رئیس هیات ورزش همگانی قم مطرح کرد؛

در۸۰۰ نقطه قم امکان توسعه ورزش همگانی وجود دارد

زند گفت: امکان توسعه ورزش همگانی در بیش از ۸۰۰ نقطه قم از جمله سالن‌های ورزشی، بوستان‌ها و باشگاه‌های ورزشی وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، اسماعیل زند رئیس هیات ورزش همگانی قم گفت: وجود حدود ۳۰۰ سالن و زیرساخت ورزشی، ۲۰۰ باشگاه خصوصی و همچنین بیش از ۳۰۰ بوستان کوچک و بزرگ در استان از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن‌ها برای توسعه ورزش همگانی استفاده کرد.

او با بیان اینکه بر اساس آمار‌های ارائه‌شده هم اکنون ۲۱ درصد جمعیت استان مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند که این آمار نزدیک به میانگین کشوری است گفت: چشم‌انداز فدراسیون افزایش جمعیت افراد فعال درحوزه ورزش همگانی به ۵۰ درصد در افق سال ۱۴۰۰ است که تحقق این چشم‌انداز نیازمند همت تمام دستگاه‌ها اجرایی را دارد.

رئیس هیات ورزش همگانی قم، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان امکان تحقق چشم‌انداز فدراسیون وجود دارد که این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت، تقسیم وظایف دستگاه‌های مختلف و همچنین همکاری فعالانه در این زمینه است.

زند با تاکید بر اینکه ورزش همگانی ارتباط مستقیم با ارتقای نشاط اجتماعی، افزایش سطح سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: فرهنگ‌سازی از جمله الزام‌ها برای توسعه همگانی ورزش درقم است که در این زمینه ایجاد بستر‌های مناسب فرهنگی و اجتماعی در بوستان‌های استان ضروری می‌باشد.

او با بیان اینکه متأسفانه بستر لازم برای فعالیت ورزشی در برخی بوستان‌های قم وجود ندارد اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی با تاکید بر توجه به ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی استان نیازمند برنامه‌ریزی همه جانبه است.

رئیس هیات ورزش همگانی قم، با تاکید بر اینکه تا زمانی که اهمیت و ضرورت ورزش همگانی به دغدغه‌ای برای مسئولان استان تبدیل نشود، امکان همگانی کردن فعالیت ورزشی در قم وجود ندارد، گفت: درسال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش همگانی درمیان مسئولان ورزش و مدیران استان تبدیل شده‌است که باید این موضوع اولویتی برای تمام دستگاه‌ها باشد.

زند افزود: به طور قطع هر میزان درحوزه ورزش همگانی سرمایه‌گذاری شود، هزینه‌های تحمیلی برای درمان بیماری‌های ناشی از کم تحرکی کاهش می‌یابد.

بر اساس آمار‌های ارائه‌شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، در حال حاضر حدود ۲۱ درصد از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان در حوزه ورزش‌های همگانی، مشغول فعالیت‌های ورزشی هستند.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار