با پایان مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۳۰ نفر خواستار وکالت مردم برای حضور در مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان میاندوآب هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،با پایان مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۳۰ نفر خواستار وکالت مردم برای حضور در مجلس از حوزه انتخابیه شهرستان میاندوآب هستند.
 
در میان این افراد ۴ نفر سابقه کاندیداتوری برای مجلس را در کارنامه دارند، ۴ نفر از این افراد زن هستند و ۳ نفر نیز روحانی هستند که ۱۰ درصد ثبت نام کنندگان را تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه هیچ یک از دو نمیانده فعلی حوزه انتخابیه میاندوآب در مجلس شورای اسلامی برای مجلس یازدهم ثبت نام نکردند.

در دوره دهم مجلس شورای اسلامی حوزه میاندوآب به همراه شهرستان‌های شاهیندژ و تکاب ۲ کرسی در مجلس داشت که ۳۱ نفر از میان افرادی که ثبت نام کرده بودند صلاحیت گرفتند و از میان این نفرات فقط ۲ نفر برای مجلس یازدهم هم مجددا کاندیداتوری خود را اعلام کردند، ضمن اینکه با جدا شدن حوزه انتخابیه شاهیندژ و تکاب از میاندوآب این بار حوزه انتخابیه میاندوآب در مجلس تنها یک کرسی خواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید چند نفر از این ۳۰ نفری که برای انتخابات ثبت نام کرده اند از فیلتر شورای نگهبان عبور خواهند کرد و می‌توانند وارد کارزار انتخابات شوند، اما آنچه نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت اصلی برای تصاحب صندلی سبز مجلس بین ۷ نفر از این افراد خواهد بود.

طبق زمان بندی انتخابات ۲۷ آذر ماه کسانی که صلاحیتشان توسط هیئت اجرایی رد شود به خود داوطلب اعلام خواهد شد و ۲۳ بهمن هم لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان توسط فرمانداری‌ها منتشر خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.