دولت یادهم کل سامانه‌ها نوین آبیاری ما یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار بوده، اما اکنون به ۲ میلیاون و ۳۰۰ هزار هکتار رسیده است و با آنچه در سال آینده و تا آخر دولت اجرا می‌شود به دو برابر خواهد رسید و این مسئله به معنای آن است مسیر صحیح و درستی در بخش کشاورزی، آب، سدسازی، فاضلاب و دیگر بخش‌های زیرساختی در حال انجام است.

روحانی ادامه داد: ریل به عنوان مسیر حمل و نقل اساسی ما در کشور مد نظر قرار گرفته و شما می‌دانید در دولت یادهم و دوازدهم ریل ما ۱۰ هزار و خورده‌ای بود، اما اکنون به ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلومتر رسیده است بنابراین در ریل حرکت بسیار خوبی داشته‌ایم و ان‌شاءالله در سال اینده نیز همین حرکت را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور افزود: در طول سال گذشته و امسال ۵ استان به ریل سراسری وصل شده‌اند و برای سال آینده امیدواریم بخش راه‌آهن رشت به بندر انزلی، راه‌آهن چابهار به زاهدان انجام شود و تلاش مضاعفی انجام می‌دهیم تا به ثمر برسد.

او تأکید کرد: در سایر موضوعاتی که قبلا به آن تأکید کردیم نیز مسیر خود را ادامه خواهیم داد و ما به الحمدالله در مسیر انرژی به خودکفایی رسیده‌ایم و این مهم است که ما حتی در زمستان می‌توانیم گازمان را به کشور‌های دیگر صادر کنیم در حالی که در گذشته چنین امری میسر نبود و در زمستان صادرات گاز ما قطع می‌شد، اما اکنون ادامه دارد و ما گاز خود را در شرایط سخت زمستان به کشور‌های دیگر صادر می‌کنیم.

امیدوارم تا سال آینده خودکفایی بنزین ادامه پیدا کند

روحانی تصریح کرد: در زمینه نفت، گاز و بنزین به خودکفایی رسیده‌ایم و حتی صادرات داریم و طبق گزارش وزارت نفت تولید بنزین در روز به ۱۱۰ میلیون لیتر می‌رسد در حالی که در آغاز دولت یازدهم ۵۲ میلیون لیتر در روز بوده و اکنون به بیش از ۲ برابر افزایش یافته است و به الحمدالله با طرحی که اجرا شده امیدوارم تا سال آینده خودکفایی بنزین ما ادامه پیدا کند به اضافه اینکه در مسائل زیست محیطی قدم‌های بسیار مهمی برداشته‌ایم و این روند را در سال آینده نیز ادامه خواهیم داد به غیر از دریاچه ارومیه و تالاب‌ها که شرایطشان بهتر شده، در زمینه بنزین و گازوئیل نیز طرح‌های زیست محیطی را در دست کار داریم.

رئیس جمهور افزود: به عنوان مثال ۷۵ درصد بنزینی که عرضه می‌کنیم یورو ۴ و یورو ۵ است و ۴۵ میلیون لیتر گازوئیل نیز یورو ۴ و یورو ۵ است، بنابراین در زمینه محیط زیست قدم‌های بسیار مؤثری برداشته‌ایم و این طرح‌ها را ادامه می‌دهیم و من به سازمان برنامه و بودجه تأکید کرده‌ام که برخی از طرح‌های زیست محیطی مخصوصا در شمال کشور که موضوع پسماند‌ها است را در دستور کار قرار دهد البته در سراسر کشور نیز مشکلاتی وجود دارد پس از سازمان بودجه خواسته‌ایم که بودجه خاصی برای این موضوع تدبیر کند تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم و مردم بتوانند در سلامت بیشتر زندگی کنند.

او افزود: طرح تحول سلامت مانند گذشته در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و این امر از افتخارات بزرگ ماست و ان‌شاءالله تا پایان دولت در کنار این طرح خواهیم بود و نمایندگان توجه دارند که در آغاز دولت یازدهم کل طرح‌های بیمارستانی اعم از تخت بستری، تخت اورژانس ۹۶ هزار تخت بوده و امروز طرح‌های کشور ۱۲۳ هزار تخت است و تا پایان سال ۸ هزار تخت نیز اضافه خواهد شد.

روحانی افزود: تا پایان سال ۹۹، ۱۳۷ هزار تخت بیمارستانی خواهیم داشت، پرداخت مردم که ۳۷ درصد هزینه به گردنشان بوده به ۱۰ درصد در شهر‌ها و ۵ درصد در روستا‌ها کاهش یافته و این خدمت بزرگی است.

رئیس جمهور بیان کرد: قدرت خرید و شرایط زندگی مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و درسال ۹۸ نیز مسئله اساسی برای ما بود و همچنین در بودجه سال ۹۹ نیز امر مهمی برای ما تلقی می‌شود، در شرایط تحریم و فشار مردم در سختی هستند و می‌دانیم که قدرت خریدشان کاهش پیدا می‌کند همچنین می‌دانیم که در این شرایط صادرات و واردات ما با مشکلات زیادی توام است و جابه‌جایی پول و ارز ما مشکلاتی دارد، اما تلاش می‌کنیم سختی معیشت مردم را کاهش دهیم.

او افزود: همه تلاش ما این است که این سختی‌ها قابل تحمل شود و امسال برای کالا‌های اساسی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اختصاص داده‌ایم و برای بودجه سال ۹۹ باز هم برای کالا‌های اساسی همانند آنچه این ماه و ماه آینده انجام داده‌ایم ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفته‌ایم ما با نمایندگان طرح‌های مختلفی داشته‌ایم تا مشکلات مردم کاهش یابد با اینکه می‌دانید ارز چند نرخی چه مشکلاتی به همراه دارد و باید از فساد و سو استفاده جلوگیری شود، اما به هر حال دولت این را تحمل می‌کند تا مردم در فشار نباشد و کالا‌های اساسی باز هم با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی عرضه خواهد شد و حتی کالا‌های غیر اساسی نیز با ارز نیمایی که در این بودجه ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده تأمین خواهد شد و ما تلاش می‌کنیم که معیشت مردم در سختی نباشد.

روحانی خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که حقوق و مستمری افراد آسیب پذیر افزایش یابد و می‌دانید که در همین یکی دو هفته گذشته هزار میلیارد تومان برای کمک به معلولان علاوه بر آنچه در اوایل سال و سال‌های قبل بوده اختصاص دادیم همچنین در زمینه مستمری بگیران شرایط ما به گونه‌ای است که حقوق این افراد در یکی دو سال گذشته به بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرده و همچنین حقوق ثابت کارمندان و کارگران ۲۰ درصد امسال افزایش یافته و در سال آینده نیز ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که این امر به این معنا است که در این دو سال ۳۵ درصد به حقوق و مستمری‌ها افزوده شده و تلاش می‌کنیم اقشاری که کم درآمدتر هستند از فشار کمتری برخوردار شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: در طرح اخیر باز هم تلاش کردیم کسانی که دارای فشار و مشکلات بیشتری هستند کمک معیشتی در ماه‌های باقی مانده سال دریافت کنند که این طرح شامل ۶۰ میلیون نفر از اعضای خانواده ایران عزیز ما است و ممکن است مقداری نیز به این روند افزوده شود، اما به هر حال این طرح را اجرایی می‌کنیم تا مردم عزیز ما در فشار کمتری قرار بگیرند و این روند درسال ۹۹ نیز ادامه خواهد یافت بنابراین از لحاظ کمک به ۷ دهک جامعه حرکت خوبی را آغاز کرده‌ایم که قشر متوسط و ضعیف جامعه کمتر آسیب ببینند.

مبنای بودجه ما بر مبنای فشار حداکثری و تحریم آمریکاست

او افزود: در این جا لازم می‌دانم که به نمایندگان بگویم مبنای بودجه ما بر مبنای فشار حداکثری و تحریم آمریکاست البته این به این معنا نیست که دولت قدم‌های دیگری را بر ندارد، اما در عین حال مبنای ما این است و بر این مبنا بودجه ۹۹ را اجرا و طراحی کرده‌ایم ضمن اینکه بنده به عنوان یک خبر خوشحال‌کننده خدمت نمایندگان اعلام می‌کنم که روابط اقتصادی ما با کشور‌های همسایه و چند کشور غیرهمسایه در ماه‌های اخیر روند بهتری را طی می‌کند و امیدوارم سال آینده شرایط بهتری را با این کشور‌ها داشته باشیم.

روحانی گفت: صادرات ما رونق بیشتری با ورود موقت ما به اتحادیه اوراسیا خواهد یافت، همچنین ورود ما به این اتحادیه به این معنا است که صادرات با ارقام بهتر و بدون تعرفه و یا تعرفه بسیار کم صادر می‌شود همچنین همین طرح را با ترکیه، آذربایجان و کشور‌ها دیگر اجرا می‌کنیم و آنچه در سرمایه‌گذاری مد نظر ما بوده از ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری روسیه در ایران ۲ و میلیارد و خورده‌ای قبلا نهایی شده و در حال اجرایی شدن است و بقیه آن در سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

او اضافه کرد: امیدواریم که ۵ میلیارد دلار سرمایه در سال آینده وارد کشور شود، البته مشابه این امر را با کشور‌های دیگر هم داریم بنابراین شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای است که وضعیت بهتر خواهد شد و تلاش می‌کنیم که شرایط مردم به گونه‌ای نباشد که در فشار باشند و هر چه که به دست می‌آوریم در سایه حمایت مجلس و هدایت‌های رهبر انقلاب و حضور مستمر مردم در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی بوده و این روند را در سال‌های آینده نیز ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور افزود: ویژگی‌های بودجه ما همانطور که بیان کردم وصول سیاست‌های ما در بهداشت، درمان، محیط زیست، ریل، کشاورزی، آب، برق، ارتباطات است که شرایط اقتصادی ما نسبت به دولت یازدهم بهتر شده و این روند را ادامه خواهیم داد.

دستور رهبر انقلاب برای تقویت شبکه ملی اطلاعات / افزیش۱۵ درصدی حقوق و مستمری کارکنان و مستمری بگیران لشکری و کشوری

روحانی تاکید کرد: ان شاءالله بتوانیم شبکه ملی اطلاعات خود را به قدری تقویت کنیم که مردم بتوانند نیازمندی‌های خود را از آن رفع کنند و نیازی به خارج نداشته باشند، مقام معظم رهبری دستوری در این زمینه دادند که در شورای عالی فضای مجازی آن را دنبال می‌کنیم، مردم ما شرایط بهتری را لمس خواهند کرد.

رئیس جمهور با اشاره به حقوق و مستمری کارکنان و مستمری بگیران لشکری و کشوری اظهار کرد: در بودجه سال آینده، حقوق و مزایای مستمر سال آینده کارکنان، بازنشستگان لشکری و کشوری ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه پیدا می‌کند و به اجرا در می‌آید.

او ادامه داد: مسئله مبارزه با فقر مطلق به عنوان یک مسئله مهمی که در چند سال گذشته در دولت دوازدهم، آن را دنبال کردیم، امسال هم با اعتبار بیشتری برای تحقق ریشه کنی فقر مطلق دنبال می‌کنیم؛ اعتبار لازم برای رتبه بندی معلمان در این بودجه پیش بینی شده است. بخش بزرگ مدیریت طرح‌های ملی را به استان‌ها واگذار کردیم تا هم نمایندگان بتوانند بهتر نظارت کنند، هم در اجرا راحت‌تر صورت بگیرد؛ بنابراین ۶۵۰ طرح برای سال آینده به استان‌ها واگذار شده است.

روحانی تصریح کرد: گرمایش در همه مدارس در سال آینده به صورت استاندارد در خواهد آمد. مسئله گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی از دیگر طرح‌هایی است که دولت در سال آینده بودجه آن را برعهده دارد. همچنین طرح تحول سلامت استقلال پیدا می‌کند و بودجه دستگاه‌های اجرایی ما برنامه محور خواهد شد و دولت در عدم تصدی گری در دارایی‌های مازاد تلاش خواهد کرد که آن‌ها را واگذار کند.

او بیان کرد: یکصد ردیف هزینه‌ای بودجه حذف شده و بودجه شرکت‌های دولتی هم امسال یک ماه زودتر به مجلس تقدیم شده است و در بودجه سال آینده، شرکت‌های دولتی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند کرد، ۷۰ هزار میلیارد تومان هم بودجه عمرانی است؛ بنابراین شرکت‌های دولتی ۲۷۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده سرمایه گذاری می‌کنند که باعث شکوفایی خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: لایحه بودجه ۹۹ از حیث منابع و مصارف به میزان ۱۹ میلیون و ۸۸۷ و ۳۷۱ هزار میلیارد ریال است که منابع بودجه عمومی دولت، ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار و ۲۹۳ ریال است. منابع عمومی بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است که می‌شود ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۶۸ هزار میلیارد ریال، درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها ۷۹۵ هزار و ۳۲۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و بودجه شرکت‌های دولتی ۱۴ میلیارد و ۸۳۹ هزار و ۴۵۸ هزار میلیارد ریال در نظر گرفتیم که این لایحه بودجه طبق اصل ۵۲ قانون اساسی تقدیم مجلس شده است؛ امیدواریم نمایندگان در نیمه بهمن ماه بودجه را تحویل ما بدهند تا ما بتوانیم آیین نامه‌های اجرایی آن را تا قبل از پایان سال نهایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۳۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
اخه انصافتون کجا رفنه من ماهی 390هزار تومان تومان مستمری میگیرم با 15 درصد افزایش من چطور میتوانم زندگی بچرخان معلولیت من از ناحیه کوری یک چشم وضعف شدید بینایی 6چشم دیگر چرا به ما مستمری بگیران ظلم میکنید اینه کمک به حداقل حقوق بگیران کمی فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۰۲:۲۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
کاشکی راست بود
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۳:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
آقا آخه با ۱۵ درصد افزایش چه میشه کرد؟ من ۲۸۰۰ می گرفتم با افزایش این ۱۵ درصد میشه ۳۲۰۰ . بابا خداییش با این رقم چیکار کنم. صاحب خونه ۸۰۰ تومن گذاشت رو اجاره، به بنگاهی می گم سقف افزایش اجاره چقدره؟ میگه: امسال به ما عددی ندادن و همه چی توافقیه بین صاحب خونه و مستاجر .

بابا ما مگه آدم نیستیم؟ بابا شما کجا زندگی می کنین، جونمون به لبمون رسیده. آخه ۱۲۰۰ عیدی دادی با این من چیکار کنم؟
به خدا درست نیست. ولله درست نیست. بابا ما همیشه شرمنده زن و بچه‌ایم، به پدر و مادر پیرمونم نمی تونیم برسیم. آخه این چه زندگی برا ما درست کردین. ولله می خوام کورونا بگیرم بمیرم و راحت بشم.
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۰:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
این همه وعده وعید دادید دستتون درد نکنه شرمنده کردید مردم رو واقعا خجالت داره 15درصد حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۷ دی ۱۳۹۸
من یک مستمری بگیرم پس چرا حقوق نمایندگان دولت انقدر زیاده به انها هم مقاوت در مقابل تحریم رایاد بدهید نه به قشر مستضعف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
ما باحقوق470تومان چه کنیم
-
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
دانشگاه علوم پزشکی گلستان تفاوت احکام 98نداده لطفارسیدگی کنیدوباشنیدن سال99 دردبیشتراحساس میشه
-
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
حسن متاسفم
Germany
داریوش قنبری
۰۱:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
بنده دو سال پیش با مدرک دکترا از اموزش و پرورش بازنشست شده ام سالها منتظر رتبه بندی بودیم وحالا حق ما دارد از بین می رود امیدوارم رتبه بندی سال ۹۹برای دبیران بازنشسته لحاظ شود.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۰:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۸
همه پانزده درصد عدالت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
دولت باید اول از خودش شروع کندمثل همه دولتهای دنیا که وقتی مشکلی پیش می ایدحقوق دولتیان و بالا نصف میشود اما درکشور ما بر عکس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تنها راه اینه که مقامات دولت حقوق اداره کاری بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تنها راه اینه که مقامات دولت حقوق اداره کاری بگیرن.
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
باز دارین وعده میدهید خسته نشدین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
متاسفم با این اضافه حقوق دادنتون.
-
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
هر وقت این آقا صحبت از وضعیت اقتصاد وغیره خوب میشه باید ترسید
United Arab Emirates
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
وقتی افرادی که مدرک برای خود درست می کنند و برای خود چندین مقاطع را اعمال می کنند و این حق را برای دیگران قائل نیستند که مدارک واقعی آن بیش از یک مقطع اعمال گردد
بله این افراد زندگی را فقط حق خودشان و معدود اطرفیان خود می دونند و حقی برای سایر ملت قائل نیستند
اینکه اینقدر وضعیت مردم افتضاح و نابسامان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
مردم همه ناراضی اصلآ یه جوری شده انگار مردم تو قفسن همه میخوان برن خارج،درست کار نکردیم من خیلی نگرانم،پس وعده نده
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۰۷:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
باید زودتر 1400 بشه
قطعا بعدش باید بگیم خداکنه زودتز 1404 و 1408 بشه
بعش باید بگیم اه بد تر شد که خداکنه زودتر ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
من که فکر میکنم دور ور ۵ میلیون بشه وای به حال ما که به زور ۳۰۰ تومن بشه حالا اینها در حالی است که تورم ۱۵۰ درصد رو تجربه کردیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۷:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تورم 50 درصد ،افزایش حقوق 15 درصد ،آخر عدالت ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
من هیچ نظری واقعا ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
واقعا جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
کاش تلاشی رو که برای قانع کردم مردم با حرف انجام میدادی رو در عمل داشتی آ قای رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تنها راه عدالت اینه که حقوق خودتون را ۵۰ درصد کاهش دهید و به حقوق کم درآمد ها بیفزایید .
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
بله کاملا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
ما خانواده سه نفره گرسنه هستیم. آیا باید از گرسنگی بمیریم. ؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۲:۲۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
الله برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
پس تکلیف کارگران فصلی ساختمانی چی میشه ؟
با این تورم ما چکار کنیم، ما که حقوقی نداریم افزایش پیدا کند و یا عیدیو ... بگیریم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
کمیته ی امداد به ی خانواده ۵ نفری تحت پوشش میده از مستمری و یارانه ی دوبل و بسته معیشتی و سبد کالا و تسهیلات بدون بهره گرفته تا بسته ی معیشتی و کمک جهیزیه.حتی بدون احتساب تسهیلات و بدون کمک موردی و جهیزیه حساب کنی از این تامین اجتماعی به ۳۰ سال زحمت و پرداخت حق بیمه به یک بازنشته میده خیلی بیشتر و شرف داره دیگه کسی نمیاد ۳۰ سال حق بیمه پرداخت کنه مردم تصمیم دارند برند تحت پوشش کمیته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
همش وعده تا کی آخه ؟
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
همسان سازی بازنشستگان یعنی چی میشه یکی توضیح مختصربده ؟یعنی امسالم 400هزار+15درصدافزایش؟
Germany
ناشناس
۰۱:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
با این تورم شدیدی که تو بازار هست دولت هر طرحی بده فقیر فقیرتر میشه پولدار پولدار تر میشه...مثلا بنزین شد لیتری 3 تومن منه قشر ضعیف خیلی فشار بهم میاد چون کل اجناسی که میخرم گرون میشه ولی پولدار کلی جنسو ملکو ماشین اینا داره هرچی گرون بشه به نفع اونه..
Iran (Islamic Republic of)
علی جعفری
۰۰:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
با سلام و تشکر.
حقوق ها را افزایش ندهید که خودش باعث طورم میشود، از طرفی بودجه برای آبادانی کشور کم می آید
خداوند همه مسعولین را حفض کند. بدون شک امنیت بزرگترین نعمت هست که به لطف خدا امنیت کشور عزیزمان در دنیا اول است. به آیت الله رئیسی هم خسته نباشید میگویم با قدرت به مبارزه با فساد ادامه بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
آه و واویلا ازاین عدالت اجتماعی دراین مملکت!!!یه بازنشسته باهزاردردو بیماری که بااین هزینه ها باحقوق ۲ملیونو خورده ای ازپس درمانش برنمیاد چه برسه به هزینه های زندگی.اون۱۵درصداضافه شه اون وقت مجلسیها وحقوقهای ۷ملیون به بالا هم ۱۵درصد؟!!!۱۵درصدِ سه ملیون چقدرمیشه؟۱۵درصدِ ۸ملیون چقدرمیشه؟۱۵درصدِ۱۰ملیون چقدرمیشه؟خودت مقایسه کن جناب روحانی!اینه مفهوم عدالت تجتماعی؟!دست مریزاد خسته نباشی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
رع
۰۰:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
من بازنشسته ام امروز 10 لیتر بنزین زدم 30 هزارتومان کل دریایی من 2500 است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
آخه 15 درصد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
پس چرا وقتی تورم52 درصد بود نگفتی حالا که شده 27درصد به مردم میگی یعنی وقتی تورم صعودی میشه دولت ساکته ولی وقتی نزولی میشه اقرار میکنید در ضمن این 15درصد افزایش حقوق کفاف هچی رو نمیکنه خودت هم میدونی اگه تورم 27درصد خوب حقوق ها رو هم 27درصد بالا ببرید
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۰۰:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
باسلام من بازنشسته کشوری وبیماری که هزینه های درمانی تغذیه تاکسی وسایر هزینه ها امان مرا بریده من 1400000تومان حقوق می گیرم یک داروی من 7میلیون تومان است آیها الناس کمک ایهاالناس کمک کمک کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
چقدر زیااااد! اصلا پول لازم نداریما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
15 درصد کسی که یک میلیون پانصد و هفده هزار تومان میگیره با کسی که 45میلیون تومان می گیره تفاوت نداره
Netherlands
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خدا رحم کنه وقتی اینطوری میگه صددرصد بدبخت میشیم بر اساس کارنامه دولت هرچی گفت بر عکس در آمد راستی یک فکری به اینترنت ADSL کنید شرکت ها تعرفه ها رو خیلی بالابردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اینطور که شما صحبت میکنی باید ملت یکصدا بخونند همه چیز ارومه ما چقد خوشبختیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
واقعا متاسفم ازاین همه لطف دولت بنزین و اجناس دویست سیصددرصد آنوقت حقوق ۱۵ درصد این عدالت اسلامی این عدالت امیرالمومنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
والله خجالت چیز خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آری به برکت شما ملت در آسایش کامل بسر میبره اون از گرونی بنزین که گفتین مثلا همیشه به دروغ که تاثیری نداره برسایر اقلام که امروز مشخص شد که راست میگین دلار۱۳۸۰۰ یورو ۱۵۲۰۰ همه چی باز گرونتر شد علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
این صدقه است .کل صدقه را هم ۳ برابر بکنید بازم صدقه است.یعنی یک میلیون حقوق را سه برابرم بکنید بازم‌ صدقه است.آتشی تو این مملکت انداختی که روزگار مردما سیاه کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام
وام ازدواج سال ۹۹ چقدر هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اخه کی تموم میشی؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
بدبختر از قشر کارگر دراین مملکت نداریم.سالی n درصد تورم وگرونی داریم و اونوقت دولت سالی 10-20 درصد مبزاره روی حقوق کارگر باهزار منت.
اف براین مسولینی که ماداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
ما كه بيكاريم چکار کنیم خدایا ، خودت به دادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
در تمدن بزرگ و باشکوه و با عظمت و عدالتگستر اسلام ناب محمدی ص عدالت اجتماعی و تقسیم ثروت ملی ملت و حق و حقوق شهروندی باید فراگیر باشد در تمامی مناطق کشور نظام مقدس و مردمی جمهوری اسلامی ایران کهن متمدنین تمدن ساز چرا تا کنون شرکت ملی گاز ایران برای هم وطنان عزیز و مظلوم و محروممان در سیستان و بلوچستان لوله کشی گاز را انجام نداده اند و گاز را به خانه های ملت نرسانده اند و دیگر امکانات زیر ساختی مانند جاده سازی و غیره ... را ؟!!! ایران عزیزمان یکپارچه و متحد است و باید تمامی هموطنانمان از نعمات الهی و پیشرفتهای مختلف بشری به صورت عادلانه و یکسان بدون تبعیض بهره مند شوند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۰:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آقا وقتی گوشت شده 100 تومان بامیه باید بشه 40 تومان حقوق چرا 15 درصد؟
Iran (Islamic Republic of)
ح از شیراز
۲۰:۳۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خدایا هرچه زودتر ۱۴۰۰ را برسان
United Arab Emirates
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
بازهم ناعدالتی کسانی که حقوق بیشتری میگیرندافزایش بیشتری هم دارنداونهاخجالت عدم توانایی گذران زندگی خانوادشونوندارند
بازنشسته ای که یارانه جبرانی بنزین نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
ایا تورم 15 در صد است که حقوقها 15 درصد افزایش می یابد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
دولت موظف بشه سوبسید تمام کالاها ومصارف مردم را بعهده بگیرد مردم هیچگونه افزایش در صدی حقوق ها را نمی خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
بیت المال متعلق به همه مردم است یارانه و کمک معیشتی به همه مردم تعلق دارد خیلی از مردم و مسئولان فقط به فکر خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خدایا با این همه حقوق و درآمد چه کنیم؟15 درصد خیلی خیلی زیاده،آخه خدا روز قیامت بپرسه پولت رو در چه راهی خرج کردی،چه جوابی بدیم؟تو رو خدا کمش کنید،مثلا 1 درصد خوبه
Iran (Islamic Republic of)
امنتقد
۲۰:۱۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
در مقابل افزایش ۱۵ درصدی حقوق ها این نماینده ها چرا سکوت کرده اند.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
همه چیز برا کارمنداست برا کارگرا هیچی نیست.ماکه آدم نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
علی برکت الله یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
کاردبه استخوانمان رسیده است هرروز بدتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
مگه این شش سال مقاومت نکردیم تازه میگه سال دیگه مقاومتیه خدا به داد مردم برسه خصوصا گارگر کارمند بازاریا که ککشون نمیگزه هر چی گران بشه میکشن رو جنس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آخه با 15 درصد چه کنیم؟
حقوق مسئولین چقدر با 15 درصد اضافه می شه؟ حقوق های زیر خط فقر با 15 درصد چقدر اضافه می شه؟
آخه این انصافه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
منو شما 15 درصد میشه 300 هزار تومن اقا زاده و نور چشمی 15 درصد میشه 10 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
دولتت گفتند هیچ تورمی ناشی از افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت الان قیمتها رفته بالاتر چرا با این افزایش قیمت ناشی ازبنزین چرا حقوق ها افزایش نیافت چرا درسال مدام تورم داریم ولی مدام افزایش حقوق نداریم خب بگویید این کجاش عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
عبداله
۱۸:۴۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
طبق قانون با توجه به نرخ تورم بایستی حقوقها افزایش یابد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
ایشالله خدا مارو بکشه که سال دیگه نباشیم که حقوق ما که زیر سه میلیون هست ۱۵٪اضافه بشه بااین همه توروم گرانی و حقوق های بالا هم همین ۱۵٪ اما این کجاوآن کجا خدایا خودت فرجی بفرما آمین
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خدا نکنه ازاینَ ستون به اون ستون فرجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
چراهی افزایش چندقازحقوق را می زنید؟!؟! !!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
تینترنت
۱۸:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اخه برا چی اینترنتو میخاین قطع کنین؟؟؟مگ چ گناهی کردیم ک اینترنتو دوباره میخاین قطع‌کنین
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۸:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خواهش می کنم اضافه نکنید همین قدر تورم بسمونه
Iran (Islamic Republic of)
علی لطفی
۱۸:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم با گرونی بوجود آمده اون 15 درصدم به دردم نمی خوره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
نمیخوای برای دولت خیرات کن می پذیرن
Iran (Islamic Republic of)
اسرافیل
۱۸:۰۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
روحانی مدیونی از بازیگرا مالیات بگیری او نا خیلی تحت فشار هستن ما خودمون هستیم نگران نباشد ....
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
فقط سکوت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
همین سکوت ها باعث بدبختی ما شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
یک چیزی گرانی 3 برابر افزایش15 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آخ جون !!! یعنی الان خوشحال باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سوخت هم 15 درصد زیاد می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خسته نباشي بنزين 300درصد حقوق 15 درصد احسن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام.....بسه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
من اسنپم اما هیچ سهمیه سوختی به من ندادن اصلا تا امروز پیامک نیومده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بدبخت
۱۴:۵۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اونایی که بالای ۵ ۶ میلیون میگیرن ۱۵ درصد حقوق ۲ میلیونی هم ۱۵ درصد دیگه علاج ما شده مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
15درصد؟؟؟متاسفم،چرا حساب وکتاب شما هر سال عدد رند درمیاد مثلا 15.5نمیشه؟؟سال 99استقامت دربرابر تحریم پس مبارزه با مفاسد چی؟؟مگه این گرانی همش بخاطر تحریمه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم خانه بدوش
۱۴:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خونه هاراارزان کنیدتاکارمندی بعدازسی سال بتونه خونه بخره بچه هاش بهش نخندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
فقط در انتخابات مجلس دقت کنید تا 4 تا آدم بیاند تو مجلس و جلوی فساد و گرونی رو بگیرند و الا هیچ کار دیگه ای از دستمون برنمیاد
United States of America
کارمند
۱۳:۵۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آلودگی هوا - غذاهای آلوده - تحریم ها - تورم 400 درصدی - افزایش 15 درصدی حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
مهم اینه که تورم تک رقمیه خخخخخخ

علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
حقوق کارگران باید حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کنه. ۱۵ یا ۲۰ درصد واقعا کم و دور از عدالته. درود و خسته نباشید بر قشر زحمتکش جامعه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اقا دلار پریددددد
از روزی که بنزین گرون شده تا امروز دلار ۲۰۰۰ گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
شفاف سازی کنید، تقویت شبکه ملی اطلاعات یعنی قطع اینترنت؟ دستور جدید چی هست؟ میتونید واضح تر بفرمایید.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
گوشت 20 تومنی یشه کیلوئی 100 هزارتومن.حقوق 15 درصداضافهبشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
ما دامدارا بدبخت شدیم قیمت نهادهها ده برابر گرونتر شده و قیمت گوشت نسبت به پارسال سه برابر کمتر شده.ما ورشکسته شدیم هیچکسم به دادمون نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
فعلا گوشت نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
ازافزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي صحبتي نشده انگار اصلا به حساب نمياند
Iran (Islamic Republic of)
حسین دو
۱۳:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
مطمئن باشید حقوق کارمندان و بازنشستگان 15 درصد نیست طی سنوات گذشته دولت اعلام می کنه تصویب می شه اجرا نمی کنه بخدا اجرا نمی کنه بس حقوق کارگر بدبخت چی
Germany
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اینو که قبلا" ، آقای نوبخت گغته بود !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
در عرض یک ماه: نان 50%، بنزین 200% افزایش قیمت داشتند.
با کدام فرمول تورم کاهش داشته؟
تورم 27% باشد بعد حقوق کارکنان 15% افزایش داشته باشد؟
ضمنا از ثروتمندان مالیات بگیرید مشکلات بودجه کشور حل میشه.
United Arab Emirates
کارمند پست
۱۳:۲۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
باید بی عدالتی و تبعیض و اجحاف حذف شود
همسانسازی حقوق و مزایا انجام گیرد و بعد متناسب با تورم افزایش حقوق داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
با مجلس بی خیالی که ما داریم بهتر از این نمیشه . ‌‌‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
حالا خودشون با نجومی بگیران که بالای پنجاه میلیون تومان در ماه دریافتی دارند ،حداقل افزایش حقوقشان می شود بالای هشت میلیون تومان و ما که دریافتی مان حدود دومیلیون است ،مثلا سیصد هزار تومان افزایش،حقوق داریم ،
-
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خسته نباشید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
توی دولت تدبیر و امید نه تدبیری مشاهده میشه ونه امیدی برای مردم باقی مانده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
خدایا کمکی کن
۱۲
آخرین اخبار