مقام انگلیسی: ستاد انتخاباتی جانسون از روسیه کمک مالی نگرفته است

وزیر امنیت انگلیس اعلام کرد احزاب سیاسی در این کشور مجاز به دریافت کمک مالی از کشور‌های خارجی نیستند و حزب محافظه کار نیز چنین کاری نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، براندون لوئیس، وزیر امنیت انگلیس اعلام کرد حزب محافظه کار بودجه کمپین انتخاباتی خود را از پول‌های روسیه تأمین مالی نکرده است.

وزیر امنیت انگلیس روز یکشنبه در مصاحبه با بی بی سی در پاسخ به این پرسش که آیا پول روسیه برای تامین مالی حزب محافظه کار حاکم بکار گرفته شده، گفت: خیر؛ بودجه حزب محافظه کار از طریق افرادی که از طریق کمیسیون انتخابات اعلام می‌شوند و از شهروندان انگلیس هستند، تامین می‌شود.

بنا به گفته این مقام هم حزبی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، اتباع خارجی مجاز به کمک مالی به احزاب سیاسی این کشور نیستند.

قرار است در ۱۲ سپتامبر، انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس برگزار شود. پس از این انتخابات که رقبای اصلی آن نمایندگان احزاب کارگر و محافظه کار هستند، سرانجامِ خروج پنجمین اقتصاد بزرگ جهان از اتحادیه اروپا [برگزیت]مشخص خواهد شد.

در ۱۷ اکتبر، لندن و اتحادیه اروپا پس از مذاکرات طولانی، سرانجام به توافق جدید بر سر برگزیت رسیدند؛ اما این توافق با مقاومت شدیدی از سوی پارلمان مواجه شد و پس از سه دور رای‌گیری ناموفق، بوریس جانسون تصمیم به انحلال پارلمان و برگزاری زودهنگام انتخابات گرفت. دو حزب محافظه‌کار و کارگر از رقیبان اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار