دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا مطرح کرد؛

ارائه بیش از ۱۱۰۰ پروژه علمی، پژوهشی و کسب و کار دانش آموزی در پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا

رشیدی‌جهان، گفت: هدف از برگزاری جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا شناسایی استعداد‌های مختلف جوانان و نوجوانان است.

جشنواره دانش آموزیبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی رشیدی جهان دبیر علمی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اظهار کرد: این جشنواره ۲۱ و ۲۲ فروردین سال ۹۹ برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن شناسایی استعداد‌های مختلف نوجوانان و جوانان و جهت بخشی به ایده‌های آن‌ها برای ساخت آینده ایران است، همچنین از این طریق آشنایی دانش آموزان با رشته‌های دانشگاهی به صورت علمی و تجربه عملی در زمینه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

او افزود: پس از داوری از پروژه‌های برگزیده در این جشنواره تقدیر می‌شود و مقالات برتر دانش آموزی در مجلات معتبر بین‌المللی چاپ خواهد شد. همچنین کسب و کار‌های برتر دانش آموزی به شتاب دهنده‌های معتبر معرفی و برگزیدگان جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا به مسابقات و جشنواره‌های بین المللی اعزام می‌شوند.

دبیرعلمی پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا گفت: برگزیدگان دوره قبل جشنواره موفق به کسب ۱۵ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۱۱ مدال برنز شدند. همچنین برگزیدگان موفق به دریافت جایزه ویژه برترین ایده جهانی و جایزه ویژه انجمن زنان کارآفرین جهان در مسابقات و جشنواره‌های بین المللی شدند.

رشیدی جهان بیان کرد: در حاشیه پنجمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا امسال نمایشگاهی با حضور تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات آموزشی و صنایع مرتبط نیز با عنوان "نمایشگاه مدرسه هزاره سوم"برگزار می‌شود.

رشیدی جهان در ادامه افزود: بیش از ۱۱۰۰ پروژه در زمینه‌های علمی، پژوهشی و همچنین کسب و کار‌های دانش آموزی در جشنواره شرکت می‌کنند و این پروژه‌ها در یک فرایند علمی و دقیق داوری خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ورود دانش آموزان برای تولید محتوای آنلاین در فضای وب


او با اشاره به اینکه جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا اولین رویداد مبتنی بر آموزش محسوب می‌شود، گفت: آموزش‌های تخصصی جهت آماده سازی دانش آموزان سراسر کشور برای حضور در این رویداد انجام می‌گیرد و آموزش‌ها جهت ایجاد عدالت آموزشی در سراسر کشور و برای دانش آموزانی که دسترسی به منابع علمی و آموزشی ندارند هم مدنظر است که این اقدامات با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های علمی و تحقیقاتی دیگر اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار