آخرین جزئیات از نحوه تامین بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹

رئیس جمهور امروز بودجه پیشنهاد سال ۹۹ را به بهارستانی‌ها تقدیم کرد؛ بودجه‌ای که آموزش و پرورش را به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کشور تحت پوشش قرار می‌دهد.

بودجه ۹۹به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آنچه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پروش اشاره کرده بود، این وزارتخانه برای پیشبرد برنامه‌های به ۷۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا بتواند نیاز‌های حداقلی جامع عظیم مخاطبان را پاسخگو باشد، اما بر اساس آنچه دولت تعیین کرده بودجه آموزش و پرورش بسیار کمتر از میزان پیشنهادی آقای وزیر است و در اعلام اولیه مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان برای این وزارتخانه در نظر گرفته شود که نسبت به سال قبل از آن هم ۲ هزار میلیارد تومان کمتر است؛ در نهایت امروز بودجه اعلام شده از سوی دولت به مجلس ۵۷ هزار میلیارد تومان اعلام شد که نشان می‌دهد تفاوت چندانی با مبلغ اولیه اعلامی از سوی دولت نداشته است.
 
هرچند پیش از این کارشناسان آموزش و پرورش و مسئولان کمبود بودجه آموزش و پرورش را نگران کننده می‌دانستند تا حدی که اللهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش کاهش بودجه را منجر به کاهش ۲۰ درصدی پوشش تفصیلی اعلام کرد، علاوه بر آن شائبه دیگری که مطرح می‌شوند و حرکت مدارس و نظام تعلیم و تربیت به سمت خصوصی ساز است موضوعی که بار‌ها درباره آن صحبت شده است و نگرانی از این بابت وجود دارد، اما باز هم چاره‌ای در این مورد اندیشیده نشده است. البته اکنون چشم امید به بهارستانی‌ها است تا برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور وارد عمل شوند و بتوانند تا حد ممکن بودجه این وزارتخانه را افزایش دهد.
 
حال باید دید بودجه نهایی تا چه حد بیشتر از بودجه پیشنهادی فعلی خواهد بود.

جزئیات بودجه سال ۹۹ آموزش و پرورش

بودجه امسال آموزش و پرورش نسبت به سال‌های گذشته با تفاوت‌هایی روبرو است و آنطور که در جداول بودجه‌ای نشان داده می‌شود بر اساس برنامه اعتباراتی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است. براساس برنامه امسال مبلغ ۱۳۷ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان و ۲۷۰ میلیارد تومان برای برنامه تربیت بدنی در نظر گرفته شده است.
 
بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش به بهارستان رسید
همچنین برنامه آموزش ابتدایی ۲۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۸۷۹ میلیون تومان است علاوه بر آن ۵۲ میلیارد تومان هم برای برنامه آموزش پیش از دبستان تعیین شده است؛ برنامه آموزش دوره متوسطه اول ۱۵ هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

اعتباری معادل ۲ هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای آموزش دوره متوسطه دوم فنی و حرفه‌ای و سه هزار و ۱۷۹ میلیارد و ۹۷۶ میلیون تومان برای آموزش دوره متوسطه کاردانش در نظر گرفته شده است.

ارتقای حرفه‌ای معلمان اعتباری معادل ۸۲ میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود و برنامه حمایت از فرهنگیان ۶۱ میلیارد و ۲۳۷ میلیون تومان است همچنین برای برنامه آموزش و پرورش دانش‌آموزان سرآمد ۴۱ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان و برای برنامه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتند، برنامه پرورشی، امور تربیتی و توانمندسازی دانش‌آموزان هم ۲۰۳ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان است.

موارد ذکر شده ردیف‌های جدیدی است که در بودجه امسال آمده است همچنین تعیین اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای توزیع شیر در مدارس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش و پروش ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار